Vraag

klacht derde diensten

  • 15 September 2020
  • 91 reacties
  • 3163 Bekeken

Heb nu al 7x gebeld met de klantendienst proximus Op eens zag ik dat mijn bundel 96 euro buiten bundel was Dusvik bellen konden geen antwoord geven Dan terug gebeld antwoord ja Mevrouw we gaan een klachtendossier open want u bent vandaag niet de enige die ineens rekeningen gekregen heeft van een 09 nummer Nu vandaag 1 maand verder niks meer gehoord dus bel terug vinden niks van klacht Word je afgewimpeld een klacht moet online Nergens te vinden waar je een klacht schriftelijk kan indienen Hang nu weeral 1u30 aan de lijn in wacht 

Nu als ze dit probleem niet gaan oplossen sta ik maandag bij een andere provider die wel luisteren ipv maar mijn factuur te verhogen zonder te kunnen zeggen vanwaar en hoe 
Dit mag stoppen die wanpraktijken   


91 reacties

Net gebeld met klantendienst: zo’n gedoe voor dit te blokkeren. Alles kan tegenwoordig, behalve een telefoonnummer blokkeren? Ik krijg geen gegevens van firma die dit bedrag van mij rekening plundert? Begrijpe wie kan. Moet ik een hele administratieve molen bij de overheid, Testaankoop, Telenet in gang zetten  omdat het zogenaamd niet op een simpele manier kan opgelost worden… Wat me vooral stoort: ik ben niet de enige, verre van, dus men mag dan toch als betalend klant verwachten dat er uit geleerd is. Er moet toch al een vorm van diefstal-, want dat is het,bescherming bestaan. En hoe kan ik mijn geld recupereren als ik het bedrijf niet ken?

gewwoon wachten op de reactie van de proximus forummedewerkers dat zij het even kunnen natrekken

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Ponjaard ik heb je bericht herhangen naar een bestaand topic over derde diensten. Vul je je klantgegevens in op het klantprofiel? Groetjes, Heidi

Mijn klantgegevens: u kan die gegevens toch zelf vinden, als ik mij niet vergis, als u op die ponjaard klikt. Soit, de gebrekkige communicatie in dit dossier heeft mij enorm gestoord. Dit gaat over geld, en dat ligt mij zeer gevoelig. We betalen al voldoende aan deze diensten. Ik begrijp niet dat er geen filter op fraude bestaat. Maar ook dat afschepen aan de telefoon, totaal gebrek aan respect. Ge kunt wel 100 x het woordje derden gebruiken: ze staan op Uw factuur, ik betaal op Uw rekeningnr., en het is binnengeslopen via Uw diensten. Als ge met Uw wagen een inbreker voor mijn deur afzet, en na de diefstal hem een lift naar huis geeft, bent U ook verantwoordelijk, hoor. Ik trek mijn conclusies. 

Reputatie 7
Badge +3

@Ponjaard  Meer informatie over derde diensten en hoe deze te blokkeren kan je vinden via onderstaande link

Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Vebo  Jouw vraag werd verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. Groetjes, Antonella

Ik heb zoals honderden andere klanten dezelfde problemen gehad. Ik heb het  aangekaartmaar  heb tot nu toe geen concrete antwoord gekrehen op de 2de leeuk van mijn vraag. De 2de leuk van mijn vraag ivm met het feit dat jullie medeplichtig waren met de oplichting van de firma HUB games. Jullie hebben tot nu toe niets gedaan om de oplichting te stoppen. Wat gaan jullie doen om de oplichting van HUB games of van andere online games te stoppen? Mvg

@Ponjaard De vraag die ik mij ook dikwijls stel hoe het bij andere operatoren aan toe gaat,  bvb bij Telenet, je zou kunnen zeggen goed ik stap over naar hen,  maar zij zullen volgens mij ook diensten door derden aanbieden en daar kan het probleem evengoed voorvallen toch, aangezien het niet de operatoren zelf zijn die misbruik maken van het systeem. Maar natuurlijk zouden die operatoren zeker ook moeten klacht indienen tegen deze dienst door derden als dit misbruik vastgesteld wordt, enfin ik heb er persoonlijk geen ervaring mee (gelukkig maar zou ik zeggen) maar het is gewoon iets dat ik mij afvraag!

Reputatie 7
Badge +3

@Celestinhuguesf  Je kan de GOF-richtlijnen voor sms/mms-diensten(PDF, 142Kb) hierover raadplegen in de ‘Gedragscodes’ dat je kan vinden onderaan deze pagina:

Wettelijke vermeldingen voor privé- en professionele klanten | Proximus

Groetjes,
Antonella

@Ponjaard De vraag die ik mij ook dikwijls stel hoe het bij andere operatoren aan toe gaat,  bvb bij Telenet, je zou kunnen zeggen goed ik stap over naar hen,  maar zij zullen volgens mij ook diensten door derden aanbieden en daar kan het probleem evengoed voorvallen toch, aangezien het niet de operatoren zelf zijn die misbruik maken van het systeem. Maar natuurlijk zouden die operatoren zeker ook moeten klacht indienen tegen deze dienst door derden als dit misbruik vastgesteld wordt, enfin ik heb er persoonlijk geen ervaring mee (gelukkig maar zou ik zeggen) maar het is gewoon iets dat ik mij afvraag!

Vandaag overgestapt op Telenet. Druppel was het feit dat ik als oplossing van Proximus kreeg aangeboden om mijn GSMnr te wijzigen. Zo kon die dienst mij niets meer aanrekenen... Moest ik daarvoor betalen, begrijpen wie kan!!! Ik ben dan zelf maar veranderd van GSMnr - via Telenet en ik moest hiervoor niet betalen, ik kreeg er een TV bij. Heb ook gemerkt dat communicatie daar soepeler verloopt. Ik ben iemand die graag in dialoog gaat, maar dit werd mij onmogelijk gemaakt.

 

--trouwens: een dialoog is niet telkens opnieuw verwijzen naar een website--

Reputatie 7
Badge +3

@Ponjaard  Mijn excuses dat je verkeerd bent geïnformeerd. Een roepnummerwijziging voor een gsm-nummer is namelijk gratis (tenzij je zelf een speciaal of gemakkelijk nummer kiest), alsook de blokkeringen voor derde diensten. Groetjes, Antonella

op mijn laatste factuur word 17.99 aangerekend door derde diensten

zou graag deze stopzetten 

heb dat al gedaan via playgoogle dan mijn visa kaart geblokkeerd en nu via proximus word die 17.99 aangerekend op mijn laatste factuur

ik zal deze  nog betalen maar eis wel dat geld terug van die derde dienst

i

Ondertussen best ze ook direct zelf contacteren en klacht indienen ...

al gedaan maar toch blijven aanrekenen

Dan kan er door de proximus forummedewerkers een dossier opgesteld worden als ze hier langskomen.

Reputatie 7
Badge +3

@cordon  Dit is een aanrekening van 08/12/2020 voor een aankoop in de Google Play Store. Sindsdien is er niets meer aangerekend. Het bedrag van € 17,99 staat nog open om te betalen. Groetjes, Antonella

Reageer