Beantwoord

Hoe kan ik mijn bereik binnenhuis verbeteren?

  • 9 January 2018
  • 1 reactie
  • 251 Bekeken

Samen met mijn moeder ben ik naar Proximus overgestapt (zelfde factuur- en woonadres), maar om de één of andere reden werkt haar oude simkaart nog steeds en is haar Proximus simkaart nog niet actief. Sinds vandaag werd mijn oude simkaart gedactiveerd en mijn Proximus simkaart geactiveerd, met helemaal geen bereik te ondervinden thuis. Het ligt niet aan de simkaart noch smartphone, ik ben er van op de hoogte dat als een familielid langskomt die bij Proximus zit, het bereik enorm slecht is.

Nu even dat vergeten te zijn, kwam een Proximus medewerker langs met een interessant aanbod om over te stappen. Voordien zat ik bij een andere provider (met succesvol bereik thuis) voor 15 euro per maand. Hij beloofde voor exact dezelfde prijs een beter aanbod (lees: extra belminuten, van 4GB naar 3GB maar wel één applicatie ongelimiteerd gebruiken).

Zeer enthousiast stappen ik en mijn moeder over, om dan maar een mail te krijgen de dag nadien dat mijn abonnement eigenlijk 15,99 euro is in plaats van 15 euro. Natuurlijk doet het hem niet om de volle 99 cent per maand, maar toch kleine moeite om dit te vermelden (alsook al de andere zaken die blijkbaar zijn mee verandert).

Om dan nog eens 5 euro per maand te betalen voor een Mobile Coverage Extender die het bereik zal verbeteren, lijkt me ook zo vergezocht aangezien het bij de andere providers perfect werkt. De voordelen om over te stappen waar heel miniem, het gratis bellen onderling en belminuten waren zeer aanlokkelijk, maar om ons bereik hiervoor op te geven, is dit het dus zeker helemaal niet waard.

Ik vroeg mij hierbij dus af, is er een oplossing om het bereik voor zowel ik als mijn moeder gratis te verbeteren?

Nog één bijkomende vraag:
Waarom staat mijn moeder haar gsm-abonnement niet tussen mijn "Producten" op de website? Ze vroeg een 0-abonnement aan (of wat de correcte benaming ook mag zijn), dit zou een abonnement zijn waarbij ze enkel betaalt voor wat ze gebruikt. Noch online noch in de mail staat dit vermeld. Per post kreeg ik ook een overzicht van alle aangevraagde wijzigingen, hier zie ik haar aanvraag van overdracht wel staan, maar ZONDER haar gsm-nummer vermeld. Terwijl dit bij mij wél vermeld staat. Werd de simkaart dan helemaal niet doorgevoerd? Haar oude simkaart werkt (in tegenstelling tot het mijne) nog steeds.



Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door FreyaVR 15 January 2018, 13:03

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Beste Sarah, wat betreft het verbeteren van je bereik dien je telefonisch contact op te nemen van de technnische dienst. Wij hebben enkel weet van de Mobile Coverage extender om dit te verbeteren. Kan je via privébericht via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 de betrokken gsmnummers geven? Dan kijk ik dit verder voor je na wat betreft de abonnementen en of deze in orde zijn. Groetjes Freya

Reageer