Beantwoord

Geen VoLTE of VoWifi

  • 18 February 2023
  • 12 reacties
  • 186 Bekeken

Beste,

 

Sinds ik overgestapt ben naar Proximus heb ik geen VoLTE meer. Ik heb de instellingen al driedubbel nagekeken en volgens de support chat zou het wel aan staan voor mijn nummer. Het is een recente iPhone 14 plus dus het is wel ondersteund op het apparaat. VoWifi werkt uiteraard ook niet.

 

Ik moet zeer vaak bellen in de wagen en de huidige situatie zorgt er voor dat mijn mobiele netwerk wegvalt en dat dus al de rest zoals GPS apps stoppen met werken. Dat is gewoon onacceptabel en deze post is de laatste hoop die ik nog heb voor ik verplicht word over te stappen naar een andere provider.

icon

Beste antwoord door DaisyS 21 February 2023, 15:40

Bekijk origineel

12 reacties

@Bram_S Omdat de PX forummedewerkers aan de slag zouden kunnen, als ze maandag hier terug langskomen, om dit verder te onderzoeken of je gsmnr actief staat bij hen voor Volte en Vowifi:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden, bv in dit geval het betrokken gsmnr.), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Je zegt: Ik moet zeer vaak bellen in de wagen en de huidige situatie zorgt er voor dat mijn mobiele netwerk wegvalt en dat dus al de rest zoals GPS apps stoppen met werken

Ik snap niet goed wat je bedoelt hiermee want  volte en vowifi kan dit probleem van wegvallen van het mobiel netwerk als je in je wagen aan het rijden bent toch niet oplossen? Of bedoel je iets anders?

 

 

Dag @Martin,

 

Gegevens zijn ingevuld!

Wat ik bedoel is dat tijdens het bellen mijn gsm overschakelt naar 3G ipv 4G/5G en dat andere apps zoals navigatie geen internet meer hebben. Zodra ik stop met bellen komt het internet terug. Dit zou de VoLTE moeten oplossen?

 

Een paar maanden geleden werkte dit wel bij Proximus maar ik heb intussen een nieuw abonnement moeten starten wegens gewijzigde werksituatie. Bij het nieuwe abonnement werkt het allemaal niet meer. Heb het voor de zekerheid even getest met de iPhone van mijn partner bij Telenet en als zij belt heeft ze gewoon mobiel internet.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Mogelijks kan 0800 22800 technische ondersteuning dit probleem onmiddellijk verhelpen cfr Fr forum vanmiddag)

Wat ik bedoel is dat tijdens het bellen mijn gsm overschakelt naar 3G ipv 4G/5G en dat andere apps zoals navigatie geen internet meer hebben. Zodra ik stop met bellen komt het internet terug

Dit is quasi zeker te wijten aan het niet actief staan van VoLTE voor uw nummer bij Proximus zelf 

VoWiFi = gebruik van uw vaste internetaansluting indien geen mobiele dekking binnenshuis

Zie ik hier iets over het hoofd dan , want ik snap niet als er overschakeling is naar 3G, waarom je op 3G geen internet meer zou hebben?

Dat  Volte niet actief staat bij PX daar twijfel ik niet aan, want anders zou je Volte moeten zien staan bij het mobiele ontvangst symbool op je smartphone.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

ter info (Fr forum)

Pas de data pendant les appels | Proximus Forum

Dan zou je het mijn inziens voorlopig kunnen oplossen door op je toestel VoLTE niet op actief te zetten in afwachting dat PX dit actief zet aan hun kant!

@M_016 

Ik had voor deze post reeds contact gehad met de chat van Proximus en zij vertelden me dat dit aan zou staan voor mijn nummer. Ik heb ook VoWIFI geprobeerd maar bij bellen met het mobiele netwerk uitgeschakelt vraagt de telefoon om te verbinden met een wifinetwerk (maar hij is verbonden). Kan dit enkel via een Proximus wifinetwerk?

 

Ik had gehoopt hier na het weekend een reply te zien van Proximus maar voorlopig nog niets. Ik zal morgen de telefoonlijn die jij hebt aangegeven eens bellen.

 

@Martin 

Het is sinds de laatste versie blijkbaar zelfs niet meer mogelijk om VoLTE uit te schakelen op de iPhone, dit staat standaard aan. Je kan enkel nog kiezen of hij 4G of 5G moet gebruiken. (beide al geprobeerd)

 

 

Ik heb de instellingen van de GSM intussen ook al eens volledig gereset dus ik denk wel echt dat het bij Proximus ligt.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

De reacties van Proximus moderatoren kunnen op dit publieke forum soms wel enige tijd (enkele werkdagen) op zich laten wachten

&

Neen voor zover mij bekend werkt VoWiFi ook bv. via Telenet  breedband internet,  destijds werden op het Fr- forum wel meldingen dat er (nog) geen ondersteuning was op VOO, of dit nog zo is weet ik evenwel niet

essentieel is blijkbaar evenwel dat er geen 4G dekking is/gedetecteerd wordt om VoWiFi te kunnen gebruiken

Reputatie 7
Badge +5

@Bram_S Ik heb de VoLTe en de Vowifi voor je geactiveerd.

Bedankt @DaisyS ,

 

Na een herstart van de GSM werkt het nu wel.

Wat vreemd dat de klantendienst mij dan toch beweerde dat het allemaal aan zou hebben gestaan.

 

Eind goed, al goed.

Bedankt iedereen!

Beste, ik ben na bovenstaande oplossing een tijdje geleden van pack veranderd binnen Proximus.

Dit lijkt de optie van VoLTE opnieuw uitgeschakeld te hebben.

 

Is het mogelijk dit nogmaals te activeren voor mijn account?

Reputatie 7
Badge +4

@Bram_S VoLTE en VoWifi staan nog steeds actief op je nr. Staan ze nog actief op je toestel ?

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowifi/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/b-cr-vowifi.html

Reageer