Beantwoord

Identificatie lukt niet


Reputatie 1

 

Hallo

Ik probeer mijn 2 pay&go kaarten te registreren en telkens krijg ik de melding “geen geldig adres”

Het maakt niet uit of mij ik mijn pay&go kaart wil identificeren via de kaartlezer (identiteitskaart) of via een oplading.

Ik moet telkens handmatig mijn adres invoeren en dan krijg ik die melding.  Ik ben van Maasmechelen en het maakt niet uit of ik de optie Mechelen-aan- de Maas of Maasmechelen aanklik.  Het maakt niet uit of ik de woorden zelf type of dat ik ze selecteer uit het menu.

Ik begin bijna te twijfelen of ik hier wel woon :wink:

Fout in het systeem??

 

icon

Beste antwoord door Martin 22 July 2020, 13:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

@Reinder1965 Dus als ik het goed begrijp lukt het ook niet via deze methode:

door je Pay&Go nummer en Simkaartnummer in te vullen dat je wil identificeren
https://www.proximus.be/prepaid-identification/nl/Segment-Q4-template/ZWP__/identification


Algemen Info →   Identificeren

 

PS: pas morgen komt iemand van prox zelf om je verder te helpen, hier op het forum terug langs.

Reputatie 1

Klopt inderdaad! Ik heb nog even via de link die jij hier doorgaf opnieuw geprobeerd, maar neen, opnieuw: geen geldig adres…:thinking:

Ik kom morgen nog eens kijken!

Fijne avond nog.

 

@Reinder1965 ik weet niet of het zou iets kunnen helpen maar zoek mss eens op postcode hoe de juiste benaming bij de post gebruikt wordt 

https://www.bpost.be/site/nl/verzenden/adressering/zoek-een-postcode

of hier → https://www.vlaanderen.be/gemeenten-en-provincies/provincie-limburg/maasmechelen

Reputatie 1

Ik vrees dat ik de juiste postcode gebruikt heb.  Daar ligt het dus niet aan.  Ik woon in het centrum en dat is 3630 . 

Maar voor alle gekkigheid heb ik eens 3631 gebruikt, maar! dan staat mijn straat er niet meer tussen.  Dus, dat werkt wél goed, dat menuutje.  Ik moet immers 3630 hebben.

Toch bedankt om mee te denken!:slight_smile:

Reputatie 6
Badge +2

Je kunt alle door de post gekende straten vinden met postcode 3630 in bvb de handelsgids. Efkens googelen. Als uw straat daar in staat zal er een softwarefout zijn bij Proximus. Normaal moet 3630 Maasmechelen toch lukken. Mechelen-aan-de-Maas is een deelgemeente van Maasmechelen met hetzelfde postnummer.

Als uw straat heel recent nieuw is staat ze zeker in het bestand van Bpost, maar wat gebruikt Proximus? Misschien een wat oudere versie?

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt soms straten die aan 2 verschillende gemeentes behoren. Dat is in mijn gemeente ook het geval. Wat ook kan voorvallen is een recentere naamsverandering van een straat. Dat deze nog niet in de systemen van Proximus zit. Dat is meer een bug zoals reeds gezegd in de gebruikte adressendatabase van Proximus. Je kan ook nog hebben dat het om een deelgemeente gaat ik woon ook in deelgemeente en soms wordt enkel maar de hoofdgemeente voorgesteld door het systeem maar niet mijn eigenlijke gemeente.

Dat valt wel nog eens voor maar dat kunnen ze morgen dan wel in orde brengen voor Reinder1965​

Reputatie 6
Badge +2

Wij staan daar allemaal niet bij stil hè. Een adres dat lijkt simpel, maar hoe meer je daarover denkt hoe complexer. 

inderdaad zelfs ook als je een adres moet invoeren op je navigatie 

Reputatie 6
Badge +2

Als je Lille invoert kom je misschien wel in Frankrijk uit!

of doen ze afslaan via  een spoorweg :smiley:

Reputatie 6
Badge +2

Als je Lille invoert kom je misschien wel in Frankrijk uit!

Ja, en als men Middelburg tikt komt men waarschijnlijk in Nederland uit.

Reputatie 1

:grinning: bedankt voor de tips!  Alle bovenvermelde opmerkingen hadden inderdaad van toepassing kunnen zijn.

Vroeger was mijn straat Schuttershoefstraat idd. Mechelen-aan-de Maas (deelgemeente Maasmechelen).  Maar of ik nu Mechelen-aan- de Maas of gewoon Maasmechelen (zoals het nu al jaren is) aanklik, mijn adres blijft ongeldig.

En deze straat bestaat al heel lang.  Mijn grootouders hebben er ook nog gewoond. Mijn ouders wonen er en ik sinds 20 jaar ook opnieuw.

Andere jaren heb ik trouwens zonder problemen mijn pay&go kaarten kunnen identificeren via de site van Proximus met uiteraard hetzelfde adres.

Ik heb zeker al 20 x geprobeerd, maar het werkt niet.  Ben zelfs beginnen twijfelen of de straatnaam wel goed geschreven is,  terwijl ik hier al zo lang woon :grin:

Vreemde gewaarwording :nerd:

 

 

 

Ja en nu nog even wachten op de hulp van iemand van Proximus zelf of ze zitten mss zelf al ergens verkeerd in Frankrijk of Nederland 😀

Reputatie 7
Badge +4

Misschien betrof het een tijdelijk database probleem, het betrokken straat/gemeente is in ieder geval vandaag terug te vinden via onderstaande link

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

Normalerwijze zou het toch dezelfde Proximus (adres)database moeten zijn 

Enkel Proximus (IT) kan evenwel duidelijkheid verschaffen

Reputatie 1

Hallellujah, gelukt!

Ben onder my proximus gaan kijken wat daar ingegeven stond als mijn adres en dat bleek

“schuttershoefstraat (M) te zijn!! ??

Wat die (M) is, weet ik niet :thinking: , staat ook niet in de keuzemogelijkheden, maar! het werkte wel toen ik die

(M) achter mijn straatnaam typte!

Dus als nog iemand dit aan de hand heeft, even kijken hoe de straatnaam staat ingegeven onder “my proximus”

Nog een fijne dag :sun_with_face:

 

@Reinder1965 bedankt voor de feedback.

We hebben weer al iets bijgeleerd dat je het adres in MyProiximus eens moet bekijken.

Reputatie 1

@Reinder1965 bedankt voor de feedback.

We hebben weer al iets bijgeleerd dat je het adres in MyProiximus eens moet bekijken.


Ja bizar he ?!  Ben eens op 1207 gaan kijken (witte gids), iedereen op de straat heeft die (M) achter de straatnaam staan.  Het ligt dus blijkbaar niet aan mij :innocent::grin:

Reputatie 1
Badge

@M_016  Wat moet ik nu doen omalles te resetten? Ik geraak toch niet op Public Wifi!

 

Dank bij voorbaat@  

Bedoel je het myproximus account resetten ?

Dit kun je zo maar niet zelf resetten/verwijderen best dat je wacht tot hier iemand van proximus zelf reageert om je hierbij verder te helpen, zal mogelijks niet meer voor vanavond ziijn.

Ter bijkomende info Myproximus FAQ → klik hier

Is het in verband met deze topic hier → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/hoe-moet-ik-inloggen-op-public-wifi-50810

want dit topic hier gaat over iets totaal anders 

Reputatie 7
Badge +4

@pheelievdd_01 

ik denk dat we best een reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum en op het bericht waar u de auteur van bent afwachten (quasi zeker niet meer vandaag evenwel)

een Proximus-medewerker kan uw gegevens raadplegen om u -  desgevallend via privé-berichten -  verder te helpen 

@pheelievdd_01 Ook niet vergeten dat we in een congé periode zitten dus de bezetting zal ook wat minder zijn, 

Maar morgen kan er iemand die van Proximus zelf is, je verder helpen.