Vraag

Hoe identificeren Pay&Go ?

  • 10 October 2022
  • 53 reacties
  • 681 Bekeken

Hoi

Ik tracht mijn Pay&Go kaart die ik al 20j heb te identificeren maar geraak er niet uit.

1. Ik zend de sms IDENT + 2 maal tel nr -> ik krijg onmidd bericht dat mijn sms goed ontvangen is -> later krijg ik een sms die zegt dat identificatie van een prepaidkaart alleen kan met een privé-klantenprofiel en niet met het profiel dat ik gebruik + kan je dit even checken en opnieuw proberen.

2. Ik creëer een profiel op MyProximus waar ik tel nr en sim-kaartnr invul. Ik verstuur opnieuw de sms zoals hierboven beschreven. Zelfde scenario, weer zegt hij dat ik met mijn profiel niet kan identificeren op deze manier.

Hier zit ik eerlijk gezegd vast. Ik zie niet wat ik moet doen of aanpassen bij MyProximus... Ik krijg nergens in de interface een optie waar ik me kan identificeren.

Bovendien ben ik niet in België voor het verstrijken van de termijn, ook al is dat binnen 6 weken. Ik kan dus niet langs een contactpunt.

Ik heb ook geen eID-lezer, nooit gehad, en ik heb ook geen bankrekening bij één van de partnerbanken van ITSME om op die manier een account aan te maken bij ITSME. 

Is er niets wat Proximus en ik kunnen doen om te vermijden dat ik er uit wordt gegooid???

Wat ik niet goed begrijp is dat die MyProximus zinloos zou zijn om mij te identificeren... Daar moet toch een oplossing liggen?

Ik hoop dat iemand slimmer is dan ik 😃


53 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 & @Martin 

Dat er een probleem is met e-id identificatie voor prepaidkaarten is gezien de frequente klachten hierover op dit en het Fr forum is zonneklaar en dient door Proximus IT (management) te worden opgelost 

Ik vrees evenwel dat Proximus niet verplicht is bv. registratie via banking applicaties te ondersteunen (cfr KB A De Croo dat voorlopig onvindbaar is op het Staatsblad) 

Rekening houdende met het feit dat diverse operatoren waaronder Proximus in het verleden reeds boetes gekregen hebben (van het BIPT) wegens “lakse registratie via de shops’, kijkt het mij weinig waarschijnlijk dat bovenstaande werkwijze met volmacht en kopie e-id nog zou aanvaard worden

 

Er dient te worden aangestipt dat niet tijdige registratie enkel een blokkering van de SIM/ het GSM nr tot gevolg heeft (geen verlies van belkrediet indien de vervaldag niet overschreden wordt)

De meest voor de hand liggende tijdelijke oplossing totdat Proximus medewerkers via IT een uitweg voor het adresprobleem kunnen aanbieden, is mijns inziens het nummer tijdelijk te laten registreren door een vertrouwenspersoon/familieilid in Belgiê (op zijn/haar naam via e-id of een andere methode**), achteraf/later kan dit nog op naam van de auteur overgezet worden via een oplossing x of y

 

** op basis van GSM-nr en SIM-kaartnr

Het zou natuurlijk kunnen dat ze bij PX voorzichtiger geworden zijn en het nu niet meer toelaten op die manier maar dat weet ik uiteraard ook niet.

Zou PX het dan niet gewoon tijdelijk kunnen omzetten naar een abo full control bvb?

En van zodra terug in België terug naat P&G?

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 & @Martin 

 

De meest voor de hand liggende tijdelijke oplossing totdat Proximus medewerkers via IT een uitweg voor het adresprobleem kunnen aanbieden, is mijns inziens het nummer tijdelijk te laten registreren door een vertrouwenspersoon/familieilid in Belgiê (op zijn/haar naam via e-id of een andere methode**), achteraf/later kan dit nog op naam van de auteur overgezet worden via een oplossing x of y

 

** op basis van GSM-nr en SIM-kaartnr

Ook dit geeft problemen tijdelijke registratie door een vertrouwens persoon / familielid  en nadien aanvraag tot overzetten naar de echte houder van de prepaidkaart is een tijdelijke oplossing. Wanneer deze persoon wil overgaan naar identificatie op zijn naam lukt het niet .  Proximus stuurt je dan opnieuw naar hun niet werkende website om je ID te identificeren.

 

@Pat52  @Martin  @M_016 

Merci mannen! Het is al een heel verhaal geworden. Ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer 😅 Morgenvroeg eens rustig herlezen 😏

Ik heb de tegenwoordigheid van geest gehad om veiligheidshalve nog ne keer te herladen voor ik geblokkeerd werd. Dus in principe ben ik nog niet direct mijne nummer kwijt. Allez, da hoop ik toch. Zou toch ambetant zijn anders! Ik heb hem al 20 jaar!

Ik hoop vooral dat iemand van Proximus dit toch nog op één of andere manier kan rechtzetten.
Laat er in ieder geval je slaap niet voor ;-)

Dag lieve mensen 

Ondertussen is het 2 maanden dat mijn nummer geblokkeerd werd…

Hier werd gezegd; ga asap langs een contactpunt, maar ik ben al sinds 2 okt aan zeggen dat ik niet langs een contactpunt kan want ik woon niet in België.

Ik heb Maarten van de Helpdesk (die mij voor ik geblokkeerd werd 2 keer heeft gebeld om te verzekeren dat alles in orde was, niet dus) trachten te bereiken op 02 548 50 09. Maar hier neemt niemand op! Ik heb 6 of 7 keer geprobeerd in de maand januari. Ik bel via Skype over het internet. Maar omdat mijn Belgisch nummer geblokkeerd is kon ik dit niet als ID instellen want ik kon die sms ter bevestiging natuurlijk niet ontvangen. Ik had geen andere keus dan mijn Hongaars nummer in te geven. Misschien is dat de reden dat er niemand opneemt, omdat ze een buitenlands nummer zien, geen idee...

Dan heb ik gebeld naar 0800 22 800. Ik heb daar zolang gedrukt in het keuzemenu tot ik iemand kon spreken. Maar toen ik mijn vraag stelde, was de oproep plots beëindigd... Misschien omdat ik een vraag stelde die niet binnen het menu pastte, geen idee…

Als ik met niemand kan communiceren, wordt het dus wel moeilijk om dit opgelost te krijgen 😔

Via ID-reader kon ik mijn Belgisch adres niet valideren. Misschien omdat ik dat verhuur, geen idee... Maar een buitenlands adres kon ik niet selecteren. Terwijl een buitenlands adres toch mogelijk is met Pay&Go! Kan ik niet net zoals voor de bank 2 recente facturen van nutsvoorziening bezorgen waarop zowel leveringsadres als facturatieadres op mijn naam staat en waaruit mijn adres blijkt??

Enfin, ik weet het ook niet hè, ik tracht nu spoedig een oplossing te vinden! 

Dank om mijn bericht tot hier te lezen!

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ 

dit sleept nu inderdaad al enige tijd aan

ik probeer een collega te contacteren die ons kan helpen

fingers crossed

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ 

wil je je huidig adres in je profiel zetten? Dan stuur ik dat mee met het dossier

laat je weten als t ingevuld is?

groeten

Tina

@tina.b 

Dag Tina

Ik ga naar MyProximus, profiel bewerken, persoonlijke gegevens; maar ik zie daar nergens velden om mijn adres in te geven... Enkel telefoonnummer en e-mailadres...

 

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ 

ik bedoelde je FORUM profiel, niet MyProximus :-) sorry

er is een veld Ticket dat enkel voor ons zichtbaar is…

probeer je?

groetjes

Tina

@tina.b 

Ah okay 🙈

Ik heb het net ingevuld!

Zoals ik al zei, kan ik recente facturen van nutsvoorzieningen bezorgen die op mijn naam staan en waarvan facturatie- en leveradres beiden op dit adres staan, om dit adres te valideren... 

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_  Dank je wel Tina heeft er nota van genomen. Groetjes

@Joel M @tina.b @Luc.M 

Ik heb nog steeds niks gehoord 😔

Hoe zijn ze van plan met mij te communiceren?

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_  @tina.b zal u op de hoogte brengen van zodra er nieuws is.Excuses alvst voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ 

Heb je ondertussen nog geprobeerd?

IT heeft aanpassingen gedaan en ze vragen om te testen?

groeten

Tina

Ah okay, tof! @tina.b 

Ik ga direct proberen als ik uit de trein ben en ik houd je op de hoogte!

@tina.b 

Ik heb getracht een sms te sturen. Die werd niet verstuurd maar ik kreeg ook geen foutmelding zoals voordien.

 

Dan heb ik getracht te bellen. Ik kreeg geen aansluiting maar ook geen voicemail met boodschap zoals voordien. Dan heb ik een tweede maal geprobeerd en toen kreeg ik deze melding op mijn scherm; (zie screenshot)

 

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ 

waar heeft deze boodschap mee te maken?

Geen idee… je hebt geen netwerk? je zit in het buitenland op het buitenlands netwerk?

kreeg je die melding terwijl je probeerde te identificeren?

groeten

Tina

 

@tina.b 

Deze melding krijg ik als ik met mijn Belgisch nummer naar een ander Belgisch nummer bel. Er komt geen oproep tor stand, enkel deze melding op mijn scherm.

Ik bel om te testen direct met mijn Hongaars nummer naar ditzelfde Belgische nummer, zonder enig probleem! De lijn gaat over en ik krijg de persoon aan de lijn.

Reputatie 7
Badge +4

@tina.b 

geen netwerk (oproep onmogelijk/geblokkeerd) omdat betrokken Pay&Go nummer (nog steeds) niet (opnieuw) geregistreerd kon worden, nee (cfr prepaid wet De Croo)?

 

@Heidi_ 

misschien was het de bedoeling van @tina.b dat u zou nagaan of registratie met e-id ondertussen (na aanpassing IT) (terug) mogelijk is

@Joel M 

'Probeer nog eens' kan inderdaad vanalles zijn... Kunnen jullie anders efkes specificeren wat ik precies nog eens moet proberen?

Ik heb nu geen e-IDreader hier bij mij... Vrienden hadden er één meegebracht toen ze in november bij mij waren. Zij komen pas eind april terug.…

Ik kan een oproep plaatsen in een expat groep om er sneller één te kunnen gebruiken, maar dat is geen garantie…

Ik hoor wel wat de volgende instructie precies is!

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ 

t was wel de vraag om opnieuw identificatie te proberen

ik veronderstel dat het zonder id reader niet zal lukken?

Wat heb je nodig om jezelf te identificeren?

  • je simkaartnummer
  • je Belgische eID-kaart (Belgische identiteitskaart) en je pincode
  • een eID-kaartlezer 

k vrees dat we dan niet verder kunnen?

groeten

Tina

@tina.b 

Ik zal opnieuw ergens een eID-reader trachten bij kant moeten te krijgen... 

Voorlopig heb ik nog niemand gevonden die mij er op korte termijn 1 kan lenen.

Ik zoek verder en houd je op de hoogte.

Merci!

Dag @tina.b 

Ik had dus een Vlaming gevonden die mij zijn eID-reader wou lenen. Toen hij hoorde waarvoor het was, heeft hij iemand gecontacteerd die bij Proximus werkt. Die heeft mijn account eens bekeken en toen was het in orde 🤷‍♀️ Geen idee, wat er mis was of wat hij juist heeft aangepast maar ik kreeg direct een sms van Proximus en kan nu terug bellen...

 

Reageer