Vraag

Identificatie werkt niet via MyProximus noch via e-ID

  • 25 March 2022
  • 82 reacties
  • 4696 Bekeken

 

Beste,

Gisteren is mijn proximus-abonnement via mijn vorige werkgever stopgezet en ben ik op een Prepaid-account gezet.  Ik heb ondertussen zonder probleem kunnen herladen, maar sim-kaart activeren lukt niet.  Ik heb geprobeerd om te identificeren via de website, maar ik krijg foutboodschap : 

Wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen

We kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen, neem contact op met onze support.

 

Jullie online support stuurt me gewoon door naar een proximus shop.  Verder geen uitleg…

Alvast dank voor jullie feedback,

mvg,

Hans


82 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Maxim86 al jullie feedbacks worden doorgegeven aan het betrokken team!

Reputatie 2

Hallo,

 

Ik heb nu ook hetzelfde probleem. Proximus via werkgever stopgezet, kaart wordt direct geblokkeerd en kan niks meer doen. Aanmelden met ID geeft dezelfde fout als andere mensen hier hebben. Login via myproximus geeft ook een fout. Wat een klucht voor zo een bedrijf...

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Masterchiefs444 ben je in de mogelijkheid om bij een Shop langs te gaan? Anders proberen we een work-around. Onze excuses voor het ongemak. Heidi

Beste,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem. Kan ik aub gecontacteerd worden om dit te verhelpen?

 

Bedankt,

Wederom een enorm ontevreden klant

Reputatie 7
Badge +3

@SuperOntevredenKlantNr21124823  Kan je wat meer gegevens invullen onder je profiel? Dank je wel

 

Reputatie 7
Badge +3

@Masterchiefs444  Is het je gelukt?

Zoals al eerder gemeld hierboven door @Gertjan.GG, blijkt het ook bij mij iets met een ‘unparseable date’ te zijn: 
 

{"uuid":"f363af42-d5b9-4466-8ce5-dabc91cd8141","exceptionType":"BadRequestException","message":"The expiration date is invalid","rootCauses":[{"exceptionType":"DateTimeParseException","service":"eid-belgium","message":"Text 'May  9 23:59:59 2024 GMT' could not be parsed at index 4","uuid":"f363af42-d5b9-4466-8ce5-dabc91cd8141"}]}

Misschien werk het niet met EID’s die de eerste 9 dagen van een maand expiren ? 

Ter info: blijkbaar kunnen ze dit vlugger fixen in de PX shop → Zie hier

Reputatie 7
Badge +3

@janssk1 

wil je in je forum profiel het gsm nummer invullen waarover het gaat, indien het nog niet is opgelost?

groeten

Tina

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Ik kan ook niet inloggen met eID, nochtans de enige mogelijke optie die overblijft als je overstapt van een zakelijk abonnement naar Pay en Go.

 

Ik krijg de volgende foutmelding: 

De verbinding voor deze site is niet veilig

eid.proximus.be heeft geen aanmeldingscertificaat geaccepteerd of er is geen aanmeldingscertificaat opgegeven.

 

  • Neem contact op met uw organisatie.

ERR_BAD_SSL_CLIENT_AUTH_CERT

Reputatie 7
Badge +3

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

 

@SonoDavid 

Onze diensten zijn op hoogte.  Op dit ogenblik werkt het voor de ene wel en de andere niet. Héél vervelend.

In een prox shop kunnen ze meestal wel snel helpen.

Kan je alvast je forum profiel aanvullen? Het betrokken gsm nummer invullen? Dan kan ik dit verder doorgeven.

Alvast dank.

Tina

Nog steeds niet opgelost en ben niet in de mogelijkheid om langs een shop te gaan. Lastig. Andere mogelijkheden?
Is voor 04790666***

Bedankt

Reputatie 7
Badge +3

Dag @woute dan activeren we kort een abo om dat terug om te schakelen naar P&G, uiteraard kosteloos - mijn collega @Luc.M houdt je op de hoogte! Kun je een contactnummer toevoegen in het klantprofiel hier en je geboortedatum?

Reputatie 7
Badge +3

@woute  Dag is het mogelijk je profiel aan te vullen ? We kunnen momenteel niet verder. Groetjes

Reputatie 7
Badge +3

@woute Er is hiervoor dossier 52739492 in behandeling.Dossierbeheerder zal u contacteren na het onderzoek.Groetjes,Joel

@Joel M @HeidiE @Luc.M 

Heb mijn persoonlijke data (naam etc) toegvoegd aan profiel. Mijn niew telefoonnr, en oud contact telefoonnr (mobile vikings) stonden er al in.
Hier ook de SSN van de simkaart: ssn 2100450142627 

Sturen jullie mij een mailtje wanneer in orde?

(hopelijk komt voor de andere de website ook ooit in orde..)

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@woute , ik laat je nog nieuws.

Reputatie 7
Badge +3

@woute  Dag ik heb je zonet omgezet. Het order staat in uitvoering. Straks best eens heropstarten. Ik zal namiddag terug de downgrade doen naar P&G. Groetjes Luc

@woute  Dag ik heb je zonet omgezet. Het order staat in uitvoering. Straks best eens heropstarten. Ik zal namiddag terug de downgrade doen naar P&G. Groetjes Luc

Dankjewel. Net gechecked en is voorlopig nog geblokkeerd - kan je het op reeds bestaande account zetten of linken met account: wouteeckhout@gmail.com 

Bedankt
Luc

Reputatie 7
Badge +3

@woute  Best eens rebooten?. het order is nog lopende . Het email is dan gelinkt.

Reputatie 7
Badge +3

@woute  Dag je staat nu in ons systeem. Ik zal je nu terug dowgraden tot P&G

@woute  Dag je staat nu in ons systeem. Ik zal je nu terug dowgraden tot P&G

Dag Luc.

Er lijkt al een en ander veranderd maar toch nog niet in orde.

Tekstberichten kan ik nog niet aankrijgen en bellen lukt ookt nog niet blijkbaar.

Ik heb in mijn berichten inbox een bericht van 8999 ontvangen dat ik moet acitveren door naar 1911 te bellen, en wanneer ik dit doe kom ik bij proximus uit waar ik hoor dat ik momenteel een tegoed/krediet van 0€ heb dat geldig is tot 15juli…? Mogelijks ligt het daar aan?


Bedankt,

Wout

@Joel M @HeidiE @Luc.M 

Is mogelijks geactiveerd/identificeerd maar 0€ krediet? Het is een nieuwe kaart..
Zouden jullie deze kaart en  nummer ook beheerderdsaccount ……………………….. kunnen maken?

Bedankt!!

Reputatie 7
Badge +4

@woute 

ter info

Proximus moderatoren zijn pas terug aanwezig op dit publieke forum vanaf maandag

Best het e-mail adres vermeld in uw laatste bericht verwijderen (publiek) en in het vrije veld “ticket” van uw forum login profiel (avatar - profiel wijzigen & opslaan) plaatsen aldaar enkel zichtbaar voor Proximus

In principe zou uzelf voor een Pay&Go kaart een MyProximus account aanmaken (registratie) kunnen aanmaken

MyProximus – Klantenzone | Proximus

Om te kunnen bellen met een Pay&Go dient er belkrediet voorhanden te zijn (of opgeladen te worden)

Mogelijks gaat het inderdaad om een nieuwe lege kaart 

Je Pay&Go-krediet raadplegen, herladen of omzetten | Proximus

@woute

ter info

Proximus moderatoren zijn pas terug aanwezig op dit publieke forum vanaf maandag

Best het e-mail adres vermeld in uw laatste bericht verwijderen (publiek) en in het vrije veld “ticket” van uw forum login profiel (avatar - profiel wijzigen & opslaan) plaatsen aldaar enkel zichtbaar voor Proximus

In principe zou uzelf voor een Pay&Go kaart een MyProximus account aanmaken (registratie) kunnen aanmaken

MyProximus – Klantenzone | Proximus

Om te kunnen bellen met een Pay&Go dient er belkrediet voorhanden te zijn (of opgeladen te worden)

Mogelijks gaat het inderdaad om een nieuwe lege kaart 

Je Pay&Go-krediet raadplegen, herladen of omzetten | Proximus

Je mag men email verwijderen ik krijg t er niet meer bewerkt maar..

Hoezo is er geen krediet op deze nieuwe kaart?

“Bestel je Pay&Go+ prepaidkaart

Betaal € 5 en krijg € 10 krediet + 3 GB”

Dit stond er op de website toen ik het kocht.

 

Reageer