Vraag

mobiel

  • 29 December 2022
  • 8 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Geachte

Heb verleden maand een nieuwe Galaxy A53 5g aangeschaft .

Na overdracht van a71 van alle apps naar nieuw toestel werkte alles goed buiten proximus wifi.

Nu na 14 dagen begon mijn internet uit te vallen.

Heb naar klantendienst gebeld die mij een link hebben door gestuurd om toestel samsung de gegevens opnieuw in te stellen wat ik gedaan heb.

Ging terug in het begin maar na 3 à 4 uur terug nada.

Om internet terug te krijgen moet ik altijd heropstarten soms 3 maal per dag en ben voor een paar uur goed.

Mobiele gegevens staan aan, GB genoeg, alles betaald.

Wat doe ik verkeerd en iemand een oplossing?

 

 

 


8 reacties

ter info: kijk ook eens hier → Galaxy A53 5g wifi valt weg - Google Zoeken

blijkbaar zijn er nog anderen die die problemen hebben

Reputatie 2
Badge

Geachte

Zit ver van mijn wifi thuis. Is mobiel dat uitslaat. Nu terug  internet na herstarten  toestel!

ook interessant om weten:

Heb je dat overal waar je ook bent op het mobiel netwerk? 

Is dat enkel het geval op 5G ?

Reputatie 2
Badge

5g heb ik ´ogen niet gezien. Staat op 4g nu.

Ook op andere plaatsen zelfs geen bereik. Landskouter met moeite een streepje

Reputatie 7
Badge +3

@germain_01 Ik vrees dat het met het toestel te maken heeft.Best naar het verkooppunt gaan voor verder nazicht.Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge

 

Mr Martin

Heb enkel  2 streepjes op 4g en zit 250 m van een mast.

Nu nog af en bereik  voor een paar uur terug als ik heropstart

Heeft het daar iets met te maken?

Reputatie 7
Badge +4

Als u een “beperkt aantal streepjes” hebt, vrees ik dat of slechts (tijdelijk?) een beperkte mobiele dekking is op de betrokken locatie of dat er een probleem is met uw toestel

Als ik het goed begrijp betreft het 4G en geen “WiFi” probleem, correct?

 

P.S.

Op het Fr-forum werd door de community manager voor een Samsung S21 aangeraden geen gebruik te maken van de “automatische instelling/keuze (5G/4G/3G/2G) maar expliciet te kiezen voor 4G om “internet instabiliteit” te voorkomen omdat er op de betrokken locatie nog geen 5G voorhanden was (risico op poging tot verbinding met een verwijderde antenne)

Connexin 4g mobile instable | Proximus Forum

In hoeverre dit al dan niet mogelijk is op een A53, weet ik evenwel niet

Anderzijds zijn er blijkbaar ook problemen (geweest) met één of andere (recente) Samsung update waarbij de (APN/internet) instellingen van Proximus zouden verloren gegaan zijn (opnieuw instellen nodig)

Mogelijks zijn er bv. ook werken aan de lokale Proximus antenne (upgrade) waardoor u tijdelijk verbonden wordt met een verder gelegen antenne of is de betrokken antenne (tijdelijk) op/aan de limiet van zijn capaciteit (uitbreiding nodig)

→ Best indien dit het geval is uw locatie aan een Proximus moderator via uw forum login profiel meedelen (aldaar enkel zichtbaar voor Proximus)

Enkel @germain_01 zou kunnen weten of verbindingsprobleem is opgetreden na een update, maar als de instellingen om die oorzaak verloren zijn gegaan, is dan wel verbinding mogelijk? Nu is er tijdelijk wel verbinding als ik het goed begrijp.


Een telefoontje/mailtje naar Samsung support kan uitwijzen of er een technische oorzaak kan zijn.
De zendmast als oorzaak zou op andere smartphones ook moeten voorkomen, is dat zo?

Even “in ondergeschikt belang” -zoals dat wordt genoemd-  aanhalen dat 5G meer batterijpower vraagt dan 4G. Naast meer stabiliteit heeft 4G dus als extra voordeel dat het batterij sparend is t.o.v. 5G.

Reageer