Vraag

heractivatie telefoonnummer voor overdracht

  • 9 January 2023
  • 10 reacties
  • 176 Bekeken

Beste,

 

Ik heb mijn mobiel abonnement opgezegd bij Proximus omdat ik overstap naar een andere provider, waar ik mijn gegevens (voor onder andere overdracht) al heb doorgegeven. Hierdoor werd ook mijn simkaart en nummer gedeactiveerd bij Proximus, maar nu  heb ik die blijkbaar nog nodig voor correcte overdracht, dus ik had graag de simkaart en bijhorend nummer terug geheractiveerd.

 

 

Vriendelijke groeten,


10 reacties

Reputatie 1

Bij een overdracht naar een andere provider moet je niet je nummer zelf stopzetten bij Proximus.

Dit gebeurd automatisch door een overdracht van de ene provider naar de andere.

Nummer moest hiervoor actief blijven en word dan automatisch stopgezet bij Proximus.

Een nummer heractiveren kost u wel geld. (minimum 30 Euro vermoed ik als het niet meer is)

Bij een overdracht naar een andere provider moet je niet je nummer zelf stopzetten bij Proximus.

Dit gebeurd automatisch door een overdracht van de ene provider naar de andere.

Nummer moest hiervoor actief blijven en word dan automatisch stopgezet bij Proximus.

Een nummer heractiveren kost u wel geld. (minimum 30 Euro vermoed ik als het niet meer is)

Weet u misschien via waar ik dit kan doen? ik kan hierover helemaal niets vinden online.. 

Reputatie 1

Proximus moet het nummer zelf terug heractiveren.

Zet voor de zekerheid uw nummer neer in uw profiel hier op het forum zodat de medewerkers dit kunnen opnemen.

Reputatie 7
Badge +3

@Ke-Elaxo  Wil je een herstel na opzeg?

Proximus moet het nummer zelf terug heractiveren.

Zet voor de zekerheid uw nummer neer in uw profiel hier op het forum zodat de medewerkers dit kunnen opnemen.

 

Heb ik zojuist gedaan, thx!

@Ke-Elaxo  Wil je een herstel na opzeg?

Ja, ik vermoed dat dit nodig is om mijn nummer te heractiveren zodat ik naar mijn andere provider kan overstappen. 

Reputatie 7
Badge +4

Wacht de reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum af, mogelijks kan uw abo nog tijdelijk gereactiveerd worden (in principe zijn hier wel kosten aan verbonden)

Inderdaad conform de regelgeving/wetgeving dient u uw aanvraag tot overdracht in te dienen bij uw nieuwe operator en onderneemt deze de nodige stappen  hiervoor (met inbegrip van de opzegging van uw abo bij uw oude operator)

@Ke-Elaxo  Wil je een herstel na opzeg?

Beste, kunt u mij hiermee helpen? Aangezien ik nu toch al enkele dagen zonder service rondloop.

alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@Ke-Elaxo 

herstel van het nummer is aangevraagd.

groetjes

tina

Reputatie 7
Badge +3

@tina.b 

Nummer is terug actief en overname kan aangevraagd worden bij betrokken operator.

Groeten,

Tina

Reageer