Vraag

Geen tot amper mobiel bereik

  • 13 June 2019
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

Wij zijn recent verhuist. Echter waar we geen rekening mee gehouden hebben is dat nu blijkt dat we amper (buiten) tot geen (binnen) mobiel bereik hebben.

Na een online zoektocht blijkt dat proximus hier van op de hoogte is. Want ze hebben een webpagina met de landkaart op waar duidelijk te zien is dat er geen bereik binnenshuis en amper buitenshuis is. Echter als we dit euvel willen oplossen moeten we een abonnement nemen op een extender van ongeveer 5 euro per maand... Of als we buiten ook een beter bereik willen moeten we een upgrade nemen van wel 25 euro per maand...

Terwijl als de problemen bij de provider liggen je bij Telenet gratis zulke zaken kan krijgen... Waar is de service bij proximus? En dat terwijl we een business all in abonnement hebben met meerder telefoonnummers en nog een extra internet abonnement...

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag Mickey TM,
Mijn excuses voor het laattijdig antwoord.
Het Proximus Mobile Coverage Extender service portfolio zorgt voor een verbetering van het Proximus mobiele netwerk in huis of in kleine tot middelgrote kantoren, de service maakt het mogelijk om te bellen, sms’en of te surfen zonder zorgen (enkel 3G netwerk).
De Mobile Coverage Extender kost 5 euro (incl. btw) per maand in huur.
De Mobile Coverage Extender Pro kost 25 euro (excl. btw) per maand in huur. Op de Pro-versie loopt er momenteel wel een promotie dat deze de eerste 6 maanden gratis is.
Proximus heeft een 4G-dekking van 99,9% van de Belgische bevolking volgens het BIPT. Toch maken we er steeds werk van om onze dekking nog meer te verbeteren en met oplossingen te komen voor onze klanten.
https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
Groetjes,
Antonella
Reputatie 7
Badge +4
Voor zover mij bekend is de mobile extender bij Telenet (normaal) niet gratis: aankoopprijs 140 euro
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-mobile-coverage-extender/

maar op basis van de BIPT kaart hierboven of bv. op basis van onderstaande
http://apps.orange.be/gis/jsp/index.jsp?language=nl
is er geen betere mobiele dekking door andere operator op uw locatie?
Zelf al geven de operatoren aan dat de ontvangst OK is, draait het natuurlijk meestal om wat men in huis van ontvangst heeft (afhankelijk van de gebruikte bouwmaterialen, isolatie, soort glas enz. ) en daarvoor dienen die extenders tenslotte, maar als de ontvangst slecht is buiten bij een bepaalde operator dan zou die operator die eigenlijk moeten gratis ter beschikking stellen vind ik toch, want dat is een heel ander verhaal t.o.v slechte ontvangst te wijten aan gebruikte bouwmaterialen en is dit natuurlijk meer aanvaardbaar dat je ergens om die reden een maandelijkse huur voor moet betalen.
Reputatie 7
Badge +4
als de ontvangst slecht is buiten dan zou die operator die eigenlijk moeten gratis ter beschikking stellen vind ik toch
eens (of een VoWiFi oplossing aanbieden) maar ja wij zijn niet Px nietwaar (desalniettemin zijn "commerciële gestes" door een telecomoperator altijd te overwegen)

P.S.
In tegenstelling tot andere operatoren biedt de Px-kaart een duidelijk - weliswaar theoretisch - overzicht van de mobiele indoor/outdoor dekking (ook het BIPT blijft hier - zoals gewoonlijk om niet te zeggen altijd - "in gebreke") alhoewel de Orange info op adres voor zover mij bekend ook vrij betrouwbaar is althans wat de dekking buiten betreft
En ja in tegenstelling tot "onze BIPT" laat Ofcom UK de consument het gebruik van eigen mobile repeaters - voor betere dekking - toe (weliswaar conform aan bepaalde specificaties)

Je kent mij ondertussen al een beetje denk ik, en ik ben nog altijd meer voor een praktische test zelf al zegt de theorie (=dekkingskaarten ...) 't is OK, ik heb in der tijd toen ik hier moest beslissen welke operator te kiezen heb ik gewoon aan een paar vrienden die bij verschillende operatoren zaten met hun gsm getest beneden en ook op het eerst verdiep om de kwaliteit van de ontvangst vast te stellen en niettegenstaande het volgens de dekkingskaarten het eigenlijk niet uitmaakte wie ik koos was het toch Proximus die er het best uit kwam mobistar viel af en toe weg beneden eens op het eerste verdiep waren ze beide OK, (simkaarten iedere keer in de zelfde gsm gestoken om de test een beetje correct uit te voeren), enfin eerst de theorie maar dan eerst zien en dan geloven, wie zei dat ook al weer …. ☺.