Zag een eens een aantekening van €0,50 voor een MMS in MyProximus. Kijk bij berichten en zie daar geen foto bijstaan. WhatsApp en Messenger vallen onder de mobiele data. Inkomende berichten van PX en 8999 van PX over verlenging van de voordelen. Kan iemand mij zeggen waar dit vandaan kan komen. Alvast bedankt voor het antwoord 😷🤔🤗
In mijn google berichten app komt het aantal nog resterende karakters te voorschijn
maar als ik met een groep zou werken in berichten app, zou er ook gebruik gemaakt worden van MMS, dacht ik mij te herinneren, eigenlijk allemaal niet zo simpel om er zeker van te zijn dat er geen MMS gebruikt wordt!
Emoji maakt ook gebruik van 16 bits tekens. Wanneer iemand een SMS verstuurt met daarin tenminste één Emoji-icoon, wordt het hele bericht geëncodeerd met 16 bits karakters. Oók wanneer de rest van het bericht uit “gewone” westerse lettertekens bestaat.
Bron: Achtergrond: Wat kost een SMS met Emoji-iconen? (iculture.nl)
Groetjes,
Antonella
Thx, weeral iets bijgeleerd.
Zie ik het juist dat bewuste en gelijkaardige emojis géén 7 bit hebben?
Klopt inderdaad
Enkel tekst:
Zelfde tekst als hierboven en enkel toevoeging van 1 emoji:
Minder tekst met zelfde emoji:
pasop blijkbaar verkort de maximale lengte bij gebruik van emoji’s
Thx duidelijke uitleg.
Ik ga’t gebruiken, wacht factuur af en geef daarna feedback.
TBI: op mijn samsung galaxy Note heb ik het tot nu toe niet meer voorgehad dat hiervoor een mms aangerekend wordt, ik gebruik nu wel het berichten app van google.
Inderdaad korte !!tekst (20 tal woorden) in’t SMS bericht gevolgd door
Ook gratis?
Zie omcirkelde berichten App die ik gebruik op mijn "Samsung Galaxy A72" voor korte SMS-jes.
Als ik hiermee deze emoji 😉 verstuur. Wordt bewuste Emoji dan aangerekend als MMS?
Het probleem is denk ik als de sms-app deze emoji blijkbaar niet altijd als karakters interpreteert en die als mms wilt versturen?? ik had vroeger dit probleem met mijn samsung smartphone, mss was dit toen een fout in de samsung hun sms-app...
Met Multimedia Messaging Service stuurt de klant :
- langere tekstberichten (mms light);
- foto's, afbeeldingen en postkaarten;
- geluidsfragmenten;
- videofragementen (< 300KB).
Een emoji kan bijvoorbeeld deel uitmaken van een langer tekstbericht omdat een emoji meerdere karakters gebruikt in een tekstbericht.
Groetjes,
Antonella
Ter info: volgens mij hangt van je SMS-app af.
Ik weet nog vroeger met mijn oude Samsung smartphone toen ik het standaard berichten app gebruikte er een optie was om een verwittiging te krijgen indien bvb bij een emoji als MMS verstuurd ging worden.
Graag uitsluitsel van Proximus of emoji aangerekend wordt als MMS?
Een bedrag van 0.5 euro wijst mijns inziens toch richting aanrekening MMS (al dan niet foutief)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sms
“Lange” SMSen heb ik al ondervonden worden “recent” als meerdere SMSen in rekening gebracht
tenzij vergissing mijnentwege was het “vroeger” mogelijk ook voor mobiel onder mij verbruik het detail tor op individueel gecontacteerd nr te zien, ik zie zelf nu dat dit niet meer het geval is bv. enkel internationaal vermeld), via detail factuur blijkt er evenwel geen dergelijk probleem tenzij bv. voor contact met gratis nrs zoals 0800 waar ook de detail ontbreekt
→ heeft Proximus “recent” aanpassingen “in negatieve zin” (= minder detail info) gedaan?
Lees dit artikel: https://www.theguardian.com/money/2016/jan/02/charged-extra-emoji-texts-smartphone-bill Sommige smartphones converteren automatisch een SMS naar MMS wanneer er emoji’s gebruikt worden. Soms valt het voor wanneer het om bewegende emoji’s gaat of je een extra emoji’s pakket geïnstalleerd hebt.
Lees dit artikel: https://www.theguardian.com/money/2016/jan/02/charged-extra-emoji-texts-smartphone-bill Sommige smartphones converteren automatisch een SMS naar MMS wanneer er emoji’s gebruikt worden. Soms valt het voor wanneer het om bewegende emoji’s gaat of je een extra emoji’s pakket geïnstalleerd hebt.
Dag
Dag
In principe moet u (detail)info daarover kunnen terugvinden in MyProximus mijn facturen/mijn verbruik (wanneer en naar wie)
Het kan eventueel een lange sms zijn die omgevormd werd in MMS door uw toestel
Geachte PX medewerker. Zie bovenstaande, klopt dit. Alvast bedankt voor het antwoord 😷🤔😉
bij telenet is het blijkbaar ook goedkoper voor een mms
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile/
en voor orange
bij telenet is het blijkbaar ook goedkoper voor een mms
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile/
en voor orange
In principe moet u (detail)info daarover kunnen terugvinden in MyProximus mijn facturen/mijn verbruik (wanneer en naar wie)
Het kan eventueel een lange sms zijn die omgevormd werd in MMS door uw toestel
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.