Vraag

Identificeren prepaid-card lukt niet


Het identificeren van mijn prepaid kaart via www.proximus.be/identificeren lukt niet, noch op Chrome, noch op Firefox.

Ik krijg steeds de melding "Not a valid Number"

Please enter a valid Pay & Go Number

Ik heb geen tijd om naar een Proximus verkooppunt te gaan.

Bedankt om dit zo snel mogelijk op te lossen.


19 reacties

Reputatie 1

Je kan je ook identificeren door online een herlading te doen misschien dat eens proberen?

Reputatie 7
Badge +4

Ik herinner mij dat het destijds ook niet altijd van de eerste maal lukte, maar invalid nr wijst mijns inziens toch op een probleem met het GSM-nr of met het SIM-nr

Misschien info m.b.t. beide vermelden in uw avatar forum login (enkel zichtbaar voor Proximus) voor controle door Proximus (de geldigheidsduur van een P&G indien niet geactiveerd voor die datum is vermeld op de verpakking)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/mobiel/prepaidkaarten/identificatie-van-je-prepaidkaart.html

https://www.proximus.be/prepaid-identification/nl/Segment-Q4-template/ZWP__/identification

Reputatie 7
Badge +3

@Michaelj Het prepaid gsm-nummer dat ik terugvind in jouw profielgegevens staat niet meer actief sinds 13/02/2020. De identificatie zal hierdoor inderdaad niet meer lukken. Indien dit een ander gsm-nummer betreft, noteer je deze dan even in de profielgegevens en geef je dan een seintje? Groetjes, Antonella

Het probleem is opgelost.

Ik ben toch naar een Shop moeten gaan (twee dagen later dan wanneer ik het nummer in gebruik wou nemen.)

Het probleem op www.proximus.be/identificeren was niet te wijten aan eid, die werkt op mijn PC voor alle andere web sites.

Volgens de dame van de Shop had het herladen misschien het probleem kunnen oplossen, maar wie gaat er nu een kaart herladen zolang die kaart niet werkt ?

Samengevat : Dienstverlening kaan veeeel beter (maar is misschien geen prioriteit voor Pay&Go ?)

 

PS : @AntoanellaD: Bedankt voor uw antwoord.  Als ik u goed begrijp, is het nummer actief geweest tot 13/02/2020.   Ik heb echt geen boodschap aan het feit dat mijn nieuw nummer tot recent gebruikt is geweest door iemand anders tot 3 maanden geleden (lijkt kort, eerder angstwekkend).

Reputatie 7
Badge +3

@Michaelj Aan wie het nummer toebehoorde tot voor kort kunnen we niet meer zien, daarom ging ik ervan uit dat dit nummer al langer van jou was, mijn excuses. Fijn dat ze het in de shop voor je hebben kunnen oplossen. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

Een geschrapt nummer moet conform de geldende wetgeving normaal voor een periode van 6 tot 12 maand in een niet toewijsbare reserve (zgn. “verouderingsperiode”) worden ondergebracht juist om de nieuwe gebruiker te beschermen tegen (ongewenste) telefoontjes bestemd voor de vorige eigenaar

spijtig genoeg blijft dit nummer veel langer bij verschillende instanties en firma’s enz….. in hun database staan (waar je indertijd dit nr opgegeven hebt) waardoor je nog dikwijls oproepen krijgt, het zijn maar de naaste familie en kennissenkring die daarvan dan door de eigenaar zelf te horen krijgen dat zijn/haar nummer niet meer van tel is!

HOOFDSTUK 2. -   Art.  2- § 4

Reputatie 7
Badge +3

Mocht @Michaelj ondervinden dat hij dikwijls oproepen ontvangt dat niet voor hem bedoeld zijn en dit als storend ondervindt, mag hij een nieuw pay&go nummer aanvragen (shop of online). Ik zal dan persoonlijk zorgen voor de overzetting van zijn belkrediet. Groetjes, Antonella

@M_016@Martin Hartelijk dank voor jullie feedback.

Tussen 13/02/2020.en vorig weekend is inderdaad korter dan die “verouderingsperiode” van 6 maand, maar wat is de juiste betekenis van “in gebruik” vermeld in  HOOFDSTUK 2. -   Art. 2- § 4 ?  Dat zou een andere betekenis kunnen hebben dan “actief” zoals gecommuniceerd door @AntonellaD 

Reputatie 7
Badge +3

@Michaelj Kan je in de profielgegevens even checken als we het hebben over hetzelfde gsm-nummer? Want die staat volgens hetgeen ik terugvind nog steeds niet actief. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

in gebruik = toegewezen door een operator X aan een klant Y

&

inderdaad het lijkt mij vrij eigenaardig dat dergelijke periode van minimum 6 maand niet zou gerespecteerd geweest zijn vooraleer het nr terug zou toegewezen zijn aan een klant Z

alhoewel in geval van nummerschaarste kan deze periode door het BIPT ingekort worden  (wat voor zover mij bekend nog niet het geval is)

TBI:
alhoewel in geval van nummerschaarste 

staat ook vermeld onder HOOFDSTUK 2. -   Art.  2- § 4

Reputatie 7
Badge +4

Er is nog capaciteit genoeg in een mobiele reeksen cfr nummerdatabase (en anders start het BIPT een consultatie vooraleer beslissingen te nemen cfr. bv. gebrek aan 0800-nrs)

ik wou alleen maar citeren wat daar staat onder HOOFDSTUK 2. -   Art.  2- § 4

Reputatie 6
Badge +3

Let wel op er is een aanpassing gebeurd in 2016: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=2016090608&table_name=wet die inwerking getreden is vanaf 01/01/2017. Deze is nog altijd van toepassing.

Dat ga ik toch vanavond allemaal niet meer lezen :wink:

Reputatie 7
Badge +4

https://www.bipt.be/consumenten/nummers-en-e-mail-overdraagbaarheid

 

Deze A. De Croo  “easy switch” wet bevat voor zover ik kan inschatten inderdaad een aantal elementen die in het voordeel van de operatoren zouden kunnen spelen, mijns inziens eerder m.b.t. complexe aansluitingen op het vaste telecommunicatienetwerk

Indien het BIPT in bovenvermelde link de zaken niet iets te eenvoudig voorgesteld heeft is er evenwel mijns inziens niet direct “een probleem/nadeel” voor de consument. 

@Martin@familievandesype@M_016 Bedankt voor jullie info ivm de regels rond GSM nummers

@AntonellaD Bedankt voor uw bereidwilligheid om mij te helpen.  Heb na een week gebruik nog geen “verkeerde” oproepen gekregen.  Kan je de  Proximus klanten service informeren dat de website vermeld op de Pay&Go packaging eigenlijk niet bruikbaar is en dus misleidend.  Eigenlijk zou er beter direct wordt doorverwezen naar een Proximus shop (of misschien herladen via een bankkaart?).  Dit had thuis drie dagen ergernis en frustratie kunnen vermijden.  Volgens wat ik Google, ben ik zeker niet de enige klant die dit probleem heeft gehad. :-(

Reputatie 7
Badge +3

@Michaelj Dus dan gaat het effectief wel om een ander gsm-nummer aangezien degene die ik terugvind in jouw profielgegevens nog steeds niet actief is. Groetjes, Antonella

Reageer