Vraag

Ik heb geen netwerk

  • 28 July 2020
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Hoi Hoi,

 

Ik heb geen bereik sinds gisteren namiddag.

Niemand kan mij bereiken. Soms heb ik bereik, maar dat is maar een minuut of 2.

De man van de proximus winkel zei dat het mijn simkaart was en stak er een nieuwe in.

Maar nog steeds hetzelfde probleem

Kunnen jullie mij helpen?


5 reacties

@MarijkeNuyts heb je de mogelijkheid om de sim in een ander toestel te steken om te weten of het toestel gebonden is of sim gebonden.

volledig heropstarten van je toestel zal je waarschijnlijk al geprobeerd hebben.

Je kunt ook altijd deze avond nog naar 0800 22 800 bellen

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat u best

indien mogelijk het advies van @Martin  volt en indien mogelijk de betrokken SIM in een ander toestel probeert

en indien de betrokken SIM ook aldaar niet werkt, best eens belt naar 0800 22800 technische ondersteuning met uw GSMnr en uw SIM-kaartnr ter hand (tenzij u eventueel een uitstaande niet betaalde factuur zou hebben) er komen immers normaal voor morgen geen Proximus medewerkers meer langs op dit publieke forum

 

Reputatie 6
Badge +3

Je zou ook moeten kijken hoe goed dat jouw signaalkwaliteit op jouw GSM is. Soms wordt dit weergeven aan de hand van streepjes, of een rechthoekige driehoek. Wanneer de rechthoekige driehoek bijna niet gevuld is of je maar 1 streepje heb. Dan kan inderdaad problemen hebben met het ontvangen van inkomende oproepen. Je schakelt toch per ongeluk toch niet de do not disturb/ niet storen modus in. Wanneer dit gebeurd krijg je geen meldingen en worden de inkomende oproepen doorgestuurd naar jouw voicemail.

Voor Apple toestellen: https://support.apple.com/nl-be/HT204321#:~:text='Niet%20storen'%20in%2D%20of%20uitschakelen&text=U%20kunt%20'Niet%20storen'%20op,een%20planning%20in%20te%20stellen.&text=om%20het%20in%20of%20uit%20te%20schakelen.

Voor Android toestellen: https://support.google.com/android/answer/9069335?hl=nl

 

Het probleem kan ook aan de zendmast liggen of aan jouw toestel.

ik ging er ook vanuit dat het niet op één bepaalde plaats is dat @MarijkeNuyts dit probleem heeft vastgesteld en daarom dat ik eerst voorgesteld heb om in een ander toestel te proberen indien mogelijk, dan kunnen de instellingen (die eventueel de oorzaak kunnen zijn) ook anders zijn.

Daarvoor wacht ik op feedback

Reputatie 7
Badge +4

Is dit gelukt in een ander toestel?

Reageer