Beantwoord

Kan GSM nummer niet registreren

  • 16 December 2020
  • 4 reacties
  • 1266 Bekeken

Beste,

Ik probeer mijn GSM nummer te registreren via www.proximus.be/identificeer.

Echter, wanneer ik mijn GSM nummer ingeef krijg ik de foutmelding “Gelieve een geldig Pay&Go-nummer in te geven”.

Om te testen of mijn nummer zeker juist was ging ik naar https://www.proximus.be/reloadonline/ om mijn kaart zogezegd “op te laden”. Als ik mijn nummer hier ingeef blijkt dit dan weer een geldig Pay&Go nummer zijn en zal proximus maar al te graag mijn centjes aanvaarden :).

 

Welke stappen kan ik ondernemen om mijn Pay&Go kaart geactiveerd te krijgen?

Vriendelijke groet,

Nick

icon

Beste antwoord door NickV 16 December 2020, 20:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Opgelost!

Blijkbaar was het “identificeren van mijn toestel” geblokkeerd doordat de gsmnummer al klaarstaat om overgenomen te worden door mijn volgende werkgever. Met andere woorden: het nummer is al toegeschreven aan mijn volgende werkgever, dus ik kan mijn identiteit er niet meer aan koppelen.

Oplossing: Wachten tot morgen wanneer de nummer actief wordt.

Persoonlijke opmerking: Persoonlijk vind ik het wel jammer dat ik nu een volledige dag zonder telefoon zit, dit heeft me fameus gehinderd op zowel persoonlijk als professioneel vlak. Ik hoop dat dit wel beter kan in de toekomst.

lukt deze methode ook niet zoals op de site aangegeven ( Identificatie van je prepaidkaart | Proximus )

Stuur met je gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met vermelding van:

  1. Het woord 'IDENT' in hoofdletters
  2. Gevolgd door twee keer het nummer van de prepaidkaart die je wilt registreren

Bijvoorbeeld 'IDENT 0470123456 0470123456' Deze methode werkt enkel met een gsm-nummer van Proximus!

lukt deze methode ook niet zoals op de site aangegeven ( Identificatie van je prepaidkaart | Proximus )

Stuur met je gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met vermelding van:

  1. Het woord 'IDENT' in hoofdletters
  2. Gevolgd door twee keer het nummer van de prepaidkaart die je wilt registreren

Bijvoorbeeld 'IDENT 0470123456 0470123456' Deze methode werkt enkel met een gsm-nummer van Proximus!

Werkt niet.

De SIM kaart is geblokkeerd, dus ik kan geen sms'jes sturen.

Als er geen enkel methode meer lukt ga je inderdaad eerst moeten afwachten tot prox forummedewerkers hier de draad opnemen om je verder te helpen.