Beantwoord

Mobiel internet tijdens telefoneren

  • 21 March 2023
  • 8 reacties
  • 307 Bekeken

Hallo,

 

Wanneer ik telefoneer met mijn smartphone heb ik tijdens het telefoongesprek geen mobiel internet.

Ondervinden jullie ook dit probleem en weten jullie hoe dit kan opgelost worden?

 

Voor alle duidelijkheid, het probleem doet zich enkel voor tijdens het telefoongesprek, waarna het mobiel internet terug beschikbaar is.

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door YorickP 21 March 2023, 14:52

Bekijk origineel

8 reacties

kan dit je mss helpen: ik vind hier met google zoeken (Wanneer ik telefoneer met mijn smartphone heb ik tijdens het telefoongesprek geen mobiel internet - Google Zoeken)
o.a. het volgende :

Opgelost: Geen internet verbinding tijdens bellen 

Geen internet tijdens het bellen met je iPhone? Zo los je dat op (iphoned.nl)

Dank je wel Martin.

 

Ik heb dit gecontroleerd en ‘Bellen via 4G SIM 1’ staat wel degelijk aan op mijn toestel dus het probleem moet zich elders voordoen.

Bij het contacteren van de helpdesk van Proximus gaven ze mij mee dat Proximus niet in staat is om de combinatie van mobiel internet tijdens het telefoneren te laten gebeuren maar dat vind ik toch wel heel vreemd en archaïsch in de tijd van vandaag.

Dan zou iedereen dit probleem toch moeten ondervinden?

Reputatie 7
Badge +4

Cfr Geen VoLTE of VoWifi | Proximus Forum

Wacht op een reactie & analyse van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

Is VoLTE actief op uw toestel en/of kant Proximus netwerk?

&

Wordt VoLTE ondersteund voor uw toestel op het Proximus netwerk?

Bellen via 4G | Proximus

@JasperP krijg je ook een op je scherm de aanduiding “volte” want kan inderdaad zoals M_016 aangeeft dat als je toestel compatible is dat het nog bij PX moet geactiveerd worden zelfs al staat volte actief op je toestel zoals je aangeeft.

Geen idee of dit reeds is ingeschakeld bij PX.

Voor zover ik weet heb ik geen aanduiding “VoLTE”.

Mijn toestel is hoe dan ook compatibel; Samsung Galaxy S23.

 

Ik wacht dan best op de reactie van PX zelf of kan ik dit zelf inschakelen?

Nee zelf kun je dit niet inschakelen dat moet iemand van PX zelf doen, daarom noteer je best in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden dus in uw geval het telefoonnummer waarover je probleem “Volte activeren” gaat), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Hartelijk bedankt Martin.

 

Ik heb dit intussen zo aangepast in mijn profiel in het veld “Ticket”.

Reputatie 6
Badge +3

@JasperP ik heb de optie geactiveerd, kan even duren eer deze actief staat. Best als u de mogelijkheid heeft, het gsm-toestel na 17u opnieuw eens herstarten.

Reageer