Beantwoord

Herlaadbonus

  • 24 April 2020
  • 8 reacties
  • 1137 Bekeken

Reputatie 2

Geachte Forum,

Ik krijg een bericht op min GSM Pay&Go: je herlaad bonus verstrijkt binnen 3 dagen. Toets #121# om je resterende krediet te checken of herlaad via Proximus…

Wanneer ik #121# in tik zie ik : Krediet 51,18 Euro, Geldigheid 27/03/2021. Extra min., sms, MB: druk #120#

Wat betekent het ontvangen bericht, moet ik nu herladen? En vervalt mijn krediet?

Bij het intikkken van #120# staat er : je hebt nog 20 min.3072 MB en een onbeperkt aantal sms’en geldig tot26/04/20in bBelgië.

Kan iemand mij uitleggen wat dit allemaal betekent?

Alvast bedankt voor uw reactie.

MVG

 

icon

Beste antwoord door Twiessie 24 April 2020, 10:28

Bekijk origineel

8 reacties

@Twiessie Wanneer ik #121# in tik zie ik : Krediet 51,18 Euro, Geldigheid 27/03/2 

dit is de datum die aangeeft dat je voor deze datum moet bijladen voor min 10 € om te voorkomen dat je P&G-kaart komt te vervallen 
10 € dan ben je voor een jaar gerust dat je kaart niet vervalt
als voor 5€ helaadt ben je maar voor een maand gerust.

26/04/20

Is datum waarop je bonus komt te vervallen

Reputatie 2

Beste Martin,

Moet ik nu herladen? Het krediet loopt tot 27/03/2021 dat is nog bijna één jaar.

MVG

@Twiessie neen je moet niet herladen want je krediet loopt tot 27/03/2021, het is alleen je bonus die komt te vervallen binnenkort.

Weet je trouwens of je verleden maand herladen hebt voor minimum 10 € want anders zou er een fout in het systeem moeten gebeurd zijn?

zie ook uitleg > hoe lang is je P&G kaart geldig > klik hier

daar staat onder ander  :

Wilt u weten hoelang uw Pay&Go-kaart nog geldig is?

Vorm #121# op uw gsm en druk op de beltoets of bel naar het gratis nummer 1911 vanaf uw Pay&Go-kaart.
Om uw bonus minuten, sms'en of MB's te kennen, download de MyProximus-app of log in op de MyProximus-website.

 

Reputatie 2

Beste Martin,

Dank voor uw bericht.

Inderdaad, onlangs heb ik na ook zo een bericht van Proximus mijn Pay&Go bijgeladen. Wat waarschijnlijk niet nodig was of toch?. Sommige berichten zijn nogal onduidelijk. Er was toen nochtans ook nog een kredietbedrag.

Of zit het zo dat om het jaar opnieuw moet opgeladen worden? Niettegenstaande er toch nog een kredietbedrag staat? Wat gebeurt er dan met die som?

Het feit is wel dat ik zelden of nooit bel met mijn GSM. Vandaar waarschijnlijk het kredietbedrag.

Alvast bedankt voor uw toelichting,

MVG

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Zoals reeds aangestipt door @Martin dit betreft enkel uw herlaadbonus die slechts 31 dagen na herlading geldig blijft, vervaldatum bonus op 26/04/20 (20 minuten/3 GB/SMS)

Bij het intikkken van #120# staat er : je hebt nog 20 min.3072 MB en een onbeperkt aantal sms’en geldig tot26/04/20i n België.

uw belkrediet van 51.18 euro zelf blijft geldig tot 27/03/21

Wanneer ik #121# in tik zie ik : Krediet 51,18 Euro, Geldigheid 27/03/2021

 

Edit:

uw P&G moet om de 12 maand opgeladen worden met meer dan 5 euro om geldig te blijven (anders vervalt uw nummer en uw tegoed)

op een P&G kan max 250 euro staan (= u kunt er dan geen bedrag meer bijzetten)

Beste Martin,

Dank voor uw bericht.

Inderdaad, onlangs heb ik na ook zo een bericht van Proximus mijn Pay&Go bijgeladen. Wat waarschijnlijk niet nodig was of toch?. Sommige berichten zijn nogal onduidelijk. Er was toen nochtans ook nog een kredietbedrag.

Of zit het zo dat om het jaar opnieuw moet opgeladen worden? Niettegenstaande er toch nog een kredietbedrag staat? Wat gebeurt er dan met die som?

Het feit is wel dat ik zelden of nooit bel met mijn GSM. Vandaar waarschijnlijk het kredietbedrag.

Alvast bedankt voor uw toelichting,

MVG

 

 

 

@Twiessie heel graag gedaan, en zoals je ook kon zien in de bovenstaande linken kon je zien dat zelfs als je met meer dan 5 € oplaadt je kaart ook een jaar geldig blijf, vroeger moest het 10 € of meer zijn vooraleer het een jaar geldig bleef.

Inderdaad het belkrediet blijft staan na de vervaldatum die je ziet via #121# alleen moet je wel voor deze datum met meer dan 5 € opladen om terug een jaar geldig te blijven.

de bonus ben je kwijt na de datum opgegeven op #120# indien je die voor die datum niet opgebruikt hebt.

Reputatie 2

Beste M_016,

Dank voor uw bericht.

Er is mij nu veel meer duidelijk.

Vriendelijke groetjes,

@Twiessie ja en het voornaamste is dat we elkaar hier niet tegen gesproken hebben :relaxed:

Nog een prettige dag verder,

Martin.

Reageer