Vraag

M- Commerce / M-pay Nieuwe Simkaart/ Niemand bij Proximus kan mij helpen !


Hoi, heb een probleem met mijn nieuwe sim-kaart namelijk ik zou graag mijn M-pay or M-Commerce willen activeren maar niemand tot nu toe bij Proximus via telefoon en chat of Proximus center kon mijn probleem oplossen. Dat vindt ik echt wel absurd ik probeerde het zo gemakkelijk mogelijk uit te leggen aan hun wat er aan de hand was. ( Had namelijk mijn GSM kwijt gespeeld een week geleden ben dan een nieuwe toestel gaan halen en een nieuwe Proximus simkaart ik heb ook mijn oude nummer geblokkeerd het was een prepaid simkaart en op die simkaart kon ik wel gewoon van alles betalen als ik maar krediet op de kaart had.) Nu ik een nieuwe nummer heb moet ik dit terug activeren maar niemand bij Proximus kan mij precies helpen heb al in totaal 3 uren mee bezig gezeten dat vind ik maar absurd.

Kan iemand van Proximus hier mij wel helpen en dit probleem voor me oplossen ?


13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat er voor morgen geen Proximus medewerkers meer aanwezig zijn op dit publieke forum.

In principe kunt u althans voor GSM-abo’s op onderstaande manier tewerkgaan

Hoe je limiet voor mobiele betalingen aanpassen? | Proximus

Indien u een nieuwe SIM-kaart en een nieuw P&G-nr hebt vrees ik dat u zult moeten wachten op Proximus-medewerkers

Blijkbaar zijn dergelijke instellingen/aanpassingen niet voorhanden op een MyPx-account voor een P&G-nr

Ik vind ze althans niet terug voor een P&G van mij, enkel de info dat er geen mobiele betalingen geweest zijn d→ misschien standaard in principe actief indien voldoende belkrediet?)

@WAAAAARRGH Inderdaad het beste is wachten tot morgen als iemand die van proximus zelf is, hier terug langskomen en de achterliggende diensten indien nodig terug kunnen geraadpleegd worden, maar ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximus forumedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten die kunnen vandoen zijn zodat de Prox forummedewerkers er morgen direct mee aan de slag kunnen en als ze bijkomende info nodig moesten hebben zullen ze die u op dat moment wel vragen.

Ik heb trouwens ook al als vb eens contact opgenomen met 4411 of er manier was om toch met een P&G kaart te kunnen betalen via je belkrediet maar zij hebben dus geantwoord dat het wel kan via gsm abo van Prox maar niet met P&G van Prox!

@WAAAAARRGH Inderdaad het beste is wachten tot morgen als iemand die van proximus zelf is, hier terug langskomen en de achterliggende diensten indien nodig terug kunnen geraadpleegd worden, maar ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximus forumedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten die kunnen vandoen zijn zodat de Prox forummedewerkers er morgen direct mee aan de slag kunnen en als ze bijkomende info nodig moesten hebben zullen ze die u op dat moment wel vragen.

Ik heb trouwens ook al als vb eens contact opgenomen met 4411 of er manier was om toch met een P&G kaart te kunnen betalen via je belkrediet maar zij hebben dus geantwoord dat het wel kan via gsm abo van Prox maar niet met P&G van Prox!

dank u heb net gedaan

Ik vermoed dat er voor morgen geen Proximus medewerkers meer aanwezig zijn op dit publieke forum.

In principe kunt u althans voor GSM-abo’s op onderstaande manier tewerkgaan

Hoe je limiet voor mobiele betalingen aanpassen? | Proximus

Indien u een nieuwe SIM-kaart en een nieuw P&G-nr hebt vrees ik dat u zult moeten wachten op Proximus-medewerkers

Blijkbaar zijn dergelijke instellingen/aanpassingen niet voorhanden op een MyPx-account voor een P&G-nr

Ik vind ze althans niet terug voor een P&G van mij, enkel de info dat er geen mobiele betalingen geweest zijn d→ misschien standaard in principe actief indien voldoende belkrediet?)

bedankt voor de info !

@WAAAAARRGH nog als bijkomende info:  bv wat er bv wel kan via P&G belkrediet → Apps, spelletjes of nummers betalen via Proximus | Proximus

@WAAAAARRGH nog als bijkomende info:  bv wat er bv wel kan via P&G belkrediet → Apps, spelletjes of nummers betalen via Proximus | Proximus

dank u voor de hulp maar dat heb ik al allemaal geprobeerd ik krijg altijd als melding als ik mijn proximus provider wil koppelen in de app store. -Error your proximus account can’t be used for mobile payments. Please select a different payment method or contact Proximus - .

Dan zal er niet veel meer opzitten, dan wachten tot morgen zodat de Proximus forummedewerkers je met deze problemen kunnen verder helpen.

De foutmelding die ik krijg is OR-DVASA2-03 heb dit opgezogd het betekent Dat mijn mobiel betalen uit staat. Heb gisteren 5 keer gebeld naar proximus om het aan te zetten 2 keren werd er gezegd dat het binnen 2-4 uren actief word en geusse what  nog steeds  niets.

Straks komen de Prox forummedewerkers terug langs om dit verder op te lossen.

Straks komen de Prox forummedewerkers terug langs om dit verder op te lossen.

Nog steeds geen antwoordt of help R.I.P ik denk dat ik naar een andere provider ga gaan dit is echt absurd

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat op dit publieke forum geen Proximus medewerkers meer actief zijn voor maandagmorgen

→ Best contact opnemen met 0800 22800 (tot 22h00 of morgen) voor hulp/oplossing

Straks komen de Prox forummedewerkers terug langs om dit verder op te lossen.

Nog steeds geen antwoordt of help R.I.P ik denk dat ik naar een andere provider ga gaan dit is echt absurd

dat kan ik natuurlijk niet exact voorspellen wie van Proximus juist op welke dag hier komt op het forum en wanner er juist op welk bericht zal geantwoord worden, maar maandag komen ze hier pas terug aangezien in het weekend en op feestdagen geen Proximus forummedewerkers op het forum langskomen. Wel kun je indien het echt niet kan wachten tot maandag in het weekend op de helpdesk terecht op het gratis nummer 0800 22 800 .

Straks komen de Prox forummedewerkers terug langs om dit verder op te lossen.

Nog steeds geen antwoordt of help R.I.P ik denk dat ik naar een andere provider ga gaan dit is echt absurd

dat kan ik natuurlijk niet exact voorspellen wie van Proximus juist op welke dag hier komt op het forum en wanner er juist op welk bericht zal geantwoord worden, maar maandag komen ze hier pas terug aangezien in het weekend en op feestdagen geen Proximus forummedewerkers op het forum langskomen. Wel kun je indien het echt niet kan wachten tot maandag in het weekend op de helpdesk terecht op het gratis nummer 0800 22 800 .

De helpdesk heeft al 4 keer gezegd op verschillende momenten dat ze het hebben geactiveerd maar moet 2-4 uren Wachten en het werkt nog steeds niet. Ze logen gwn tegen me.

Reageer