Beantwoord

gsm 4 dagen na overname nog niet actief


beste,

donderdag 7/4 zijn ze installatie komen doen rond de middag viel het  netwerk  van vorige provider weg. Sim kaarten van proximus erin slechts 2 gsm’s van de 4 waren actief. S’avonds gebeld moesten wat geduld hebben, Vrijdag nog eens gebeld zelfde antwoord, vrijdag avond nog eens …

Nu zijn we maandag en nog  steeds 2 gsm nummers niet actief wanneer lost men dit  op? 
klantnummer 614850***

bellen haalt niet veel uit want de klantendienst kan niets doen. Als het vanavond nog niet  in orde is mogen ze de TV komen halen de  rest breng ik wel binnen en stap wel naar een andere provider die wel degelijk afhandeld

mvg

icon

Beste antwoord door heino 13 April 2022, 14:30

Bekijk origineel

24 reacties

.

Ter info:

Het basisprincipe is dus dat de oude SIMs actief moeten blijven tot de overdracht (execute) uitgevoerd is en uiteraard dient tegen dan gebruik te worden gemaakt van de nieuwe Proximus SIMs.
 
Het is zo dat bij nummeroverdracht van operator A naar B u de vraag voor overdracht stelt aan
uw nieuwe operator B (receptor) en deze contact opneemt met uw oude operator A (donor).
Indien er een OK van de donor geven wordt (normaal binnen 1 werkdag)
kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute), tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator. (± 2 werkdagen zouden moeten volstaan)
(daarom dat je best niet opzegt (hebt opgezegd) bij uw oude operator want dit kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)
www.1299.be of www.crdc.be geeft aan wie op dit ogenblik uw netwerkoperator is.

NB: indien je zou van Orange overgestapt zijn, zijn er hier in het verleden op dit forum reeds meldingen gemaakt van problemen m.b.t. nummeroverdracht bij Orange!.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @heino ik heb de achterliggende dienst gevraagd om je dossier met voorrang te behandelen. Onze excuses voor het ongemak. Groetjes, Heidi

@Martin  bestelling is van 31/3, simkaarten van proximus ontvangen op 5/4 met vermelding te wachten tot het netwerk van vorige provider wegvalt. Dit hebben we gedaan. Opzeg was via switch code niets zelf opgezegd.
Op 7/4 was de installatie van technieker van internet aan huis. Toen de verbinding met Telenet wegviel hebben we de proximus simkaart ingestoken. 2 gsm’s werken 2 niet. Nog steeds niet…

Afgelopen jaren al paar keer veranderd nooit problemen gehad. Zal wel aan Proximus kant liggen, als ik kijk via uw link staan ze nog steeds onder telenet maar ook daar geen verbinding met netwerk..

@HeidiE  bedankt.. hopelijk snel in orde anders verander ik met anders gewoon weer naar vorige operator… 2 nummers al sinds donderdag onbereikbaar voor werkt etc…

 

Dag @heino ik heb de achterliggende dienst gevraagd om je dossier met voorrang te behandelen. Onze excuses voor het ongemak. Groetjes, Heidi

Dit wordt zoals aangegeven door @HeidiE door de achterliggende dienst verder behandeld.

@Martin  ja ik geef ze nog 2 dagen dan mogen ze alles komen halen als dat nieuwe nummers voor alle gsm’s geeft dan is het maar zo. Dit is trekt op niets...

toch wel een ferme brol blijkbaar die proximus. Nu constant sinds 23u constant geen internet… in nog geen week tijd al meer problemen dan jaren bij telenet. Als dit nog gans de week duurt draag ik vrijdag die tv en de rest binnen. Ben precies weer in de jaren 90 beland wat een service. Blijkbaar dan toch meer kwaliteit bij telenet...betaal dan liever iets meer

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@heino 

is het internet probleem ondertussen van de baan want we zijn nu een aantal uren verder na het posten van het bericht? 

Indien niet: kan je de modem resetten? ik vraag dan ook de techn collega’s om je connectie na te kijken.

Excuses.

graag feedback?

groeten

tina

TBI: 

 

@tina.b  ja sorry zit geen hele dag thuis :-). Internet is nog altijd traag vanmorgen ook paar keer uitgevallen. Zal eens de reset proberen. Met speedtest haal ik 24mbps ik weet niet of dit naar proximus niveau goed is…. 

Reputatie 7
Badge +3

@heino 

ik vraag mijn techn collega’s welke snelheden je kan halen

de resultaten zijn afhankelijk van velerlei factoren: via wifi of vaste bekabeling, afstand naar modem, afstand van centrale, …

zie ook: 

https://www.proximus.be/dam/jcr:93ead084-7550-4739-89ce-e368bd5fcc94/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/Conditions_internetpolicy_nl~2021-12-17-10-22-27~cache.pdf

we houden je op de hoogte

groetjes

Tina

 

@tina.b  Ondertussen technieker gehad en tijdje mee aan de telefoon en nu voorlopig in orde. Na reset had ik totaal niets meer :-(.  Ivm de nummers  proximus zei dat ze door telenet stopgezet waren ondertussen 2 nieuwe simkaarten met ander nummer besteld. Toen ik nog eens checkte bij mijn telenet stonden ze daar nog bij.  Gebeld naar telenet en de fout lag bij proximus nummers waren niet stopgezet en waren perfect over te nemen. 
Ze dan maar nu stopgezet  aangezien ik al 2  andere besteld had…..

hopelijk nu alles in orde. Een easy switch was het zeker  niet mede dankzij proximus.. bijna week zonder GSM  en maar halve internet.

 

 

deze avond sinds 20.30 weer constante uitval van internet.  Laptop eens rechtstreeks op modem aangesloten ook constant uitval. Technieker aan de lijn gehad die zei dat mijn lijn te zwak is voor meerdere toestellen. TV en pc … anno 2022. Heb via dit forum link gevonden voor een tool om lijn te testen. Techniekers gingen morgen terugbellen voor eventueel een zwaardere modem te plaatsen?

gegevens via dit tool

Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   29.997 kbps
Upstream current bit rate:     10.000 kbps
Downstream max bit rate:       48.897 kbps
Upstream max bit rate:         10.910 kbps
Downstream attenuation:        19,8 dB
Downstream noise margin:       27,0 dB
Upstream noise margin:         12,5 dB

Vectoring down:                yes

Vectoring up:                  yes

Modem vectoring compatible:    yes

ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B

DSL profile:                   8b

Estimated distance:            623 m

Proximus profile name:         30/10

Proximus DLM profile:          no

Proximus repair profile:       no

Je moet nog wachten tot de → DLM zijn werk kan doen om je lijnsnelheid te verhogen kan zeker veertien dagen duren vooraleer er een verhoging komt.

wegens de lengte van je lijn (distributiekabel) val je in “zone 3” “vectored” met basis vectored lijnsnelheid van 30/10Mbps en volgens  de:
Downstream noise margin:       27,0 dB  en de 
Upstream noise margin:         12,5 dB

zal de DLM je proberen te verhogen in stappen zolang je lijn en die van andere klanten in de zelfde distributiekabel niet onstabiel wordt hierdoor.
Zoals je ziet is voor zone 3 het max 60/15Mbps

Zwaardere bbox daarmee bedoelt hij mss een bbox3v+ als het nog geen zo één was die je staan hebt of bedoelde hij mss de nieuwe Internet Box (bbox4) die nog niet algemeen uitgedeeld wordt.

  vectored non-vectored
  profiel DLM profiel DLM
zone 3 30/10 60/15 16,5/2 30/4

@martin bedankt voor de hulp. juist nog een contact gehad want  was weer geen verbinding ook niet rechtstreeks op de  modem dus ligt zeker niet aan binnenbekabeling. Morgen komt er een technieker langs. Snelheid hoeft niet  hoog te zijn voor mij maar moet wel werken :-). Vind het vreemd want toen we hier 10 jaar  geleden bouwden zijn we begonnen met proximus nooit  erge problemen gehad alles werkte. Zal zien wat de technieker morgen vind. Anders terug naar telenet zeker.  Alvast bedankt

 

Als er natuurlijk onderbrekingen zijn op de lijn waardoor de bbox uitvalt (bvb: DSL ledlampje niet continu blijft oplichten op je bbox ) zal de DLM ook geen lijnsnelheidsverhoging kunnen geven (DLM ziet dit als instabiliteit op de lijn).
Dus inderdaad verder de diagnose van de technieker eerst afwachten, kan evengoed een slechte poort op de lijnkaart zijn waar  je binnenkomende lijn naar de modem op aangesloten is.

Proximus forummedewerkers kunnen ook een lijntest doen om te zien of ze iets abnormaals vaststellen.

Maar proximus is toch 1 grote grap. De 2 nummers waar ze problemen mee hadden om over te  noemen had ik dan gewoon geannuleerd en gewoon 2  nieuwe epic abonnementen met nieuwe nummers aangevraagd. Juist ontvangen 2 simkaarten nergens de gsm nummer die erbij hoort vermeld. Gebeld naar proximus en ze weten ook niet welke nummers erbij horen……………………

wat een knoeiboel daar. Nu zijn die 2 personen al een week niet bereikbaar 

 

Reputatie 7
Badge +3

@heino  Dag Heino, ik heb de infomatie toegevoegd aan je dossier. 

@Luc.M vriendelijk maar niet meer nodig. Dit was de druppel gebeld naar telenet ze hebben de diensten terug geactiveerd straks naar de winkel achter modem. Alles stopzetten bij proximus. Wat een knoeiboel daar, was een goede les om bij telenet te blijven :-)

Reputatie 7
Badge +3

@heino  Spijtig. Ik zal het de dossierbehherder laten weten. Fijne dag nog

 

@Luc.M  voila just terug van telenet winkel achter toestellen. modem aangsloten en BAM  weer snel internet, tv werkt, oude nummers dat proximus blijkbaar niet actief kon zetten maar wel op betalen volgens gebruik gezet had ook weer actief bij telenet. Nu nog zien  hoeveel ik ga moeten betalen aan dit proximus gezever waar ik een week niets dan last mee had. 1 telefoontje en halfuurtje winkel bezoek bij telenet en alles opgelost…..  Gebeld  vanmorgen om afspraak met technieker af te zeggen en kreeg als antwoord dat er geen afspraak gepland staat. Terwijl ik wel een mail ontvangen had. Nu krijg ik juist sms voor de afspraak kan ze ook zelf niet annuleren en als ik bel zeggen ze dat er geen gepland is…. wat een warboel daar

Reputatie 7
Badge +3

@heino Ik heb de extra info toegevoegd aan uw dossier 50516834.De dossierbeheerder zal het nodige doen.Alvast oprechte excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reageer