Skip to main content

Verblijf sinds enkele dagen op Tenerife. De verbinding met vodafone.ES was OK. Sinds enige dagen is de verbinding weggevallen. Alle apps werken perfect, maar alles wat met telefoon te maken heeft lukt niet. Roaming is ingeschakeld, Proximus Internet (Internet.proximus.be) ingesteld. Bij automatisch selecteren en handmatig selecteren (ook na 5 pogingen van netwerkoperators volgt de melding "KAN NIET VERBINDEN. PROBEER LATER OPNIEUW".Heb de SIM-kaart al enkele keren uitgenomen en het toestel herstart en volledig afgesloten. Geen gunstig resultaat. Heeft iemand een oplossing?

Costa Sol

Indien u een Android smartphone hebt: https://support.google.com/nexus/answer/2926415 Probeer eens met voorkeurstype 3G te selecteren. Mobiele data moet ook ingeschakeld zijn buiten roaming. Probeer ook de netwerkinstellingen te resetten: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_surf_config/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-4g-of-3g/instellingen-om-te-surfen-via-4g-of-3g.html Volg ook de stappen om uw GSM in te stellen. Voor IOS apparaten zie hier hoe een reset uit te voeren: https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iphea1c2fe48/ios Kies wel voor herstel netwerkinstellingen.Schakel 4G eens tijdelijk uit in IOS: Instellingen > Mobiele data > Zet "Schakel 4G in" uit


@Costa Sol De melding van enkel noodoproepen krijg je bij elke netwerkoperator?


Ja. Orange, Movistar, YOIGO.


@Costa Sol Vind je toestel andere netwerkoperators wanneer je handmatig zoekt?


Geen ander toestel in de buurt. Krijg wel melding van verbinding orange proximus en melding alleen noodoproepen. 


Ik zie momenteel geen fout in de configuratie hier. Ik zie wel een succesvolle verbinding met 4G, dit zie jij ook verschijnen?

Heb je toevallig iemand in de buurt waarbij je jouw SIMkaart even in zijn/haar toestel kan plaatsen, bij wijze van test?


Reageer