Vraag

Gsm nummer overzetten

  • 25 May 2020
  • 4 reacties
  • 653 Bekeken

Hallo,

Ik heb 2 sim kaarten in gebruik momenteel. 1 voor privé (Telenet) en 1 voor het werk. Aangezien ik de werksim mag gebruiken voor privé ook zou ik graag hebben dat Proximus mijn privénummer overneemt, kan dit?

Dit zou dan willen zeggen dat het Proximus nummer opgezegd moet worden om vervolgens het Telenet nummer over te nemen.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

As ik bovenstaande goed begrijp wenst u het nr voor het werk dat bij Proximus zit te laten schrappen en uw privénr dat bij Telenet zit naar Proximus te laten porteren en tevens voor het werk te gebruiken

Tenzij u zelfstandige bent, dient uw werkgever dit nr bij Proximus te laten schrappen

Misschien is het opportuun/beter/wenselijk:

uw privénr eerst te laten porteren van Telenet naar Proximus (porteringsdocument) bv.

https://www.compudoc.be/Downloads/proximus%20voucher.pdf?phpMyAdmin=4e0a747f439e5be48950f89a58ed3c50

het abo van uw privénr door uw werkgever te laten overnemen (business of corporate klant)

uw huidig/oude nr voor het werk door uw werkgever te laten schrappen

 

Opm.:

vergeet niet dat uw huidig privé nr “eigendom” wordt van uw werkgever en dat  wanneer u eventueel later het bedrijf zou verlaten u slechts mits akkoord van uw werkgever uw nr terug kunt claimen

 

Reputatie 6
Badge +3

Let ook op dat je ineens rekening gaat moet houden met de eventuele beperking van je Proximus werkgeversabonnement in verband met al dan niet inbegrepen data. Voor problemen moet je je dan richten tot de contactpersoon van jouw bedrijf. Contacteer ook Telenet of je enkel jouw GSM nummer kan halen uit een pack dat je bij Telenet hebt? Daar moet je ook rekening mee houden.

Reputatie 7
Badge +3

@Mathias_vhr Indien het gsm-nummer op naam van de werkgever staat of moet komen te staan, dan dient de werkgever inderdaad alles aan te vragen. Groetjes, Antonella

Sommige werkgevers laten ook toe om je eigen gsm (gsm nummer) gebruiken.

Reageer