Vraag

GSMnummer heractiveren

  • 1 February 2020
  • 15 reacties
  • 3535 Bekeken

Goede morgen,

door omstandigheden waren we negen dagen over de deadline voor onze jaarlijkse herlaadbeurt van Pay&Go. Ik las dat een gsmnummer niet onmiddellijk voor hergebruik wordt vrijgegeven en vroeg mij dus af of het mogelijk zou zijn om dit nummer (mits betaling) te heractiveren of eventueel na vrijgave opnieuw aan te schaffen aub? Het nummer gaat al een heel aantal jaren mee en is ook gelinkt aan verschillende sites en toepassingen (vb. opgegeven nummer bij vergeten paswoord). Alvast bedankt om hiervoor navraag te doen.

 

Vriendelijke groeten


This topic has been closed for comments

15 reacties

TUI: pas maandag komt hier iemand langs op het forum die van proximus zelf is.

NB: helpdesk is wel te bereiken op gratis nummer 0800 22 800

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt nog 7 dagen (opgelet zaterdag en zondag tellen mee) te tijd om je huidige geblokkeerde nummer weer vrij te nadat je dit niet binnen het jaar hebt gedaan:

krijgen hier: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_valid/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/belkrediet-herladen/hoelang-is-uw-pay-and-go-kaart-geldig.html

Dus verleng hier: Je zou kunnen proberen om een beperkt bedrag over te schrijven: https://www.proximus.be/reloadonline/nl/id_index/all/online-herladen.html 

Op de prijslijst kost een her-activatie 30 EUR voor een dienst, ik weet wel niet of dit ook het geval is voor Pay & Go: https://www.proximus.be/dam/jcr:107153fe-38fe-4316-a91e-66770834c138/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/from20191101/expenses_indemnities_cse_nl~2020-01-28-08-19-01~cache.pdf

 

Zelf al ben over de 7 dagen gegaan dan kan je nummer nog altijd gerecupereerd/geactiveerd worden want proxumus houdt een tijd lang dit nummer vast (hoelang juist ,hoeveel maanden,ben ik vergeten )

Dus kan dit nummer niet direct door iemand anders ingenomen worden.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb ook dit gevonden in de speciale voorwaarden voor mobiele telefonie, wat ook jouw reactie staaft:

 

 8.2 Bij aankoop van een aan de prepaidkaartdienst gekoppelde simkaart dient de Klant zich te identificeren overeenkomstig de wetgeving betreffende de identificatie van de eindgebruiker van openbare elektronische mobiele communicatiediensten geleverd op basis van een prepaidkaart. Bij aankoop van de simkaart in een fysiek verkooppunt van Proximus, kan men zich identificeren op vertoon van een identiteitskaart van een lidstaat van de Europese Unie, een Belgische elektronische vreemdelingenkaart of een internationaal paspoort. In geval van verkoop op afstand of bij aankoop van een simkaart bij een fysiek verkooppunt dat niet van Proximus is of waar geen identificatie mogelijk is, dient de Klant zich te identificeren op de website van Proximus door zich te registreren met zijn elektronische identiteitskaart en de bijbehorende pincode of door het webformulier in te vullen en de simkaart online op te laden voor een bedrag van minstens 1 EUR. In dat geval dient de Klant zich nogmaals te identificeren binnen 18 maanden na de betalingstransactie.

Hier kan je het volledige reglement lezen: https://www.proximus.be/dam/jcr:034cd46c-77be-4b24-8c4c-8704f11f8947/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/from20191101/Bijzondere-voorwaarden-Mobiele-telefoondienst---NL~2019-08-26-10-29-13~cache.pdf

ik weet niet of dit dan veranderd is ondertussen maar ik dacht dat het wettelijk vastgelegd was op minimum 6 maanden en max 12 maanden.

PS: nu zie ik dat wat jij hier post wel slaat op het binnen 18 maanden identificeren nadat je 1 euro opgeladen hebt.
maar hetgeen ik bedoel is als je die periode verstreken is en het te laat is om je te identificeren .

Reputatie 7
Badge +3

@JoBR Kan je het betrokken gsm-nummer invullen in je profielgegevens zodat we dit voor jou kunnen nakijken? Geef je even een seintje zodra je dit hebt gedaan? Groetjes, Antonella

Bedankt voor de reacties! Bij de Proximuswinkel hoorden we inderdaad dat we twee dagen te laat waren om te herladen. (Ik had dit eerst online geprobeerd en kreeg toen al de melding dat het nummer niet werd herkend :(.)

@AntonellaD Ik heb het desbetreffende gsmnummer toegevoegd aan mijn profielgegevens. Alvast heel erg bedankt om het na te kijken!

Reputatie 7
Badge +3

@JoBR Ik zie dat dit nummer terug actief staat. Is dit in orde voor jou? Groetjes, Antonella

Dag Antonella,

Ik dacht het even de tijd te geven, maar ik kan het nummer nog steeds niet herladen of opbellen wegens non- actief :s

Reputatie 7
Badge +3

@JoBR Dan raad ik je aan om even een nieuwe simkaart te gaan halen in een Proximus shop. De simkaart dat gekoppeld is aan het gsm-nummer in je profielgegevens is namelijk bijna 20 jaar oud. Deze is aan vervanging toe. Het omruilen van de simkaart is gratis, maar als er gegevens overgezet moeten worden van de ene naar de andere simkaart dan kan de shop hier wel een kleine kost voor aanrekenen. Groetjes, Antonella

Dag Antonella,

Morgen zal ik hiervoor de Proximus-winkel in Kuurne nogmaals bezoeken. Graag had ik via deze weg nog de bevestiging gehad dat het nummer wel degelijk bij u actief staat, want herladen of opbellen lukt zoals aangegeven nog steeds niet en bij een initieel bezoek aan de winkel werd gemeld dat ze geen verdere stappen konden ondernemen - ook al gaven we aan dat een meerkost voor heractivatie geen probleem was. Zoals u zelf al zei zijn we al een goed aantal jaren trouwe klant en zouden we dit graag onder ons vertrouwde nummer verderzetten - en een bevestiging van uw kant kan dat misschien vergemakkelijken :). Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @JoBR wij activeren het nummer vandaag opnieuw, dan kun je morgen in onze shop een nieuwe simkaart ophalen. Best laat je dit nummer dan ook identificeren. Grt, Heidi

Dag @HeidiE ,

 

bedankt hiervoor! We brachten rond hetzelfde moment van je mailtje net een bezoek aan de winkel, waar ze konden zien dat het nummer opnieuw actief is, maar dat nog niet alle data volledig was doorgestroomd waardoor een simkaart nog niet kon worden aangemaakt. We proberen morgen opnieuw!

 

Vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +3

@JoBR Vanaf vandaag zou het omruilen van de simkaart moeten lukken in de shop. Hou ons zeker op de hoogte. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

We zijn er vrijdag in geslaagd om een herlaadbeurt uit te voeren nadat u het nummer opnieuw had geactiveerd en de shop de identificatie had uitgevoerd. Bedankt voor deze tussenkomst!