Vraag

klacht derde diensten

  • 15 September 2020
  • 91 reacties
  • 3163 Bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@vdp De facturen waar het oude gsm-nummer op vermeld staat, daar staan de aanrekeningen op vermeld en gefactureerd.Normaal onder Derde Diensten.Zo kan de operator zien wat zij uw dochter telkens aangerekend hebben.U kan deze gegevens ook bekijken op MyProximus.Groetjes,Joel

Na talloze telefoons en berichten naar de helpdesk, proberen we het op deze manier.

 

Onze minderjarige dochter kreeg een tijdlang ongevraagd sms’en van een betalende dienst. Het nummer blokkeren hielp niet, noodgedwongen is ze van gsm-nummer veranderd. We kunnen het bedrag (meer dan 100 euro ondertussen) terugvorderen van de dienst (gamazing) ALS we de details van haar factuur van proximus doorsturen. En daar begint de miserie. Twee keer kregen we thuis de papieren duplicaten opgestuurd met de melding dat die gegevens wegens privacyredenen niet verstrekt kunnen worden en dat onze dochter via haar gsm toestemming moet geven met de boodschap TONEN. Dit doet ze maar de facturen gaan over haar oud nummer waarvan ze uiteraard geen bericht meer kan uitsturen…. Zo draaien we in cirkeltjes. Nog eens 45 minuten aan het wachtmuziekje van proximus hangen, daarvoor hebben we echt de tijd niet. Het sturen van mails naar de helpdesk is ook niet mogelijk momenteel...

 

Reputatie 7
Badge +3

@Brigitte Lacroix zie info van @Martin . Groetjes,Joel

best met hen contact opnemen om dit te stoppen 

9336 COMIZZO help@cmtelecom.be +32 2 255 50 55

cfr. Bij wie kun je terecht over diensten door derden? 

Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden (hoe kun je een bedrag betwisten)

Als er geen reactie zou komen van dan kan Proximus een klachtendossier opstellen tegen hen.

 

Ik krijg ongevraagd 30 euro kosten voor SMS Comizzo 9336. Heb Stop gestuurd. Kan ik nog meer doen? 

Reputatie 7
Badge +3

@sisi 20396 Er is hiervoor een dossier 46834732 overgemaakt aan de bevoegde dienst.Zij zullen het nakijken en dan ook zelf terug contact opnemen.Groetjes,Joel

@sisi 20396  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic over derde diensten.
Op je prepaid gsm-nummer dat ik terugvind in jouw profielgegevens vind ik dergelijke aanrekeningen niet terug. Dit gaat over een ander gsm-nummer? Vul je deze even aan in jouw profielgegevens samen met jouw klantennummer? Dan kijk ik dit graag verder voor je na. Groetjes, Antonella

P.S.: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Dit is niet op mijn factuur, maar van mijn vader

ik heb de gegevens aangepast

@sisi 20396 u kunt ook het betrokken telefoonnr en klantnr van uw vader invullen in uw forum login profiel bv. in een rij veld “ticket” (aldaar enkel zichtbaar voor proximus)

ik vermoed dat proximus-medewerkers evenwel pas morgen terug zullen aanwezig zijn op dit forum

Ok, merci. Zal morgen eens kijken, want nu op mijn werk

Reputatie 7
Badge +4

@sisi 20396 u kunt ook het betrokken telefoonnr en klantnr van uw vader invullen in uw forum login profiel bv. in een rij veld “ticket” (aldaar enkel zichtbaar voor proximus)

ik vermoed dat proximus-medewerkers evenwel pas morgen terug zullen aanwezig zijn op dit forum

@sisi 20396  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic over derde diensten.
Op je prepaid gsm-nummer dat ik terugvind in jouw profielgegevens vind ik dergelijke aanrekeningen niet terug. Dit gaat over een ander gsm-nummer? Vul je deze even aan in jouw profielgegevens samen met jouw klantennummer? Dan kijk ik dit graag verder voor je na. Groetjes, Antonella

P.S.: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Dit is niet op mijn factuur, maar van mijn vader

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13 Dit betreft geen derde diensten, maar wel 1 MMS nationaal en 2 internationale oproepen naar de Verenigde Staten. De details kan je via MyProximus raadplegen. Groetjes, Antonella

Vandaag mijn factuur gekregen weer bijgeteld Zou weer eens naar de verenigde staten gebeld hebben Man man man nog nooit heb ik bij een andere provider dit meegemaakt Eerst is proximus al duurder en maandelijks komen een dan nog zoveel euro’s bij waar halen ze het…. Ga toch veranderen hoor dit blijft duren!

Reputatie 7
Badge +3

@sisi 20396  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic over derde diensten.
Op je prepaid gsm-nummer dat ik terugvind in jouw profielgegevens vind ik dergelijke aanrekeningen niet terug. Dit gaat over een ander gsm-nummer? Vul je deze even aan in jouw profielgegevens samen met jouw klantennummer? Dan kijk ik dit graag verder voor je na. Groetjes, Antonella

P.S.: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

best direct contact opnemen met hen zelf om dit te stoppen

→ Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

moest van hen uit geen reactie komen dan kunnen de proximus medewerkers een klachtendossier opstellen tegen hen.

Nummer of app Leverancier E-mail Telefoon Details
rougeplay id 399 Content Trend Platform S.L. be.support@content-trend.com +32 800 11 739  

Zijn er nog mensen die plots wekelijks 5 euro zien bijkomen op de factuur van hun mobiele internet?

Het is een mobiele betaling blijkbaar van Rougeplay. Iemand die weet wat er aangeklikt werd om zo een abonnement te activeren (per ongeluk)

Ik heb het mobiel betalen geblokkeerd en via een 0800nummer het abonnement kunnen blokkeren. Is nu nog de vraag of het bedrag dat reeds betaald werd zal teruggevorderd kunnen worden

Eindelijk is mijn dossier vandaag afgehandeld na 3 maanden frustratie Mijn dank ervoor al hoewel zoiets toch wel klantvriendelijker mag verwerkt worden

Reputatie 7
Badge +3

@Tim Buyssens 

Beste,

kan je in je profiel het betrokken gsm nummer invullen ?

alsook je klantgegevens ? 

je kan zeker al contact opnemen met de betrokken derde diensten, om dit te laten stopzetten.

indien nodig maken wij een dossier aan voor verdere betwisting.

groeten,

Tina

Forum profiel :

(inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan en ons verwittigen...)

Als je in onderstaande link de naam “digital” en dan ook “playup” krijg je de nodige gegevens om ze best zelf aan te spreken om deze niet gevraagde/gewenste dienst te stoppen:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/bij-wie-kun-je-terecht-over-diensten-door-derden.html?

krijg je van hen geen gevolg dan zal proximus een klachtendossier opstellen tegen hen 

→ hoe kun je een bedrag betwisten

NB: Medewerkers van proximmus zelf komen hier niet langs op het forum in het weekend en feestdagen

zoeken op digital (gp) geeft 
 

rentabiliweb DIGITAL VIRGO info@digitalgp.com +32 2 588 26 70

 

op  playup

 

playup DIGITAL VIRGO customer@be.play-up.co +32 4 277 99 90

Sinds 10.2020 worden er extra kosten van 4,99 euro per week aangerekend bovenop mijn gsm abonnement voor een niet-proximus dienst: digital gp of playup. Ik heb hier geen weet van. Hoe geraak ik hier van af. Nog mensen last van?

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13  Dit betreft de aanrekening van diensten geleverd door derden van €53,63  op je factuur van 18/09/2020? Ik zie namelijk dat hiervoor gisteren een correctie is aangemaakt door de derde dienst via een creditnota. Je zal hiervan een terugbetaling ontvangen. Dit staat in de loop van volgende week op je rekening. Groetjes, Antonella

ook hier via het forum, waarschijnlijk via andere kanalen, nee?

Wacht gewoon af tot ze reageren en dan zien we wel als het hier in orde komt...

Martin ik hoor dat al vele keren

FYI: morgen kunnen de Prox forummedewerkers dit verder uitpluizen voor u als ze hier de draad opnemen.

Sinds augustus heb ik een aanrekening gekregen van 60 euro Al heel veel keren voor gebeld gingen het uitzoeken Na 20 telefoontjes gepleegd te hebben en steeds de belofte Mevrouw ze gaan u terug bellen  nog steeds niet gehoord wel van mijn rekening af Vandaag terug gebeld legden ze gewoon de telefoon neer! Van klantenservice gesproken Maandag ga ik gewoon een nieuwe provider raadplegen denk ik wens met zo’n valseriken niet verder te gaan

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13 Ik heb uw info bijgevoegd in uw lopend dossier 46545283.De dossierbeheerder zal erna zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel

Reageer