Vraag

Hoe identificeren Pay&Go ?

  • 10 October 2022
  • 53 reacties
  • 658 Bekeken

Hoi

Ik tracht mijn Pay&Go kaart die ik al 20j heb te identificeren maar geraak er niet uit.

1. Ik zend de sms IDENT + 2 maal tel nr -> ik krijg onmidd bericht dat mijn sms goed ontvangen is -> later krijg ik een sms die zegt dat identificatie van een prepaidkaart alleen kan met een privé-klantenprofiel en niet met het profiel dat ik gebruik + kan je dit even checken en opnieuw proberen.

2. Ik creëer een profiel op MyProximus waar ik tel nr en sim-kaartnr invul. Ik verstuur opnieuw de sms zoals hierboven beschreven. Zelfde scenario, weer zegt hij dat ik met mijn profiel niet kan identificeren op deze manier.

Hier zit ik eerlijk gezegd vast. Ik zie niet wat ik moet doen of aanpassen bij MyProximus... Ik krijg nergens in de interface een optie waar ik me kan identificeren.

Bovendien ben ik niet in België voor het verstrijken van de termijn, ook al is dat binnen 6 weken. Ik kan dus niet langs een contactpunt.

Ik heb ook geen eID-lezer, nooit gehad, en ik heb ook geen bankrekening bij één van de partnerbanken van ITSME om op die manier een account aan te maken bij ITSME. 

Is er niets wat Proximus en ik kunnen doen om te vermijden dat ik er uit wordt gegooid???

Wat ik niet goed begrijp is dat die MyProximus zinloos zou zijn om mij te identificeren... Daar moet toch een oplossing liggen?

Ik hoop dat iemand slimmer is dan ik 😃


53 reacties

Als er geen enkel methode werkt zoals hier beschreven → Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

Je Pay&Go-kaart identificeren | Proximus

Dit kan ook in een Prox shop gedaan worden.

PS: morgen komen de Prox forummedewerkers (moderators) hier terug langs.

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ Zie info link :https://www.proximus.be/nl/id_search-private-ES/particulieren/p-orphans/zp-part.html?q=identificatie%20van%20je%20prepaidkaart   Indien het niet lukt is de enige mogelijkheid de shop.

@Martin bedankt voor de reeds doorgegeven info 👍

 

Groetjes,Joel

Dank voor je reactie. De richtlijnen in die links heb ik afgelopen. Maar kom er niet. Ik heb geen eID lezer hier en langs een shop gaan gaat niet want ik ben niet in België voor het verstrijken van de deadline…

Ja, dan hoop ik dat een Proximus medewerker mij zeker kan helpen…

Of iemand anders die een oplossing ziet…

Grtjs

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ Kan u het gsmnummer noteren in uw profile.Dan maak ik alvast er een dossier van aan.Groetjes,Joel

@Joel M 

Merci! Ik heb net mijn profiel aangepast met mobiel nummer!

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ Ik heb dossier 51414652 aangemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het verder nakijken en nemen zelf ook terug contact met u op.Excuses alvast voor het ongemak.Groetje,Joel

Hoi @Joel M Tot op heden ben ik nog niet gecontacteerd geweest...

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ Ik heb uw dossier op hoogste prioriteit gezet zodat dit voorrang krijgt.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Dag @Joel M 

Ik ben ondertussen gecontacteerd geweest door support, waarvoor dank. Alleen weet ik niet of het opgelost is... De persoon die ik sprak zei dat bij hem in het dossier staat dat ik geïdentificeerd ben. Hij vroeg of ik nog steeds smsen krijg dat ik mij dien te identificeren. En die krijg ik dus nog steeds! Deze morgen weer één. 

Ik heb mij vorige week met een eID-reader van vrienden geïdentificeerd voor de zekerheid. Maar ik kan mijn kaart niet activeren via het systeem, omdat het mijn adres niet kan valideren. (Zie screenshot) En nu heb ik dus deze morgen weer een sms gekregen met een oproep om mij te identificeren vóór 5dec.

Hoe kunnen we dit nog tijdig opgelost krijgen?

Dank!!

 

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ 

ben je ondertussen terug in België?

ik vraag na of het nu een geldige identificatie was of niet… ik zie je adres staan onder identificatie… raar…  we zoeken verder.

groeten

Tina

Dag @tina.b 

Neen, ik ben dus niet in België... Maar ik had aan Belgische vrienden gevraagd of zij hun ID-reader wilden meebrengen voor mij. En daar heb ik dus mijn plan mee getrokken…

Kijk, dit kreeg ik deze morgen nog…

 

Reputatie 7
Badge +3

ok, ik heb je info gekopieerd en doorgestuurd

@Heidi_ hopelijk snel meer duidelijkheid

groeten

Tina

Dag @tina.b @Joel M 

Gisteren, zondag, kreeg ik weer een sms met verzoek om mij te identificeren. Zie screenshot. Vanaf vandaag ben ik dus inderdaad effectief geblokkeerd! Na alles wat ik ondernomen heb...

Ik kreeg vorige keer een telefoontje van uw collega Maarten dat alles in orde zou zijn. Maar blijkbaar toch niet…

Ik had het toch graag opgelost gezien…

Wat kunnen we doen?

 

Wat krijg je eigenlijk dan als resultaat te zien hier: Prepaid Identification controleren | Proximus

@Martin 

Dit;

 

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_ 

kan je zo snel mogelijk langsgaan in een shop? wellicht kunnen zij nog helpen

Blijkbaar heeft het vorige registratiesysteem ermee te maken

om de 18m moet opnieuw geregistreerd

ik vraag via onze weg ook wat we nog kunnen doen

Excuses

Tina

@tina.b 

Dag Tina

Dat is het hem net... ik ben niet in België! Ik kan niet langs een contactpunt!

Reputatie 7
Badge +3

@Heidi_  Suggestie , maak een kopie van je Identiteitskaart ( voor en achterkant) Maak een volmacht document op (Ik ondergetekende naam, geboren te, wonende te geef een volmacht aan , naam van de persoon , woonachtig te , geboren te en op. Reden: Omdat ik momenteel niet zelf naar een Proximus shop kan gaan wegens verblijf in buitenland om volgende reden … dit gestaafd met een attest van verblijf in buitenland voor dit identificatie van het GSM nummer …. met simkaartnummer ….dit staat op het simkaartje ).Omdat dit niet lukt online via de EID procedure.

Vervolgens stuur je de kennis een kopie van je ID kaart en volmacht om naar een Proximus shop te gaan. Ook indien mogelijk ook  de screenshots met foutmeldingen voor identificatie meesturen naar je kennis. Best is naar een officiële Proximus te gaan geen partner shop van Proximus want deze hebben niet dezelfde toegang to het Proximus data systeem. Proximus winkel - Een Proximus Shop vinden | Proximus

Eventueel: Als je die documenten dan toch moet inscannen en versturen via mail dan zou dit even goed naar een proximus mailadres kunnen gestuurd worden (een mail adres dat PX kan bezorgen aan @Heidi_  via haar mail adres)

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat bovenstaande geen soelaas zal brengen

Prepaid kaarten | BIPT

Vermits Proximus geen identificatie (voor 18 maanden) via bancontact meer aanbiedt en aangezien een bezoek aan een Proximus center wegens verblijf in het buitenland niet kan, blijft enkel identificatie via e-id over

Ik begrijp dat deze identificatie foutloopt omdat het adres niet aanvaard wordt, dus ik vrees dat enkel Proximus medewerkers op dit publieke forum in samenwerking met IT-backend een oplossing zouden kunnen tevoorschijn toveren

→ waarom wordt het adres niet aanvaard?

Reputatie 7
Badge +3

@M_016 @Martin  Mijn nonkel die wegens gezondheids problemen in Spanje verblijft heeft het zo kunnen regelen omdat het niet lukte via Prepaid Identification - Identification | Proximus 

Voordien deed hij het via online herladen via bancontact  wat nu niet meer kan.

Ter info:

Omdat het een nummer is dat al geregistreerd was voor 18 maanden is de identiteit gekend bij Proximus maar dient deze nu herbevestigd te worden via de EID, wat bij Proximus niet mogelijk is momenteel. Men spreekt hier over overmacht, de klant heeft het nodige gedaan doch de provider was niet in staat om via de de opgelegde procedure de ID van de klant te identificeren. Bijgevolg is de provider in de fout en dient dit nu manueel te gebeuren in een officiële Proximus shop. Dit om onterechte afsluitingen aan een reeds gekende ID gelinkt aan een GSM nummer bij Proximus te voorkomen/vermijden. Betrokken klanten hebben 7 dagen de tijd na eventuele afsluiting hun nummer terug te laten activeren met behoud van het saldo /krediet op hun prepaidkaart .

Ook werd Proximus officieel in gebreke gesteld ondertussen door het BIPT. (antwoord dat ik kreeg van de ombudsdienst voor Telecom) Ook heeft Petra De Sutter bevoegd minister voor Telecommunicatie een onderzoek aangevraagd bij Proximus i.v.m. dit probleem van identificatie via EID en nog andere problemen bij Proximus waarbij de klant niet in staat is om zelf via de aangeboden mogelijkheden door Proximus zijn abonnement, product enz.. op een foutloze manier te beheren.

Dit kan inderdaad zelfs deze ondertekende documenten met de nodige volmacht en bewijzen doorsturen naar een mail adres die PX dan opgeeft.

ik heb ook de vraag gesteld of het nog kan via een online formulier die je invult en hier ooit eens doorgespeeld werd op het forum door een moderator van het PX forumteam. Maar ik wacht nog op antwoord.

Reputatie 7
Badge +3

Dit kan inderdaad zelfs deze ondertekende documenten met de nodige volmacht en bewijzen doorsturen naar een mail adres die PX dan opgeeft.

Dat email adres is doc@proximus.com maar geen garantie dat lukt voor identificatie van de ID voor een prepaidkaart . Maar kan altijd geprobeerd worden. Dus @Heidi_  stuur ook alles door naar doc@proximus.com . Hopelijk komt het in orde . En bedankt Martin om dit ter attentie te brengen .

Dit mail adres doc@proximus.com wordt inderdaad gebruikt als een PX medewerker vraagt (als voorbeeld) van bv. stuur mij een kopie recto/verso van je ID-kaart op, maar als je gewoon iets opstuurt zonder er naar gevraagd wordt ben ik niet zeker of ze daar op reageren. 

Er werd voor de identificatie van mijn broer zijn P&G een privé mailadres opgestuurd van een persoon van een PX shop waar de ondergetekende document naar toegestuurd moest worden maar volgens de GDPR regels denk ik niet dat zo’n privé adres mag openbaar gezet worden zoals hier op het forum bijvoorbeeld.

Reageer