Vraag

Gsm nummer heractiveren

  • 17 January 2021
  • 42 reacties
  • 1429 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

42 reacties

@Luc.M Dag Luc,

Aangezien ik tot op heden nog niets heb gehoord, wou ik eens even dubbel checken of men mij zeker via email gaat contacteren...aangezien het via mijn telefoonnummer uiteraard niet gaat. :-)

Alvast bedankt
Groetjes,
Chloé

Reputatie 7
Badge +3

@Chloe.S  Dag Chloe, ik heb je een prive bericht gezonden. Groetjes Luc

Hallo

 

Ik vrees dat ik exact hetzelfde probleem heb. Mijn nummer werd op 25/05/2021 gedeactiveerd terwijl ik in het buitenland zat en door het weinig te gebruiken vergeten te herladen.

Zou het mogelijk zijn om ook mijn nummer terug te activeren?

 

Alvast bedankt!

Kan ik mijn gsm nummer pay &go opnieuw activeren te laat bij het herladen... Ik wil mijn nummer niet kwijt.

Reputatie 7
Badge +3

@Sabrina 1982 

Het spijt me, dit wordt niet meer gedaan.

Je hebt herinneringen om te herladen ontvangen?

Over welk nummer gaat het, ik wil wel eens kijken of het definitief is of nog lopende?

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

Dag @tania24 vul je het klantprofiel aan met het nummer in kwestie, voor nazicht? Groetjes, Heidi

@AntonellaD@HeidiE@Luc.MMijn vrouw en ik zitten met hetzelfde probleem. Door corona zijn we al meer dan een jaar niet meer in Belgie geraakt en zijn we vergeten vanuit de VS geld op onze kaart op te laden. 

Is het mogelijk om ook onze SIM-kaarten opnieuw te activeren? U kan me het gemakkelijkst via mail bereiken.

Ter info: wat hier nog op het forum als uitleg gepost werd :

Zelf al ben je over tijd gegaan om op te laden dan kan je nummer nog altijd gerecupereerd/geactiveerd worden want proxumus houdt minimum 6 maanden (tot max 12) dit nummer vast, in een niet toewijsbare reserve (zgn. “verouderingsperiode”)
Dus kan dit nummer niet direct door iemand anders ingenomen worden.
Dit conform de geldende wetgeving juist om de nieuwe gebruiker te beschermen tegen
(ongewenste) telefoontjes bestemd voor de vorige eigenaar.
HOOFDSTUK 2. - Art.2- § 4

Beste,

Ik woon tijdelijk in het buitenland, maar behield mijn Belgisch Proximus nummer nog via Pay&Go.

Omdat ik het hier momenteel sporadisch gebruik, heb ik het waarschuwingsbericht om te herladen helaas nooit grazine. Bijgevolg is mijn nummer nu afgesloten. Em bem ik ook de sim kaart kwijt. Dit zorgt vooral voor problemen om toegang te krijgen tot mijn staatsdocumenten (via ItsMe), dus ik vraag me af of er geen mogelijkheid is om dit nummer toch opnieuw te activeren en of mijn sim kaart kan opgestuurd worden. Als trouwe klant van Proximus, gebruik ik dit nummer al vele jaren dus ik zou het jammer vinden als ik het nu kwijt bent, aangezien ook al mijn professionele contacten dat nummer hebben…

Bedankt

Met vriendelijke groeten,

sien

Morgen komen de Prox forum medewerkers hier terug langs om je hierbij verder te helpen.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Neen ik heb geen herinnering ontvangen

Reputatie 7
Badge +3

@Sininho  Dag Sien, in dit geval is er weinig aan te doen daar je het sim-kaartje ook kwijt bent. U kunt misschien het telefoonnummer aanpassen via volgende link( ik weet niet of dit werkt met buitenlandse nummers.

https://support.itsme.be/hc/nl/articles/360053148953-Hoe-kan-ik-mijn-telefoonnummer-aanpassen-

Groetjes Luc

 

Reputatie 7
Badge +3

@WardD  Het nummer is opgezegd sinds 08/02/2021, meer dan 1 maand geleden, dat wordt moeilijker. Ik ga het in ieder geval navragen en ik hou je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Dankje voor je reactie @Luc.M  

Het is inderdaad een probleem o op itsme met een buitenlands nummer te werken.

Bepaalde banken zoals Belfius zijn zover nog niet.

Ing en kbc laten het blijkbaar wel toe…

In dit geval zegt itsme dat ik een ander belgisch nummer zal moeten voorzien.

Hoe kan dit dan? is het mogelijk een nieuwe simkaart op te sturen naar het buitenland?

Bedankt

Ik heb he een berichtje gestuurd 

Reputatie 7
Badge +3

@tania24 Gegevens noteren in je profielgegevens op dit forum doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd. Groetjes, Antonella

@AntonellaD Geweldig! Ik heb zonet het telefoonnummer van mijn vrouw toegevoegd aan mijn profiel onder ‘klantnummer’. Kan je dat nummer ook opnieuw heractiveren?