Beantwoord

Mijn 4G werkt niet meer

  • 24 July 2019
  • 36 reacties
  • 20989 Bekeken

Beste,

Sinds het weekend weigert mijn 4G alle diensten.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd waaronder :
Mijn toestel al eens uit/aan gezet.
Via de Proximus site alle instellingen gecontroleerd en opnieuw ingegeven.
Netwerkinstellingen gereset
Toestel gereset naar fabrieksinstellingen
Maar niets helpt.

Zolang ik mijn netwerk op e (edge) heb staan kan ik gebruik maken van mail,whatsapp,... maar zodra ik mijn instelling omzet naar 4g gebeurt er helemaal niets..
Mails worden niet verzonden,whatsapp verzond/ontvangt niets,internet geeft aan dat er geen verbinding is,...

Graag had ik hier een oplossing voor gehad want dit is alles behalve aangenaam.

Mvg
icon

Beste antwoord door jonathandr 24 July 2019, 09:05

Bekijk origineel

36 reacties

TUI: Raar dat die voorlopige wijziging van settings bij sommigen wel werkt en anderen niet, bij mijn broer werkt die methode zowel in Belgie alsook als hij in Nederland zit.
Fantastisch dat dit reeds 3 weken duurt zonder oplossing of communicatie naar geïmpacteerde klanten toe.

Geweldige service zoals altijd...

De voorgestelde "permanente" workaround werkt totaal niet aangezien de APN config verwijderd wordt zodra je Proximus invult bij "Mobile virtual network operator value".

Leuk dat ik nu op reis kan kiezen tussen werkende 4G of Wifi - er van uit gaande dat het met deze aangepaste config überhaupt werkt op buitenlandse netwerken. Indien niet zal ik het zelf wel oplossen, dat hebben we nu immers ook moeten doen.

Edit: Leuk dat er ook geen optie bestaat om per mail of web form een support case hiervoor te openen zodat ik automatisch op de hoogte kan gebracht worden wanneer dit eindelijk opgelost wordt.
Misschien is die optie zo goed mogelijk verstopt zodat klanten gedwongen worden het algemene support nummer te bellen en dan na 30 minuten wachttijd op te geven?

Geen probleem, ik zal wel zelf regelmatig naar deze pagina terugkeren om te kijken of mijn betalende service opnieuw werkt.


Zo moet ik het ook doen om op de hoogte te blijven... regelmatig terug komen naar hier en kijken...
En zou houden ze hun statistieken hoog omdat er veel "bezoekers" op hun site komen.
Maar op de vraag voor een compensatie daar reageren ze niet op want ja is toch normaal da ge 10 tallen euro's betaald per maand terwijl ge amper of niet bereikbaar zijt tenzij er wifi in de buurt is...
Proximus is op zich kwalitatief het beste netwerk maar zodra er iets mis gaat en ge hebt de klantendienst of dergelijke nodig dan is het feest en dat is al jaren zo...
Hun tarieven opslaan da gaat allemaal zomaar of ge da nu wilt als klant of niet maar hun service verbeteren dat is weer teveel gevraagd...
Augustus update zou het 4G probleem opgelost hebben.
https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/update-s9-blokkeert-4g-communicatie-47946#post630822
Geen update meer gehad sinds de catastrofale update waardoor mobiel netwerk onbeschikbaar was!
iedereen krijgt die ook niet op het zelfde moment
Dit probleem is veroorzaakt door een update van Samsung, zoals jullie wellicht al weten.
Wij oefenen ook geen controle uit over deze updates, dit doen we enkel bij toestellen die via onze verkoopskanalen passeren.
Jammer genoeg is hier dan ook geen compensatie voor beschikbaar daar het geen fout door ons toedoen is.

Momenteel lijkt er inderdaad een werkende software update de ronde te gaan. Nog even afwachten tot deze is langsgekomen, dan zou het opgelost moeten zijn.
Mocht je nog altijd problemen hierna ondervinden, laat gerust iets weten, dan kan het verder nagekeken worden.
En wie mag hier weer betalen voor de extra gemaakte kosten.... Samsung store weet er van en zegt geduld te hebben...
Komt nog eens bij dat er door werken in cde straat er sinds dinsdag geen Wi-Fi, geen TV, geen radio meer is dus alles via 3G...
Ze gingen vandaag komen repareren tot we gisteren een doodleuk sms kregen dat het niet voor morgen zal zijn... Vermits thuis alles op naam mijn mijn partner staat mag ik fluiten naar eender welke compensatie natuurlijk
4G werkt nog steeds niet op mijn Samsung S9. Ik gebruik ondertussen al 3 weken 3G.
Ook nog geen update van Samsung binnengekregen.
ik heb ook de indruk dat Samsung deze update maar met mondjesmaat pusht !
Reputatie 7
Badge +3
De 4G verbinding zou opnieuw mogelijk zijn wanneer software SAOMC_SM-G965F_OXM_DPT_PP_0012 249260358c1c7ece DBT/LUX,DBT/DBT geïnstalleerd is.

Geert
Reputatie 7
Badge +3
update volgt nog

Reageer