Beantwoord

Geen SMS van voicemail

  • 28 September 2022
  • 21 reacties
  • 1068 Bekeken

Nadat de beller iets heeft ingesproken in mijn voicmail krijg ik geen sms om me te waarschuwen. Ondertussen al de instellingen bekeken en volgen mij staat alles aan en correct. Ik moet na elke gemiste oproep controleren of de beller iets heeft ingesproken of niet.Ik heb een Samsung

icon

Beste antwoord door HadewychT 28 September 2022, 13:56

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator)

Voicemail van je gsm of vaste lijn | Proximus

 

Reputatie 7
Badge +4

 @Robert Erauw  Standaard staat sms-melding normaalgezien aan. Op welk nr heb je dit voor (-58 of -62)? Dan kunnen we nakijken wat er foutloopt. 

Beste,

Ik heb dat voor op het nrxxxx xxx058.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Robert Erauw Op zich ziet alles er ok uit en normaalgezien kan je die melding via SMS niet uitschakelen. Staan er nog berichten op je voicemail die je wil bewaren ? Zoniet zullen we je voicemail eens volledig verwijderen en terug activeren. Je zal dan wel je welkomstbericht opnieuw moeten inspreken. 

Beste,

 

er staan geen berichten meer in, je mag de voicemail volledig verwijderen.

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +5

@Robert Erauw Dit is in orde. Kan je ons laten weten of dit probleem zich nog voor doet? 

Beste, ik heb er enkele dagen laten overgaan. De test is negatief, ik krijg nog steeds geen sms met de melding om naar mijn voicemail te luisteren.

Mvg

Reputatie 7
Badge +5

@Robert Erauw Kan je eens proberen bellen naar 1969 voor de instellingen van je voicemail?

Reputatie 4
Badge +2

Zelfde probleem hier , altijd SMS gehad als er een Voicemail binnen komt, sinds enkele dagen geen melding meer. 

Reputatie 7
Badge +4

@Contron Heb je nog berichten die bewaard zijn op de voicemail of mogen we hem eens volledig verwijderen en terug toevoegen. Je zal dan wel je welkomstboodschap opnieuw moeten inspreken. Indien dat niet helpt zullen we een ticket moeten aanmaken voor verder nazicht. 

Reputatie 4
Badge +2

@HadewychT voicemail mag volledig verwijderd worden .

Reputatie 7
Badge +5

@Contron Ik heb het nodige gedaan.

Reputatie 4
Badge +2

@DaisyS ingreep heeft geen soelaas gebracht !

Ik heb ook hetzelfde probleem.

Naar het nummer 1969 gebeld en in de instellingen kon ik enkel de telefonische melding inschakelen. Na dit terug uitgeschakeld te hebben kreeg ik wel een sms, maar mijn android gaf geen melding van een nieuw sms bericht. Dit bericht is afkomstig van het nummer met 1230 achteraan, terwijl dat er in de instellingen op android het nummer met 1969 staat als voicemail nummer.

Ik heb dit proberen wijzigen naar het nummer met 1230, maar dat werd geweigerd.

Reputatie 7
Badge +5

@Contron Kan je eens bellen naar 1969 en daar de instellingen eens overlopen? 

@sam1991 De smsen ivm de voicemail komen inderdaad van 1230. Als je naar 1230 belt kom je ook uit op je voicemail maar kan je de instellingen niet wijzigen.

Idem dito hier. Ook al enige tijd geen sms melding meer van ontvangen voicemail.

Ook zomaar ineens zonder enige aanpassingen van instelling of wat dan ook.

Reputatie 7
Badge +4

@Abdel1 Heb je al eens geprobeerd zoals hierboven beschreven om 1969 te bellen, melding via telefoon op te zetten en terug af te zetten ? Als dat niet helpt zal ik een ticket aanmaken voor verder nazicht. 

@Abdel1 Heb je al eens geprobeerd zoals hierboven beschreven om 1969 te bellen, melding via telefoon op te zetten en terug af te zetten ? Als dat niet helpt zal ik een ticket aanmaken voor verder nazicht. 

@HadewychT Dit hebben we al geprobeerd maar lost het probleem niet op! Dit is een algemene storing!

Ik heb het ook op mijn privé nummer (via Mobile vikings) alsook mijn vrouw (ook via MV).

Intussen wel gemerkt dat je wel effectief een sms ontvangt, alleen krijg je er geen pushmelding van. Uiteraard ligt niet aan de instellingen van meldingen die gemute zijn.

Graag asap een oplossing aub!

Waarom zou het bij mij wel helpen als verschillende hier al melden dat het niks uithaalt? En welke opties/menu keuzes moet ik dan volgen? Ook niet echt duidelijk in de voicemail vind ik.

Waarom zou het bij mij wel helpen als verschillende hier al melden dat het niks uithaalt? En welke opties/menu keuzes moet ik dan volgen? Ook niet echt duidelijk in de voicemail vind ik.

Instellingen aanpassen binnen de voicemail haalt niets uit, dus doe geen moeite @Abdel1 :)

Het probleem lijkt hem te liggen aan de Google berichten app (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging&hl=nl), zowel bij Proximus als bij de wholesale partners.
Ik heb (tijdelijk) een andere sms app geïnstalleerd (Chomp SMS → https://play.google.com/store/apps/details?id=com.p1.chompsms), deze als standaard ingesteld en ik krijg direct een melding van een nieuwe voicemail.

Ik heb dit ook al gemeld via de helpdesk van Mobile Vikings.

Reputatie 4
Badge +2
problem solved ! Door één of andere reden was het nummer 1230 geblokkeerd. 

Reageer