Vraag

kan geen inkomende oproepen ontvangen

  • 22 April 2020
  • 9 reacties
  • 710 Bekeken

Ik ben sinds een week of 2 overgeschakeld van orange naar proximus en heb nu een abonnement met iphone 8. Ik kan geen uitgaande oproepen ontvangen, ik krijg niets en de beller krijgt te horen dat het nr niet is toegestaan. Ik heb reeds alle instellingen gecontroleerd die opde website van proximus staan. Bij alle nrs met * of # die ik moet bellen om iets in te stellen of uit te schakelen krijg ik een foutmelding. 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@sharon.dysers Kan je het betrokken gsm-nummer invullen op je profiel. Zo kan ik nagaan wat er aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +4

Ik kan geen uitgaande oproepen ontvangen, ik krijg niets en de beller krijgt te horen dat het nr niet is toegestaan

Bedoelt u dat u geen uitgaande oproepen kunt maken en/of dat u geen inkomende oproepen kunt ontvangen?

Wie is uw operator volgens www.crdc.be (of www.1299.be)? Proximus of Orange?

 

@sharon.dysers Kan je het betrokken gsm-nummer invullen op je profiel. Zo kan ik nagaan wat er aan de hand is.

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

 

Bedoelt u dat u geen uitgaande oproepen kunt maken en/of dat u geen inkomende oproepen kunt ontvangen?

geen inkomende oproepenik krijg niets en de beller krijgt te horen dat het nr niet is toegestaan

@sharon.dysers Kan je het betrokken gsm-nummer invullen op je profiel. Zo kan ik nagaan wat er aan de hand is.

@ThierryW Ik heb net mijn gsm nummer ingevuld. Bedankt alvast om dit na te kijken

Reputatie 7
Badge +4

Sharon,

 

Krijg je van niemand een oproep? Of van bepaalde nummers?

Als dit van bepaalde personen is, kan je mij via een privé bericht enkele voorbeelden doorgeven aub?

Ik kan geen uitgaande oproepen ontvangen, ik krijg niets en de beller krijgt te horen dat het nr niet is toegestaan

Bedoelt u dat u geen uitgaande oproepen kunt maken en/of dat u geen inkomende oproepen kunt ontvangen?

Wie is uw operator volgens www.crdc.be (of www.1299.be)? Proximus of Orange?

 

Ik kan geen inkomende oproepen ontvangen , wel uitgaande oproepen maken, mijn verwoording was misschien niet helemaal duidelijk, sorry hiervoor. Mijn operator volgens www.crdr.be is proximus. 

Sharon,

 

Krijg je van niemand een oproep? Of van bepaalde nummers?

Als dit van bepaalde personen is, kan je mij via een privé bericht enkele voorbeelden doorgeven aub?

@Charlotte.D  blijkbaar maar van bepaalde nummers, mensen bij orange lukken niet, net geprobeerd met iemand die bij telenet is en daar lukt het wel, ik stuur je een bericht. 

Reputatie 7
Badge +4

Vermits u van Telenet bereikbaar bent, ligt de oorzaak met quasi zekerheid bij Orange, deze operator dient zeer waarschijnlijk de routering naar uw nummer in zijn netwerk nog aan te passen (richting Proximus)

Zelf dient u hiervoor geen actie bij Orange te ondernemen, Proximus zal dit voor u oplossen (door contact op te nemen met de voor de nummeroverdracht betrokken diensten) 

Blijkbaar valt dit nogal eens voor (gelijkaardig probleem enige dagen terug op het Fr-forum)

Succes

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb hier het nodige voor gedaan. Sharon is verwittigd! :wink:

Reageer