Vraag

mobiel internet

  • 29 August 2020
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

hoi, 

 

gisteren kreeg ik een sms dat mijn mobiel internet bijna op was, wat raar is want ik heb 17GB en heb dit nog nooit voorgehad dat het op is, want ik heb bijna overal wifi.

vandaag krijg ik een sms dat ik al 14 euro mobiel internet extra verbruikt heb…

dus ik bel de klantendienst … na lang wachten krijg ik eindelijk iemand aan de lijn, die beweert dat ik maar 8GB internet heb en dat dit idd op is, maar zou een foutje in het systeem zijn.

ik moest mijn gsm heropstarten en dan zou dit verholpen zijn… maar via de pc geeft hij nog steeds hetzelde probleem aan

 

kan iemand mij helpen die er wel iets van kent?


1 reactie

louter ter info:

op je toestel kan het zijn dat die ingesteld is om automatisch over te schakelen naar mobiel indien wifi niet optimaal is, ik persoonlijk heb geleerd dat je best alleen mobiel opzet in geval je echt wifi vandoen hebt want anders zonder dat je het weet wordt er via mobiel verbinding gemaakt en mobiel data verbruikt, ook bv  stel ik mijn toestel in dat upgrades alleen via wifi mogen gebeuren .

Het kost wel altijd wat moeite om dit manueel op te zetten als je die vandoen hebt en om uit te zetten  als je mobiele verbinding niet nodig hebt maar ik kom nu toch voor geen verassingen meer te staan zoals ik vroeger wel nog voorgehad heb.

bv hier ook zo’n discussie → https://forum.simyo.nl/iphone-ios-72/hoe-stel-ik-in-dat-updates-alleen-gedaan-worden-via-wifi-op-mijn-iphone-31207

Reageer