Vraag

Klacht rond garantie GSM

  • 29 December 2021
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Wij hebben een Samsung Galaxy A71 van 11 maanden out die niet meer wil opstarten. Toestel zit met een software probleem en blijft in een loop zitten.

Wij brachten het toestel binnen in een proximus shop en nu wil men dit toestel enkel herstellen als we ook het scherm vervangen.

Wanneer ik hier niet mee akkoord ga zeggen ze in de shop dat ik de klantendienst moet bellen. Als ik de klantendienst bel moet ik mij in de shop melden. Ik heb geen tijd om voor de derde keer naar de shop te rijden en 205 euro vragen voor een herstelling van een toestel in garantie lijkt mij ook te gek voor woorden.

Hoe kan ik iemand spreken/mailen bij Proximus die hier wel een standpunt kan over innemen?

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@LieLo  Dag, ik vrees dat software problemen onder geen garantie gaan vallen. Heeft u al eens getracht een harde reset uit te voeren? 

Toestel resetten via recovery mode:

1. Sluit je telefoon af en wacht een paar seconden.
2. Houd de knoppen Volume Down en Power ingedrukt tot dat je het Android logo ziet.
3. Wacht een paar seconden.
4. Navigeer met de volumeknoppen naar Wipe data/factory reset en bevestig met de Power knop.
5. Navigeer naar Yes en bevestig met de Power knop.
6. Je toestel wordt nu gereset

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@LieLo   Misschien eerst een soft reset of een geforceerde herstart proberen dan heb je geen verlies van gegevens op je toestel.

 

Het alternatief voor een hard reset: de soft reset of een geforceerde herstart.

Bij een zogenaamde soft reset of geforceerde herstart blijven je foto’s en andere bestanden gewoon bewaard in je Android-smartphone, samen met je instellingen. Het is dus als het ware een variant op het verwijderen van de batterij wat vroeger mogelijk was, om zo je gsm die niet meer werkt opnieuw te helpen met opstarten. En een veel minder ingrijpend alternatief voor de hard reset.

 

Een soft reset op je Samsung Galaxy A71 doe je zo.  

  1. Houd de aan/uit-/slaapknop van je Galaxy A71 10 tot 20 seconden ingedrukt.
  2. Laat de aan / uit-knop los wanneer uw Samsung-telefoon opnieuw wordt opgestart.
  3. Als dat niet werkt, houdt u de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag !!! tegelijkertijd ongeveer 10 seconden ingedrukt.

  4. Laat beide toetsen los als uw Samsung-apparaat opnieuw opstart.
  5. Hiermee wordt een soft reset uitgevoerd zonder persoonlijke gegevens op uw apparaat te verwijderen.
  6. Soft reset  is nu gedaan op je Galaxy A71 mobiel.

Hoe kan ik de Samsung Galaxy A71 geforceerd opnieuw opstarten?

  1. Houd de aan / uit-knop 30 seconden ingedrukt totdat uw telefoon opnieuw opstart.
  2. Of druk gedurende 10 seconden op de aan/uit-knop en de knop Volume omhoog!!!  tegelijkertijd om een herstart te forceren.

  3. Laat beide knoppen los wanneer je Galaxy A71-telefoon opnieuw opstart.
  4. Dat is het, je hebt de Samsung Galaxy A71 geforceerde herstart-procedure voltooid.

Als bijkomende info: bij mijn samsung kreeg ik wel de keuze bij “factory reset” (zoals beschreven door Luc.M ) om alle date te wissen of niet. 

Reageer