Beantwoord

Kan iemand van Proximus nakijken of ik data verbruikt heb op mijn nummer


best, ik ben vandaag naar zwitrserland gereisd . ik heb een werk abo van Proximus. ik had roaming afgezet en heb ook geen roaming sms gekregen. toch vrees ik eeb beetje dat er data verbruikt is, al zou dit niet kunnen daar roaming en data verbruik afstaan. kan iemans van Proximus dit nakijken aub?
bedankt
Gilberrt
icon

Beste antwoord door HeidiE 9 July 2019, 09:49

Bekijk origineel

12 reacties

heb je al gekeken via http://myproximus.be of je verbruik ziet.
bedankt voor de reply Martin. de app werkt niet blijft rondjes draaien .
Ik veronderstel dat de data die als verbuik op mijn gsm staat reeds van en BE is daar de facturatie datum loopt vanaf 1 juli. ik gebruik de Proximus sim nooit als data want ik heb een speciale data kaart (andere provider)voor data.
Op de andere kaart heb ik wel een sms gekregen dat ik in roaming ga, van Proximus niets. had de data op mijn android ook afgezet, dus normal kan er niets fout gaan, maar je weet nooit. feit is wel dat ik gaan sms van Proximus heb gehad
't zal afwachten worden tot iemand van Proximus zelf hier langskomt om dit voor u eens na te trekken...
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Gil_08, kun je op je profiel het klantnummer of je gsm-nummer toevoegen voor nazicht? Grt, Heidi
Bedankt Heidi, ik heb het in mijn profile gezet, kan je het niet zien, dan geef ik het je graag in een privegesprek.
Als U al kan nakijken hoeveel ik verbruikt had tussen 1 en 7 juli zal ik al heel blij zijn. kan U kijken hoeveel ik op 8 juli eventueel verbruikt heb buiten eu is het perfect. alvast heel heel erg bedankt , ik zit er echt mee in mijn maag groeten Gilbert
Reputatie 7
Badge +3
Dag Gilbert, ik heb de gegevens ontvangen. In jouw geval kan ik het lopend verbruik hier niet nakijken, dit kan enkel via MyProximus of onze app. Als je geen sms ontvangen hebt, is er in principe geen roaming verbruikt. Grt, Heidi
Bedankt Heidi, de app werkt niet, tevens vraagt hij om een G4 verbinding te maken en dat is nu net niet wat ik wil, er is hier ook maar enkel 3G beschibaar. Iemand vertelde mij vandaag dat Proximus je data automatisch blokeerd als je boven de 60 euro zit? klopt dit? zoja, dan is er geen echt problem, kan het enkel 60 euro kosten.
Mvg
Gilbert
Reputatie 7
Badge +3
Hallo, ja, normaal is elke gsm gelimiteerd op verbruik en wordt dataverbruik automatisch geblokkeerd op 60 euro. Er zijn meestal zelfs enkele sms op voorhand om te verwittigen, als je bijv 50% verbruikt hebt en/of 80% en dan nog eens als data op zijn. Afhankelijk van instellingen.
Groeten,
Tina
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Gilbert, je kan de My Proximus app enkel installeren op 4G, nadien kan je de app wel bekijken via Wifi.
Via onze website www.proximus.be kan je inloggen op My Proximus en zo je verbruik nakijken. Dit kan je via Wifi doen.

Op je GSMnr. heb je een blokkering voor mobiel internet gebruik buiten de EU, dit wil zeggen dat je in Zwitserland geen mobiel internet kan gebruiken.

Groeten Geert
Hallo GeertC
je zegt "je kan de My Proximus app enkel installeren op 4G" weet je ook waarom dit niet kan via 3G ?
groeten,
Martin.
NB: dan moet dit toch onlangs veranderd zijn want ik heb ± 1 jaar terug die geïnstalleerd via de wifi van mijn bbox3
Reputatie 7
Badge +3
Hallo GeertC
je zegt "je kan de My Proximus app enkel installeren op 4G" weet je ook waarom dit niet kan via 3G ?
groeten,
Martin.
NB: dan moet dit toch onlangs veranderd zijn want ik heb ± 1 jaar terug die geïnstalleerd via de wifi van mijn bbox3


3G of 4G.. zolang het maar via mobiel internet is, geen Wifi 🙂
Ok Geert, ik had het mss toch moeten begrepen hebben maar ik ben nog niet lang op en nog geen koffie gedronken ☺️

Reageer