Vraag

Mail op smartphone

  • 8 April 2019
  • 9 reacties
  • 362 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties
Sinds enige dagen krijg ik mijn mails niet meer op mijn smartphone ( IMAP ).
Zelf geen instelling veranderd ...
Dit is de instellingen voor inkomende mails :
gebruikersnaam : .............. ( mailadres ingevuld )
wachtwoord : ...... ( ingevuld )
server : imap.skynet.be
poort : 993
beveiligingstype : SSL/TLS

Instellingen voor uitgaande mails :
smtp-server : smtp.skynet.be
poort :465
beveiligingstype : SSL/TLS

Wat zou er verkeerd ingesteld zijn ? Iemand op forum een idee ?

En het is sinds enkele dagen dat er geen mails meer te raadplegen zijn op mijn smartphone, zonder dat ikzelf iets veranderd heb ....

Ro

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi ro,

de isntellingen kunnen een beetje verschillen afhankelijk van welk programma je werkt
je kan je toestelinstellingen makkelijk controleren aan de hand van deze link

Op eerste zicht lijkt je uitgaande mailserver niet ok, je kan dit best veranderen naar relay.skynet.be
Reputatie 7
Badge +4
link voor het instellen

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?v1=shorturl&v6=toestelhulp
Reputatie 5
Badge +1
jonathabdr,

zo ver was ik ook al geraakt in mijn opzoekingen voor het probleem.
Maar de link die je geeft , daar vind ik mijn toestel WIKO niet terug ...
Heb je die instellingen al geprobeerd:
Server voor inkomende e-mail:
Adres: imap.proximus.be
Poort: 993
Beveiliging: SSL

Server voor uitgaande e-mail:
Adres: relay.proximus.be
Poort: 587
Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
Voor zowel de inkomende als uitgaande server moet u uw volledige emailadres en het wachtwoord van uw mailbox ingeven.
Reputatie 5
Badge +1
Martin,

alles ingevuld zoals hierboven door jou aangegeven.
Geeft foutboodschap : IS NIET VOLTOOID. Kan geen verbinding maken met de server.

Nochtans heb ik geprobeerd met mijn WIFI verbinding en daarna met een rechtstreekse INTERNET verbinding . Geen succes . En eigenaardig genoeg, heb ik aan mijn oorspronkelijke instellingen niks veranderd, en sinds een tweetal dagen heb ik dit probleem .
Dus nog geen oplossing . Iets wat mij ontgaat ?

Ro
het lukt toch nog via een ander apparaat zoals op je laptop bv want als het via een ander apparaat niet werkt kun je altijd eens proberen door je bbox te heropstarten of dit iets helpt
Reputatie 7
Badge +4
Hey Ro,

Kan je anders eens proberen om de account te verwijderen en vanaf 0 terug in te stellen.
Reputatie 5
Badge +1
ThierryW , voorlopig geen resultaat.
Wat we ook geprobeerd hebben, we zoeken verder.
Het enige eigenaardige is, dat ik de oorspronkelijke instellingen niet veranderd heb en toch kreeg ik geen mails meer op mijn smartphone,die wel in de inbox op skynet zaten.
We zullen wat tijd steken in het uittesten van allerlei instellingen, tot we resultaat krijgen .
Reputatie 7
Badge +4
Misschien eens een andere mail app proberen of de bestaande mail app herinstalleren.

Reageer