Vraag

Hoe aankoopsbewijs iPhone opnieuw opvragen

  • 9 October 2019
  • 9 reacties
  • 381 Bekeken

Hallo,

Ik zou graag het aankoopsbewijs van mijn iPhone die ik via de webshop van proximus in 2017 heb gekocht opnieuw willen opvragen.

Ik heb met deze vraag heel erg lang telefonisch contact gehad met proximus. Eerst weigerden ze mij te helpen en na dat ik had aangedrongen kreeg ik het zogezegde telefoonnummer van hun webshop departement en nu blijkt dat die telefoonnummer totale onzin is, ik heb gebeld en kreeg een foutmelding...

Ik heb nadien opnieuw naar customer support gebeld en zij hebben mij het email adres res.bill.detail@proximus.com gegeven en verteld dat zij de email met de factuur opnieuw zouden kunnen opsturen. Ik heb een gedetaileerd mailtje gestuurd met mijn aanvraag inclusief serienummer van mijn iphone, ID scan, klantennummer, gsm, etc

Ik wacht nu echter al 6 dagen op een antwoord.

Heeft iemand een idee wat ik nu zou kunnen doen?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

9 reacties

Ter info: dit is wat hier op het forum al gemeld geweest is ivm met het aanspreken van de webshop:
via contact online formulier (Hebt u vragen over de bestelling van uw toestel of waardebon) => https://proximus.be/mijnonlinebestelling
0800 99 974 klantendienst van Eshop
Als je online een bestelling hebt gedaan, krijg je normaal ook steeds een referentie nummer van de bestelling.
Dit kan je dan doorgeven aan onze dienst e-shop via 0800 99 974 of via eshop@proximus.net
waar ze het order kunnen nakijken en meer informatie kunnen geven
Reputatie 7
Badge +3
@Seda_k

ik weet niet of het nog mogelijk is, aangezien het al van 2017 geleden is ? Aankoopbewijzen worden normaal wel verschillende jaren bewaard.
Heb je de info van Martin gelezen ?
Dit zijn inderdaad nummers/diensten die actief zijn.

Laat je het weten of het via die weg gelukt is ?
bedankt
Groeten,
Tina
Heel erg bedankt voor jullie tips.

Ik heb 2 dagen geleden een aanvraag ingediend via het online formulier en heb nog geen antwoord gekregen. Heb ook nog steeds geen antwoord gekregen van res.bill.detail@proximus.com....

Het nummer Martin heeft gegeven is het nummer dat ik ook gekregen had toen ik had gebeld naar de klantendienst. deze nummer werkt niet, je krijgt een foutmelding wanneer je er naar belt.

Ik zou denken dat zolang het product in garantie is het aankoopsbewijs zou moeten kunnen opgevragen worden niet? ik wil namelijk mijn gsm binnenbrengen in de proximus shop maar zij hebben een aankoopsbewijs nodig...

@Martin @tina.b nogmaals bedankt voor jullie hulp
Reputatie 7
Badge +3
Dag @Seda_k , dossier 43276601 is intussen in behandeling, de bevoegde dienst zal je verder informeren. Grt, Heidi
Dag @HeidiE bedankt voor deze update dat apprecieer heel erg. Kunt u zeggen hoe lang ik nog zal moeten wachten ongeveer? Wanneer zal ik gecontacteerd worden? Zal dit via email gebeuren of kan ik bellen naar de klantendienst met deze dossiernummer om verder geinformeerd te worden?

Ik zou namelijk graag mijn aankoopsbewijs willen voor dat mijn garrantie natuurlijk vervalt.

Alvast bedankt, grtjs Seda.
Reputatie 7
Badge +3

@Seda_k In de programma’s die voor ons beschikbaar zijn, is er niets terug te vinden. De vraag werd via dossier 43276601 doorgespeeld naar achterliggende diensten die dit verder kunnen nakijken. Zodra er meer informatie beschikbaar is, word je hier op de hoogte gehouden. Als de factuur wordt gevonden, krijg je deze via e-mail doorgestuurd. Groetjes, Antonella

Dag @AntonellaD ik heb gisteren van de proximus shop het nummer van de hersteldienst (Dynafix) gekregen waarnaar ik zou moeten bellen om mijn, van de e-shop, gekochte iPhone te lateren herstellen. Zij hebben mij net laten weten dat zij het niet zonder aankoopsbewijs kunnen doen. Zij hebben echter wel mijn IMEI nummer kunnen nakijken en teruggevonden in hun databank. 

De exacte aankoopdatum was 25 oktober 2017, kunnen jullie het hiermee niet terugvinden? 

Bedankt voor uw hulp.

Mvg, Seda

Reputatie 7
Badge +3

@Seda_k De bevoegde dienst heeft jou gisterenavond een mail gestuurd met de aankoopfactuur in bijlage. Heb je deze goed ontvangen? Groetjes, Antonella

Dag @AntonellaD ik heb het inderdaad goed ontvangen. 

Heel erg bedankt voor uw hulp! Ik waardeer het ten zeerste. 

Mvg, Seda. 

Reageer