Vraag

Hoe ongewenst Norton abonnement stopzetten?

  • 17 July 2021
  • 7 reacties
  • 975 Bekeken

Bij aanschaf van mijn Proximus business abonnement, beweerde de dame (van Proximus) aan telefoon dat er geen abonnement kon afgesloten worden zonder Norton security erbij. Dit zou de 1e maand gratis zijn en daarna 2 euro ofzo per maand, zei ze. 

 

Ik heb duidelijk gezegd dat ik dat Norton abonnement niet wilde, maar dat kon niet volgens haar. Het moest er bij geïnstalleerd worden, maar ik zou het zelf heel eenvoudig via een klik terug kunnen stopzetten. 

Eerst zag ik dit Norton abonnement vermeld staan in myproximus, maar geen mogelijkheid om het te stoppen of verwijderen. Alleen iets om licenties aan te maken of verwijderen, maar daar stond dan ‘0 licenties actief’ (ofzoiets) bij.  Via FB, forum, telefoon, chat gevraagd hoe dit te verwijderen. Maar helaas geen reactie/oplossing van Proximus. 

Op de 1e factuur stond dit ongewenste Norton abo 2x aangerekend aan 5 euro per maand (ook voor de 1e maand die gratis zou zijn). Maar in myproximus was het verdwenen. Dus ik dacht/hoopte dat iemand het toch stopgezet had, na mijn vraag om dit te doen.  

Op mijn volgende factuur staat het echter weer gewoon aangerekend… 
In myproximus vind ik er niks meer van terug… 

Hoe kan dit stopgezet worden?

Ik wil geen Norton abonnement én ik wil daar zeker ook niet elke maand voor betalen als ik dat niet gebruik en ik duidelijk gezegd heb dat ik dat abonnement niet wil. 


This topic has been closed for comments

7 reacties

heb je deze weg al gevold → Norton installeren op je gsm, tablet of computer | Proximus

Een Norton-licentie bestellen of annuleren

Volg deze stappen:

  1. Surf naar www.proximus.be/installatienorton.
  2. Meld je aan met je MyProximus-account als beheerder
  3. Je wordt doorverwezen naar de Norton-pagina in MyProximus.
  4. Om een licentie aan te kopen, klik op de knop Extra licentie en bevestig je aankoop.
    Om een licentie te annuleren, klik op Mijn licentie(s) verwijderen. Vul het formulier in.

Indien deze procedure op één of andere manier moest vastlopen/niet lukken dan zal het wachten worden tot de prox forummedewerkers hier maandag terug langskomen.

In dit geval best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Dankjewel @Martin 

Dat lijkt inderdaad een goede weg te zijn om het zelf te kunnen stopzetten. 

Ondertussen al een 5-tal keer ingevuld. 
Helaas... het formulier (cancellation form) werkt niet (meer) :/  
 

The form is temporarily unavailable,

Please try again later

 


Dan maar hopen dat het maandag opgepikt wordt door een forum-mederwerker die het kan oplossen. 
Dan kan het eindelijk van mijn to-do lijst af :)  

Reputatie 7
Badge +3

Dag @AnjaB ik maak dossier 48707075 om dit op te volgen. Norton wordt stopgezet en ik zal ook de facturatie corrigeren. Groetjes, Heidi

Ooh, dankjewel @HeidiE 

Beste,

Ik ben al maanden geen klant meer bij proximus, en toch blijf ik domiclieringen betalen van 5 euro. Voor Norton, ik kan op de website of app ook deze domiciliering niet stopzetten, kunnen jullie dit aub doen voor mij? Ik denk dat dit op een computer was die ik al jaren niet meer heb, dus hoogstwaarschijnlijk ben ik hier al jaren voor aan het betalen, en zat dat samen met mijn andere abonnementen. Nu valt het op omdat ik geen klant meer ben. Kunnen jullie dit aub stopzetten?

 

Factuur nr van mij: 7341646***

Vriendelijke groeten,
Bavo Boeykens

@Pro⌘imus-Forummedewerkers 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @BavoBoeykens zie ander topic, ik sluit dit bericht wegens dubbel. ;)