Vraag

Gesprek valt weg, irritante biepgeluidjes en robotstemmen

  • 15 May 2019
  • 2 reacties
  • 502 Bekeken

Hoi,

Ik heb nu al 2 jaar problemen met mijn netwerk (denk ik toch dat het daaraan ligt) op mijn gsm.
Dit was zowel op m'n vorige gsm’s, 2x een Huawei, en nu ook op mijn nieuwe smartphone, een Samsung Galaxy. Ligt dus niet aan de smartphones.

Als ik naar iemand bel, hoor ik soms dat hun stem blijft hangen (alsof je met een haperende robot spreekt), als iemand mij probeert te bellen gaat het rechtstreeks naar voicemail, of horen ze me slecht, of horen ze een constant gepiep op de achtergrond, of val ik weg. Tenzij ik mijn netwerk op 2G zet lukt het soms, maar vanaf ik het op 3G/4G zet is het zeker om zeep.

Qua plaats gebeurd dit overal, zowel thuis als op het werk als in stad of op platteland.
Een andere provider nemen is dan weer miserie met mijn abo bij Proximus (tv pack + 1 gsm nummer).

Wat zou het probleem kunnen zijn, en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

2 reacties

Gezien het met verschillende toestellen gebeurt en dan ook nog op verschillende plaatsen zou je dan bijna alleen nog kunnen concluderen dat het aan je simkaart moet liggen !
Een simkaart kun je altijd gratis omruilen in een Proximus shop.
Maar de Proximus medewerkers kunnen je straks mss nog verder helpen als ze hier langskomen.
Reputatie 7
Badge +4
Vermits je het probleem met verschillende toestellen hebt en op verschillende plaatsen, lijkt het inderdaad eerder een probleem met je sim-kaart zoals Martin al schrijft.
Je kan dit evt ook nog testen door een sim-kaart van iemand die dit probleem niet heeft in jouw GSM te steken (en jouw sim in die andere GSM) en zo testen op welk toestel het probleem zich dan voordoet.
Als het probleem zich ook dan op het andere GSM-toestel voordoet met jouw sim erin en jouw eigen gsm met de andere SIM werkt goed, kan je best jouw SIM-kaart omwisselen in de winkel van Proximus.

Reageer