Beantwoord

Kan ik beroep doen op een herstelservice van Proximus bij kabelbreuk van privé / eigen kabel?

  • 25 September 2018
  • 2 reacties
  • 867 Bekeken

Ik ben Plant Engineer bij een bedrijf met 1000+ werknemers. Op ons terrein hebben we een ondergrondse kabel met 100 koper-pairs, van zo'n 170m lang. Over de jaren verliezen we alsmaar meer capaciteit op die kabel. Momenteel zijn er nog slechts een 80 pairs meer bruikbaar voor telefonie- en of ADSL/VDSL-diensten. We vermoeden dat de kabel ergens beschadigd is en dat we last hebben van waterinsijpeling met alle gevolgen van dien.
Ik neem aan dat Proximus ervaring heeft met dergelijke gevallen, en ik zou graag beroep doen op hun expertise.

Kan een bedrijf überhaupt beroep doen op Proximus voor herstellingswerken aan kabels die volledig in eigen beheer zijn?
Zo niet: Kan iemand mij een dienst / bedrijf / service aanbevelen?

Ik ga er van uit dat het enigszins mogelijk is om de locatie van een breuk op te sporen, zonder dat wij de ganse kabel moeten opgraven en blootleggen, en dat er toestellen bestaan die de kwaliteit van de pairs in de kabel in kaart kunnen brengen.
Naar een dergelijke service ben ik op zoek.
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 25 September 2018, 10:41

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Piet, als jullie binnen Proximus beschikken over een accountmanager gaan jullie dit best via deze persoon aanvragen. Onze techniekers komen kabelbreuken herstellen, maar als dit niet door de schuld van Proximus komt worden daar kosten voor aangerekend, maar daar kan de accountmanager je de correcte bedragen voor doorgeven.

Grtjs, Charlotte.
Bedankt voor de informatie. Uiteraard zijn wij bereid te betalen voor alle analyse- en/of herstellingswerken. Ik zal je raad opvolgen en via de accountmanager proberen. Grote ontwikkelingen post ik dan later hier terug op dit topic.

Reageer