Beantwoord

kosten eSIM

  • 12 January 2022
  • 9 reacties
  • 1824 Bekeken

Reputatie 1
  • Rising star
  • 10 reacties

Ik ben van plan een smartwatch met LTE te kopen. Hiervoor heb ik een eSim nodig.

Wel wil ik hetzelfde telefoonnummer gebruiken van mijn smartphone.

Ik heb momenteel een pack bij proximus waar mijn mobiel abonnement inzit.

Is zo een eSim gratis? Of word de prijs van het abonnement verhoogt? Of..?

icon

Beste antwoord door Igor-Alberic 12 January 2022, 19:06

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik denk niet dat proximus een smartwatch met LTE in combinatie met een smartphone met hetzelfde nummer (zoals bij de Apple iPhone met de Apple Watch gecombineerd) al ondersteunt. Daar zijn al enkele discussies over op dit forum. : 

 

Inderdaad er werd nog nergens melding gemaakt dat dit al mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

@W Combinatie eSim met smartwatch  is inderdaad nog niet mogelijk. We hebben nog geen info wanneer dit zal worden uitgerold. Groetjes, Antonella

De maanden (jaren?!) tikken snel weg. Wanneer gaan we ein-de-lijk e-sim ondersteuning voor smartwatches zien bij Proximus??? Eerste apple watch met cellular ondersteuning werd gereleased in september 2017, intussen 5 jaar geleden… 

Ik had dezelfde vraag. Ik kreeg geen antwoord bij Proximus.
 

Hier kan het wel zonder problemen: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/mobiel/one-number
 

Het zou mooi zijn mocht ook Proximus deze dienst aanbieden.

 

Met vriendelijke groeten,

Reputatie 7
Badge +4

Dit is nog niet beschikbaar bij Proximus. Er is ook nog geen datum voorzien voor een mogelijke lancering. 

Ter info: Ik verschoot er wel van dat ik onlangs las dat Proximus, Orange, Mobile Vikings, noem maar op, alle providers intussen al geruime tijd de digitale versie van een simkaart ondersteunen, maar Telenet niet. 
Telenet, die voorziet eSIM alleen nog maar voor smartwatches via Telenet One Number

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Proximus maakt eSIM volledig digitaal - Nieuws - Data News (knack.be)

Ze zullen beiden ongeveer op de zelfde datum uitkomen met hun esim mankement ;-)

mankement TN = esim voor smartphone
mankement PX= esim voor smartwatch

Reageer