Dit is wel gekomen nadat ik opeens zelf anoniem begon te bellen naar iedereen en dan rechtgezet werd door Proximus.
Als je dat maar weet bij mij komen er inderdaad toch nog altijd binnen .
Een andere mogelijkheid is een zogenaamde oproep blokkeer tool die werkt met lijsten van scammers hun oproepnummers. Hier een paar apps voor Android en IOS toestellen: https://famisafe.wondershare.com/blocker/best-call-blocker-apps.html en hier: https://mashable.com/roundup/best-robocall-blocking-apps/?europe=true Maar 100% voorkomen is onmogelijk.
correct
een EU-directive/richtlijn zou dergelijke problemen beter (maar niet volledig) kunnen opvangen/verhelpen (indien gekoppeld aan serieuze boetes uiteraard)
Het wordt niet echt expliciet vermeld maar het zou inderdaad wel kunnen. Lijkt me misschien ook wel logisch. Ik vrees dat er niet echt een sluitende oplossing is dan om de buitenlandse nummers tegen te houden behalve de uitleg die M_016 ook al gaf.
Ter info: voor buitenlandse nummers werkt dit niet hebben ze aan mijn pa gezegd.
Via www.belmenietmeer.be kan je er ook voor zorgen dat bedrijven je niet meer mogen contacteren voor telemarketing,…
@LVNADP
Bv.
https://radio2.be/de-inspecteur/hoe-kan-je-een-nummer-blokkeren-op-je-smartphone
&
eventueel ook eenvoudigweg
een ander nummer vragen/bekomen omwille van “storende/kwaadwillige oproepen”
ik vrees dat u voor dit laatste evenwel via uw werkgever(contact) dient te gaan
die met +33 …. heb ik verleden week ook gekregen maar nu niet meer vanzelf gestopt.
Beste,
Ik heb iet wat dezelfde problemen.
Ik werk nu sinds een maand in een bedrijf waar ik een nieuwe gsm en nummer kreeg.
Volgens de IT is het een nummer uit een soort van groep/Pot.
Ik krijg constant onbekende telefoontjes, sms met reclame, Sms’jes in het Franse dat ik een afspraak heb bij een dokter, telefoontjes uit het buitenland (+33), …..
Kan iemand mij hier helpen hoe ik mijn nummer kan reinigen ?
Alvast Bedankt
Luis
kan je me je gsmnr doorgeven via prive ?
dan bekijk ik dit voor je
https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/inkomende-oproepen-zijn-onbekend-43895/index1.html#post623418
zodat ze toch eens kunnen de instellingen van de sim natrekken.
Kijk ook eens naar deze uitleg hier
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_mobile/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/geen-inkomende-of-uitgaande-oproepen-op-uw-gsm.html
> https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/inkomende-oproepen-zijn-onbekend-43895/index1.html

Kan íemand helpen???
je kan de gegevens steeds even doorgeven vie deze link.
Mvg. Wilfried
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.