Vraag

misleiden reclame met gsm

  • 6 October 2021
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

Ik wou vandaag een GSM one plus pro bestellen met een data abonnement van 25 euro voor 24 maand

Toen het niet lukte via de website , nam ik contact op met een operator

die ging de bestelling op maken , plots kreeg ik de boodschap , meneer dit gaat niet voor uw abonnement  van 15 euro , de optie 25 euro gaat enkel op de hogere abonnementen en niet op die van 15 euro

 

Ik vond dat nergens terug op de website , waarschijnlijk zal het wel ergens in de kleine letters staan , zo kan ik ook reclame maken  om gsm’s goedkoop aan te bieden , en dan de klanten te verplichten om buiten de 25 euro nog eens 11 euro meer te laten betalen ,

waardoor dit voorstel helemaal niet meer interessant wordt en de gsm duurder wordt dan hij in de winkel kost . Met die extra data ben ik niks want meer dan 5 GB is er nooit op …

 

ik ga uitkijken naar een andere operator , zo behandel je een vaste klant niet

Ik wou dot eigenlij ook mailen naar de klanten dienst maar als je optie mail neemt en dan zeg waar het overgaat moet je bellen , ze geven je geen kans om te mailen

 

mvg

 

mario

 

 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@marioL De informatie dat de operator u gaf dat de DataPhone optie van €25/maand (2,5GB extra) niet compatibel is met het Mobile Flex gsm-abonnement is correct. Dit is zo voor zowel nieuwe als bestaande klanten en staat hier dan ook volledig los van. Het is de combinatie dat niet compatibel is met het kleinste abonnement, maar er is wel nog een andere mogelijkheid als ik het voorbeeld neem van de  OnePlus 9 Pro 8GB/128GB.

OnePlus 9 Pro 8GB/128GB 5G Stellar Black | Proximus

Smartphone aan € 249 met DataPhone: € 25/maand (En profiteer 2,5 GB extra) is enkel mogelijk vanaf Mobilus M / Flex Unlimited S

maar

Smartphone aan € 399 met DataPhone: € 20/maand (En profiteer 2 GB extra) is wel mogelijk vanaf Mobilus S / Mobile Flex

Je betaalt eenmalig wel meer voor het toestel, akkoord, maar je hoeft je gsm-abonnement niet te wijzigen en de totale kostprijs is nog steeds minder dan de volledige aankoopprijs van €899,99.

€ 20x24=€480+€399=€879

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker:

de betrokken info komt wel degelijl te voorschijn op de Proximus website wanneer een bestelling van een One Plus 9 Pro 128 GB ingegeven wordt op de website:

vanaf 249 euro met abo - dataphone 25 euro/maand (2.5 GB/maand) & Mobilus M (10GB:maand) of hoger (dus niet met bv. Mobilus S)

OnePlus 9 Pro 8GB/128GB 5G Stellar Black | Proximus

 

 

Als je neemt bestaande klant, op bestand abonnement dan zie je dit niet… en we zijn geen nieuwe klant! 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik laat verdere reactie aan een Proximus medewerker (moderator) over

Vermits  u na een initiële aanbetaling van 249 euro een dataphone optie vereist is om uw GSM op 24 maand tijd af te betalen, lijkt mij in principe de keuze “aanpassing bestaand abo” vereist (en ook dan bekomt u de info enkel vanaf Mobilus M)

Op basis uw info vermoed ik dat u de keuze bestaande klant/bestaand abo gemaakt hebt en u de bestelling niet hebt kunnen plaatsen maar dat er vanuit de website geen duidelijke reden van het waarom gegeven wordt

U kunt zonder dataphone optie als bestaande klant normalerwijze bv. eventueel wel een bestelling plaatsen à rato van een aankoopprijs 849,99 euro (bv. coolblue 862 euro)

 

Reageer