Vraag

Herinnering per SMS

  • 9 January 2023
  • 3 reacties
  • 130 Bekeken

Laatst kreeg ik onderstaande sms ivm een achterstallige betaling. Als ik op de link klik kom ik uit bij een factuur voor het abonnement voor telefonie, tv,.... voor 41...euro waarvan de termijn nog niet voorbij is. 

"Beste Proximus-klant, wij zijn blij jou als klant te hebben. Om alles vlot te laten verlopen, is het belangrijk dat de verschuldigde bedragen op tijd worden betaald. Er staat nog een bedrag open van 10,15 EUR en je hebt al een eerste herinnering gekregen. Vermijd de 10 EUR extra kosten, betaal snel via https://myproximusapp.page.link/reminder2 of maak het bedrag van 10,15 EUR over op rekeningnummer". 

Mijn gsmabonnement wordt wél door mijn werkgever betaald (extra verbruik misschien niet...?). 

Waar vind ik die factuur van 10.15 dan terug of is dit phishing? 

 

 


3 reacties

In afwachting van een verder nazicht van een PX medewerker….

heb je via deze weg al kunnen controleren of er een openstaande factuur is : Je facturen, aanrekeningen en betalingen raadplegen | Proximus

NB: best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) indien dit nog niet gebeurd zou zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Bart_0149 aangezien je nummer onder de Corporate gegevens van je werkgever valt, kunnen we dit niet nakijken. Best informeer je zelf bij HR en laat hen contact opnemen met de account manager binnen Proximus. Groetjes, Heidi

Hello,

 

Ik heb intussen de raad opgevolgd en een nieuw account aangemaakt met mijn GSM nummer.  Uiteindelijk heb ik dan de facturen kunnen raadplegen.

Dank voor de hulp!

 

Groeten

Bart

Reageer