Vraag

Lange wachttijd bij aanvraag abonnement ?

  • 16 July 2021
  • 7 reacties
  • 97 Bekeken

Drie dagen terug vroeg ik in een Proximuswinkel om mijn SIM-kaart over te zetten en heb een abonnement Mobilus S aangevraagd.  Sinds gisteren kan ik telefoons ontvangen en op vandaag nog steeds niet mogelijk om zelf te bellen ?  Is dergelijke lange wachttijd normaal ?


7 reacties

ter info in afwachting van verder hulp van een Prox forummedewerker:

Het is zo dat bij nummeroverdracht van operator A naar B u de vraag voor overdracht stelt aan
uw nieuwe operator B (receptor) en deze contact opneemt met uw oude operator A (donor).
Indien er een OK van de donor geven wordt (normaal binnen 1 werkdag) (± 2 werkdagen zouden moeten volstaan)
kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute), tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator.
(daarom dat je best niet opzecht (hebt opgezegd) bij uw oude operator want dit kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)
www.1299.be of www.crdc.be geeft aan wie op dit ogenblik uw netwerkoperator is.
Het basisprincipe is dus dat de oude SIMs actief moeten blijven tot de overdracht (execute) uitgevoerd is en uiteraard dient tegen dan gebruik te worden gemaakt van de nieuwe Proximus SIMs.
 

Reputatie 7
Badge +4

Drie dagen terug vroeg ik in een Proximuswinkel om mijn SIM-kaart over te zetten en heb een abonnement Mobilus S aangevraagd.  Sinds gisteren kan ik telefoons ontvangen en op vandaag nog steeds niet mogelijk om zelf te bellen ?

Nee het is niet normaal (zelfs in geval van een nummeroverdracht van operator X naar Proximus) dat u wel oproepen kan ontvangen maar zelf niet kunt bellen met uw nieuwe SIM-kaart (= beide zouden ofwel  moeten kunnen ofwel niet moeten kunnen)

Enkel Proximus medewerkers kunnen evenwel nagaan wat hier aan de hand is (en een oplossing bieden)

@Jan88 Trouwens onlangs werd hier eigenlijk een gelijkaardig probleem gemeld en werd ook door de Prox forummedewerkers onder handen genomen,
dus inderdaad gewoon reactie van proximus afwachten.

Bedankt voor de antwoorden maar de overdracht blijft bij dezelfde operator.  Het is enkel van werkgever naar privé.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jan88  Ik heb een dossier aangemaakt voor een collega. Zij laat je spoedig wat weten. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@Jan88  Ik heb jou via privébericht een link gestuurd. Kan je de bestelling via deze weg verder afwerken? Groetjes, Antonella

Bedankt Antonella.  Het betrof dus enkel het invullen van mijn id kaart nr ter identificatie.  Iets wat ze in de proximus shop nochtans al twee keer deden.  Maar derde keer, goede keer. :)

Reageer