Vraag

Incorrect aanrekenen van dataverbruik

  • 26 April 2022
  • 7 reacties
  • 272 Bekeken

Beste,

 

De laatste 3 maanden bereik ik plots mijn data-limiet of nog erger wordt deze overschreden. Mijn surfgedrag is niet veranderd maar toch ben ik tegen 2/3e van de maand door mijn data heen.

Ik heb bij de instelling het verbruik nagekeken voor de maanden maart en april & buiten mijn hoog verbruik aan FB & Whatsapp (die in mijn gratis 40 Gb zitten, waar ik maar 1.8Gb van verbruik) ga ik toch boven mijn Data-pack. Ik ben blijkbaar niet de enige persoon die aan dit probleem lijdt als ik de reacties hier nalees.

 

Toen ik gebeld heb met de klantendienst beweerde ze bij hoog en bij laag dat de gratis apps zeker inbegrepen zitten in de 40Gb. 

Ik heb hier zwaar mijn twijfels over !

 

En de 3.93€ die mij aangerekend is voor mijn dataverbruik hebbek een SMS voor ontvangen om 03:47 ! 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@KristofR 

kan je in je forum profiel het betrokken gsm nr invullen?

zo veel mogelijk klantgegevens?

Dan kunnen we dit verder laten nakijken.

Groeten

Tina 

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Ter info:  Forum Profiel

Klantgegevens zijn aangevuld.

Reputatie 1

Bij mij is het sinds 1 februari dat Google Chrome het dubbele van data verbruikt (4 ipv 2Gb voorheen). Ik begrijp het gewoon niet. Een ganse maand streamen via Pickx en Deezer kost me evenveel Gb's. En dat terwijl ik niets stream via Chrome. 

mss vind je met google chrome verbruikt veel data - Google Zoeken iets ….

Reputatie 7
Badge +3

@KristofR ik heb dossier 50606883 aangemaakt voor nazicht door de bevoegde dienst, die je verder zal informeren. Groetjes, Heidi

Beste,

 

We zijn 2 weken verder en opnieuw ligt mijn verbruik hoger dan normaal. Zie bijgevoegde screenshots… Zoals ik vermoed wordt mijn verbruik in Whatsapp niet correct geregistreerd.

Graag een oplossing voor ik weer over mijn 5GB ga…

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@KristofR  Dag Ik heb het dossier heropend. Men zal je contacteren.

Reageer