Ik tracht mijn Pay&Go kaart die ik al 20j heb te identificeren maar geraak er niet uit.
1. Ik zend de sms IDENT + 2 maal tel nr -> ik krijg onmidd bericht dat mijn sms goed ontvangen is -> later krijg ik een sms die zegt dat identificatie van een prepaidkaart alleen kan met een privé-klantenprofiel en niet met het profiel dat ik gebruik + kan je dit even checken en opnieuw proberen.
2. Ik creëer een profiel op MyProximus waar ik tel nr en sim-kaartnr invul. Ik verstuur opnieuw de sms zoals hierboven beschreven. Zelfde scenario, weer zegt hij dat ik met mijn profiel niet kan identificeren op deze manier.
Hier zit ik eerlijk gezegd vast. Ik zie niet wat ik moet doen of aanpassen bij MyProximus... Ik krijg nergens in de interface een optie waar ik me kan identificeren.
Bovendien ben ik niet in België voor het verstrijken van de termijn, ook al is dat binnen 6 weken. Ik kan dus niet langs een contactpunt.
Ik heb ook geen eID-lezer, nooit gehad, en ik heb ook geen bankrekening bij één van de partnerbanken van ITSME om op die manier een account aan te maken bij ITSME.
Is er niets wat Proximus en ik kunnen doen om te vermijden dat ik er uit wordt gegooid???
Wat ik niet goed begrijp is dat die MyProximus zinloos zou zijn om mij te identificeren... Daar moet toch een oplossing liggen?
PS: morgen komen de Prox forummedewerkers (moderators) hier terug langs.
Dit kan inderdaad zelfs deze ondertekende documenten met de nodige volmacht en bewijzen doorsturen naar een mail adres die PX dan opgeeft.
Dat email adres is doc@proximus.com maar geen garantie dat lukt voor identificatie van de ID voor een prepaidkaart . Maar kan altijd geprobeerd worden. Dus @Heidi_ stuur ook alles door naar doc@proximus.com . Hopelijk komt het in orde . En bedankt Martin om dit ter attentie te brengen .
@Heidi_ Kan u het gsmnummer noteren in uw profile.Dan maak ik alvast er een dossier van aan.Groetjes,Joel
@Heidi_
ben je ondertussen terug in België?
ik vraag na of het nu een geldige identificatie was of niet… ik zie je adres staan onder identificatie… raar… we zoeken verder.
groeten
Tina
@Heidi_ Ik heb dossier 51414652 aangemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het verder nakijken en nemen zelf ook terug contact met u op.Excuses alvast voor het ongemak.Groetje,Joel
ok, ik heb je info gekopieerd en doorgestuurd
@Heidi_ hopelijk snel meer duidelijkheid
groeten
Tina
@Heidi_ Ik heb uw dossier op hoogste prioriteit gezet zodat dit voorrang krijgt.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel
Dit kan inderdaad zelfs deze ondertekende documenten met de nodige volmacht en bewijzen doorsturen naar een mail adres die PX dan opgeeft.
Dag @Heidi_ fijn om te lezen dat het gelukt is!
@Pat52 & @Martin
Dat er een probleem is met e-id identificatie voor prepaidkaarten is gezien de frequente klachten hierover op dit en het Fr forum is zonneklaar en dient door Proximus IT (management) te worden opgelost
Ik vrees evenwel dat Proximus niet verplicht is bv. registratie via banking applicaties te ondersteunen (cfr KB A De Croo dat voorlopig onvindbaar is op het Staatsblad)
Rekening houdende met het feit dat diverse operatoren waaronder Proximus in het verleden reeds boetes gekregen hebben (van het BIPT) wegens “lakse registratie via de shops’, kijkt het mij weinig waarschijnlijk dat bovenstaande werkwijze met volmacht en kopie e-id nog zou aanvaard worden
Er dient te worden aangestipt dat niet tijdige registratie enkel een blokkering van de SIM/ het GSM nr tot gevolg heeft (geen verlies van belkrediet indien de vervaldag niet overschreden wordt)
De meest voor de hand liggende tijdelijke oplossing totdat Proximus medewerkers via IT een uitweg voor het adresprobleem kunnen aanbieden, is mijns inziens het nummer tijdelijk te laten registreren door een vertrouwenspersoon/familieilid in Belgiê (op zijn/haar naam via e-id of een andere methode**), achteraf/later kan dit nog op naam van de auteur overgezet worden via een oplossing x of y
** op basis van GSM-nr en SIM-kaartnr
Dag lieve mensen
Ondertussen is het 2 maanden dat mijn nummer geblokkeerd werd…
Hier werd gezegd; ga asap langs een contactpunt, maar ik ben al sinds 2 okt aan zeggen dat ik niet langs een contactpunt kan want ik woon niet in België.
Ik heb Maarten van de Helpdesk (die mij voor ik geblokkeerd werd 2 keer heeft gebeld om te verzekeren dat alles in orde was, niet dus) trachten te bereiken op 02 548 50 09. Maar hier neemt niemand op! Ik heb 6 of 7 keer geprobeerd in de maand januari. Ik bel via Skype over het internet. Maar omdat mijn Belgisch nummer geblokkeerd is kon ik dit niet als ID instellen want ik kon die sms ter bevestiging natuurlijk niet ontvangen. Ik had geen andere keus dan mijn Hongaars nummer in te geven. Misschien is dat de reden dat er niemand opneemt, omdat ze een buitenlands nummer zien, geen idee...
Dan heb ik gebeld naar 0800 22 800. Ik heb daar zolang gedrukt in het keuzemenu tot ik iemand kon spreken. Maar toen ik mijn vraag stelde, was de oproep plots beëindigd... Misschien omdat ik een vraag stelde die niet binnen het menu pastte, geen idee…
Als ik met niemand kan communiceren, wordt het dus wel moeilijk om dit opgelost te krijgen
Via ID-reader kon ik mijn Belgisch adres niet valideren. Misschien omdat ik dat verhuur, geen idee... Maar een buitenlands adres kon ik niet selecteren. Terwijl een buitenlands adres toch mogelijk is met Pay&Go! Kan ik niet net zoals voor de bank 2 recente facturen van nutsvoorziening bezorgen waarop zowel leveringsadres als facturatieadres op mijn naam staat en waaruit mijn adres blijkt??
Enfin, ik weet het ook niet hè, ik tracht nu spoedig een oplossing te vinden!
Dank om mijn bericht tot hier te lezen!
@Heidi_
wil je je huidig adres in je profiel zetten? Dan stuur ik dat mee met het dossier
laat je weten als t ingevuld is?
groeten
Tina
@Heidi_
ik bedoelde je FORUM profiel, niet MyProximus sorry
er is een veld Ticket dat enkel voor ons zichtbaar is…
probeer je?
groetjes
Tina
@Heidi_ Dank je wel Tina heeft er nota van genomen. Groetjes
@Heidi_
Heb je ondertussen nog geprobeerd?
IT heeft aanpassingen gedaan en ze vragen om te testen?
groeten
Tina
@tina.b
Ik zal opnieuw ergens een eID-reader trachten bij kant moeten te krijgen...
Voorlopig heb ik nog niemand gevonden die mij er op korte termijn 1 kan lenen.
Ik zoek verder en houd je op de hoogte.
Merci!
Dag @tina.b
Ik had dus een Vlaming gevonden die mij zijn eID-reader wou lenen. Toen hij hoorde waarvoor het was, heeft hij iemand gecontacteerd die bij Proximus werkt. Die heeft mijn account eens bekeken en toen was het in orde ♀️ Geen idee, wat er mis was of wat hij juist heeft aangepast maar ik kreeg direct een sms van Proximus en kan nu terug bellen...
@tina.b
Met de identificatie was sowieso niks mis, denk ik. Als ik naar de screenshot van de melding kijk... Het heractiveren daarna liep mis… (zie screenshot v oktober)
Neen, ik heb dus niks meer via eID-reader gedaan... Die persoon die het opgelost heeft gekregen, heeft mij die instructie niet gegeven, daarom heb ik dit niet meer gedaan. Ik kreeg gelijk die sms.
Ik hoop dat alles normaal verloopt verder
Bedankt voor jullie effort in ieder geval!!
Dag @Joel M
Ik ben ondertussen gecontacteerd geweest door support, waarvoor dank. Alleen weet ik niet of het opgelost is... De persoon die ik sprak zei dat bij hem in het dossier staat dat ik geïdentificeerd ben. Hij vroeg of ik nog steeds smsen krijg dat ik mij dien te identificeren. En die krijg ik dus nog steeds! Deze morgen weer één.
Ik heb mij vorige week met een eID-reader van vrienden geïdentificeerd voor de zekerheid. Maar ik kan mijn kaart niet activeren via het systeem, omdat het mijn adres niet kan valideren. (Zie screenshot) En nu heb ik dus deze morgen weer een sms gekregen met een oproep om mij te identificeren vóór 5dec.
Hoe kunnen we dit nog tijdig opgelost krijgen?
Dank!!
@tina.b
Ah okay
Ik heb het net ingevuld!
Zoals ik al zei, kan ik recente facturen van nutsvoorzieningen bezorgen die op mijn naam staan en waarvan facturatie- en leveradres beiden op dit adres staan, om dit adres te valideren...
Ah okay, tof! @tina.b
Ik ga direct proberen als ik uit de trein ben en ik houd je op de hoogte!
Hoi @Joel M Tot op heden ben ik nog niet gecontacteerd geweest...
@Heidi_@tina.b zal u op de hoogte brengen van zodra er nieuws is.Excuses alvst voor het ongemak.Groetjes,Joel
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.