Beantwoord

GSM Nummer heractiveren

  • 29 October 2019
  • 20 reacties
  • 3577 Bekeken

Graag had ik mijn oud nummer opnieuw geactiveerd (0476968157).

Reden voor dit specifieke nummer; beroepsmatig is het nuttig om dit specifiek nummer naar toekomst toe te kunnen gaan gebruiken.

Een vriendelijke collega had dit proces reeds doorlopen, helaas was de uitkomst minder succesvolg; ik ben geëindigd met een nieuw nummer (niet het gevraagde nummer) en bijhorend abbo…

 

 

 
icon

Beste antwoord door AntonellaD 6 November 2019, 16:05

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @brechtvm , kun je in je profiel je (oud) klantnummer aanvullen. En het nieuw nummer wat je nu werd toegekend. Grt, Heidi

Dag@brechtvm , kun je in je profiel je (oud) klantnummer aanvullen. En het nieuw nummer wat je nu werd toegekend. Grt, Heidi

Hoi Heidie,
Dank voor de snelle respons.
Geen idee hoe ik het oude klantnummer kan bekomen. Wel kan ik het sim-kaartnummer geven (dewelke tot op heden nog in de telefoon zit)

Het nieuwe nummer dat mij toegekend werd is 0470618307 alwaar ik deze middag (op advies van een Pxs-medewerker) een stopzetting voor aangevraagd heb.

  
Reputatie 7
Badge +3

@brechtvm dan mag je het simkaartnummer invullen (op je profiel) en dan kijken we na of we het gewenste nummer opnieuw kunnen activeren. 

@brechtvmdan mag je het simkaartnummer invullen (op je profiel) en dan kijken we na of we het gewenste nummer opnieuw kunnen activeren. 

Daar ik niet direct een indicatie SimNr vond heb ik het toegevoegd aan ticket, hopelijk volstaat dit?
Alvast bedankt voor jouw inzet en respons!

 
Reputatie 7
Badge +4

Dag brechtvm,

We hebben geprobeerd om het oude nummer opnieuw te activeren maar dit helaas niet meer mogelijk.
Dit komt doordat het oude gsm-nummer al een hele tijd is opgezegd.
Wanneer je wenst kunnen we wel altijd een nieuw nummer activeren.

Mvg, Koen

Dag brechtvm,

We hebben geprobeerd om het oude nummer opnieuw te activeren maar dit helaas niet meer mogelijk.
Dit komt doordat het oude gsm-nummer al een hele tijd is opgezegd.
Wanneer je wenst kunnen we wel altijd een nieuw nummer activeren.

Mvg, Koen

Hoi Koen,
Het nummer is omstreeks eind augustus vervallen.
Volgens volgende info begrijp ik dat dit voor een periode van 6 maand behouden blijft bij Proximus?!;

conform de wetgeving gaat dit nummer terug in de pool van nummers van Proximus. en wordt voor enige tijd (6 maand dacht ik) geblokkeerd vooraleer het terug kan vrijkomen

https://nl.forum.proximus.be/archieven-2010-2017-44/heractiveren-van-gsm-nummer-41583

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/gsm-nummer-inactief-pay-go-45235

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/heractivering-gsmnummer-46545

 
Reputatie 7
Badge +4

Dag Brechtvm,
Ik heb het doorgegeven en een collega zal je nog contacteren ivm de oplossing.
Mvg, Koen
 

Update;

Donderdag-ochtend (31.10 - 9:18) telefoon gehad van een vriendelijke PXS medewerker die dit alles op orde ging krijgen, met de melding dat dit wel even in beslag kon nemen eer het opnieuw actief was. Alle begrip hiervoor, ik kan gerust enkele dagen wachten, zolang het maar in orde komt.

Vandaag opnieuw telefoon gehad van een andere medewerker (naar aanleiding van een email die ik 14dagen terug hieromtrent stuurde) die mij wist te zeggen dat er niets terug te vinden was betreffende deze heractivatie, en die het nodige zou doen.

Kort daarna opnieuw telefoon met de melding dat het nummer (Dat op 02.09 vervallen is) definitief “verloren” zou blijken te zijn…

 

Ik durf toch wel stellen dat Proximus zichzelf hier vrij hard tegenspreekt… 
Weet dat 5j geleden een heractivatie van ditzelfde nummer probleemloos kon (zelfde scenario qua vervalperiode).

 

 
Reputatie 7
Badge +3

@brechtvm Kan je even je gsm-toestel uit en aandoen en opnieuw testen? Groetjes, Antonella

@brechtvmKan je even je gsm-toestel uit en aandoen en opnieuw testen? Groetjes, Antonella

Hoi @AntonellaD !
Bedankt voor jouw interventie.
Door jouw hulp is dit (na 3 weken) eindelijk in orde gekomen, waarvoor mijn oprechte dank!

  

Helaas kent deze saga nog een vervolg, en is deze bijgevolg nog niet opgelost;

 

Een over-ijverige medewerker had mij -in een poging mijn oud nummer te heractiveren- met een nieuw nummer + abbo opgezadeld, hetwelke ik uiteraard nooit gebruikt heb.

Bij contact hieromtrent werd mij gezegd dat ik dit (van mijn kant - zij konden dit niet?) makkelijk kon annuleren, wat ik uiteraard deed.

Op heden krijg ik een factuur voor de korte periode dat ik dit nummer had (doch nooit gebruik van maakte)…
Los daarvan spreekt het facturatie adres nog steeds op een fout adres, hoewel ik ook dat al tot 3x toe gevraagd heb te wijzigen…

 

U begrijpt dan ook dat ik deze factuur (die een gevolg is van foutieve input van PXS) niet wens te betalen.

Kan iemand mij bijgevolg ook hierbij helpen aub? :thinking:

Klantnummer: 623******

Documentnummer: 695******

  

Tip: het is nooit aangeraden om privé gevens op een openbaar forum te plaatsen die dit veiliger als volgt:

via je Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> Sla wijzigingen op.

PS: ik zie dat de Moderator ondertussen je privégegevens reeds  onleesbaar gemaakt heeft ☺

Reputatie 7
Badge +3

@brechtvm 

Brecht,

we hebben je klantgegevens via je profielgegevens.  Dus niet nodig om nog eens te vermelden (en aangepast zodat het niet openbaar blijft staan)

De betrokken aanrekening werd volledig in mindering gebracht.

Wil je mij via privébericht het adres doorgeven dat je als facturatieadres wilt gebruiken ? (is dat ook “installatieadres” voor zover dat zo genoemd kan worden bij een gsm :-) )

Dan kijk ik of ik het kan aanpassen.

Groeten,

Tina

@brechtvm

Brecht,

we hebben je klantgegevens via je profielgegevens.  Dus niet nodig om nog eens te vermelden (en aangepast zodat het niet openbaar blijft staan)

De betrokken aanrekening werd volledig in mindering gebracht.

Wil je mij via privébericht het adres doorgeven dat je als facturatieadres wilt gebruiken ? (is dat ook “installatieadres” voor zover dat zo genoemd kan worden bij een gsm :-) )

Dan kijk ik of ik het kan aanpassen.

Groeten,

Tina

Hoi Tina,

 

Ik heb je zonet een prive bericht gestuurd met mijn adresgegevens.
Begrijp ik correct dat ik bijgevolg geen gevolg moet geven aan deze factuur, en dit per direct gecrediteerd wordt langs jullie kant?

Alvast bedankt voor de spoedige reactie!

Mvg,
B

  
Reputatie 7
Badge +3

Dag Brecht,

inderdaad, je ontvangt de bevestiging nog van creditnota (wellicht nog op ander adres, want dat had ik toen nog niet aangepast)

aanvraag voor huisnr wijz is gedaan maar moet nog doorstromen.

groeten

Tina

Dag Brecht,

inderdaad, je ontvangt de bevestiging nog van creditnota (wellicht nog op ander adres, want dat had ik toen nog niet aangepast)

aanvraag voor huisnr wijz is gedaan maar moet nog doorstromen.

groeten

Tina

Intussen heb ik zoals je aangaf inderdaad een creditnota ontvangen (op het correcte adres :wink: ), waarvoor dank!

Dit topic lijkt bijgevolg succesvol afgesloten!
Dank aan allen die bijgedragen hebben! :thumbsup:

 

Mvg,

Brecht

 

Nieuwe gsm + nieuwe sim van Proximus.

activatie wekt niet, kan niet bellen. Het was met behoud van oud nummer. 
reeds verschillende keren gsm uitgezet. Handmatig Proximus als netwerk ingesteld.  Niets helpt.  Iemand een idee hoe ik dit snel kan rechtzetten?

 

dank bij voorbaat

hier komt in ieder geval niemand langs van Proximus zelf op het forum tijdens het weekend, wel kan er gebeld worden op het gratis nummer van de helpdesk 0800 22 800, mss kunnen die u nog verder helpen.

Dank u

Reputatie 7
Badge +3

@Lg2011 

Beste,

kan je in je profiel je klantgegevens nakijken ?

indien probleem niet opgelost : ook het betrokken gsm nummer  invullen?

Dan laten we dit nakijken;

Alvast excuses voor het ongemak

vriendelijke groeten,

Tina

Reageer