Beantwoord

iPhone en VoLTE, hoe zit dat nu?

  • 29 March 2017
  • 16 reacties
  • 1037 Bekeken

Maanden na het persbericht van Proximus over de rollout van VoLTE valt het internet nog steeds weg wanneer ik aan het bellen ben. Dit probleem had ik met mijn iPhone 6 en ondertussen iPhone 7.
Onder 'Cellular' instellingen staat bij "Voice & Data" '4G' ingesteld.

Ik heb ook nooit het SMS bericht gekregen dat werd vernoemt in het persbericht.
icon

Beste antwoord door ThomasP 1 February 2018, 11:15

Bekijk origineel

16 reacties

FYI: https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/voice-over-4g-volte-36600
Reputatie 5
Badge +3
Dag Pieter,


Heb je een sms ontvangen dat dit reeds mogelijk is op je nummer? Het is namelijk zo dat Proximus-klanten die gebruik zullen kunnen maken van VoLTE, worden verwittigd per sms. VoLTE wordt gefaseerd uitgerold[/b].

Mvg, Nicky
Welke stappen moet ik of mijn bedrijf ondernemen om VoLTE te activeren op iPhone ?
Vandaag een aanbiedersupdate "proximus 28.3) gekregen op iphone.

Reputatie 5
Badge +3
Dag Gurugod, kan je ons alvast de betrokken nummers bezorgen, best steeds via een privébericht, kan je starten via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679. Groetjes, Nicky
Reputatie 7
Badge +6
Gurugod, VOLTE is sinds recent (begin juni) actief ook op iPhone. Dit was tot toen nog niet beschikbaar. Eerst zal er inderdaad een aanbiederupdate volgen. Je kan nakijken of je deze al hebt via: Instellingen -> algemeen -> info. Bij aanbieder dient Proximus 28.3 te staan.



Wanneer je deze nog niet hebt, zal deze gepushed worden bij het consulteren van deze info.

Na deze update kan je VOLTE activeren via: instellingen -> mobiel netwerk -> opties mobiele date -> schakel 4G in -> gesprekken en data. Deze optie is 'nieuw' sinds de update en laat toe VOLTE gesprekken te voeren.

Reputatie 7
Badge +1
Heb een iPhoneSE. Wanneer krijg ik VOLTE. Woon in Wenduine.
Heb je een sms ontvangen dat dit reeds mogelijk is op je nummer? Het is namelijk zo dat Proximus-klanten die gebruik zullen kunnen maken van VoLTE, worden verwittigd per sms. VoLTE wordt gefaseerd uitgerold.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Reputatie 7
Badge +6
Antoon1, VoLTE is standaard actief voor alle iPhone gebruikers sinds iPhone SE. Kan je eens nakijken via Instellingen -> Algemeen -> Info welke versie aanbieder je hebt?
Kan je ook kijken via Instellingen -> mobiel netwerk -> opties mobiele data -> schakel 4G in. Staat deze op Gesprekken en Data? Als deze actief staat is VoLTE actief.
Als dit er niet staat, stuur even je GSM nummer via privébericht door naar Het Proxumus Team. Dan kijken we dit voor je na.
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Thomas, PX 30.1 en 4G staat op Gesprekken en Data.
Reputatie 7
Badge +6
Dan is je VoLTE actief. 😉 Denk eraan dat je (voorlopig) enkel VoLTE gesprekken voert naar andere Proximus mobile VoLTE gebruikers.
Reputatie 7
Badge +1
Dan is je VoLTE actief. 😉 Denk eraan dat je (voorlopig) enkel VoLTE gesprekken voert naar andere Proximus mobile VoLTE gebruikers.

Hallo Thomas, bedankt. Wat moet ik denken aan voorlopig in tijd om naar andere providers te bellen.
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Thomas,
Nog steeds geen antwoord op bovenstaand ontvangen. ook nooit een SMS ontvangen dat VolTE op mijn nummer geactiveerd is. Alvast bedankt voor het antwoord.
Grtj, Antoon
Reputatie 7
Badge +6
Hey Antoon, zoals reeds gezegd staat je VoLTE actief. Er worden geen SMS'en meer verstuurd gezien VoLTE standaard actief staat voor iedereen.
Er is nog geen info over VoLTE gesprekken tussen verschillende providers.
Reputatie 7
Badge +1
Hey Antoon, zoals reeds gezegd staat je VoLTE actief. Er worden geen SMS'en meer verstuurd gezien VoLTE standaard actief staat voor iedereen.
Er is nog geen info over VoLTE gesprekken tussen verschillende providers.

Hallo Thomas,
Bedankt. Maar hoe komt het dan dat ik nog steeds slecht bereikbaarheid heb met mijn GSM in het appartement.
Grtj, Antoon
Reputatie 7
Badge +6
Antoon,
VoLTE verbetert onder andere de geluidskwaliteit van de gsm-gesprekken maar heeft geen invloed op de kwaliteit van het netwerk waar je je bevindt. Dit is afhankelijk van de binnenisolatie, dubbele beglazing, afstand tot de gsm-pyloon, e.d.
Meer info op deze pagina.
ik zou al blij zijn met een 2g of 3g die het doet of een adsl die sneller is alds 2.7 mbbs hebben het maar niet meer, proximus investeerd tenslote miljarden in ftth. mocht proximus gas i.pv. telecom leveren had ze de oudste delen van haar infrastructuur al lang geleden vervangen.
Reputatie 7
Badge +1
Antoon,
VoLTE verbetert onder andere de geluidskwaliteit van de gsm-gesprekken maar heeft geen invloed op de kwaliteit van het netwerk waar je je bevindt. Dit is afhankelijk van de binnenisolatie, dubbele beglazing, afstand tot de gsm-pyloon, e.d.
Meer info op deze pagina.

Hallo Wim,
Bedankt en dat is mijn probleem. Bij afsluiting GSM contact zegt de PX medewerker niet dat bereikbaarheid afhankelijk daarvan kan zijn. En zeggen altijd volle bak bereikbaarheid. Dus info die ze geven klopt niet. En dan valt dit dik tegen als je slecht te bereiken bent.
Grtj, Antoon

Reageer