Vraag

Geen SMS ontvangen van een bepaald nummer

  • 19 June 2022
  • 7 reacties
  • 1197 Bekeken

Beste 

Ik kan geen sms’en meer ontvangen van een bepaald nummer. Heb dit getest met andere nummers van vrienden en van hen ontvang ik wel sms’en. Kan zelf opgebeld worden, kan sms’en versturen, maar geen ontvangen. Heb een fabrieksreset gedaan, opnieuw opgestart, geupdated, maar niets werkt.


7 reacties

Mijn vriendin ontvangt de berichten wel, ze antwoordt daarop, maar haar antwoord krijg ik niet. Dit probleem werd vastgesteld toen ik haar naam wou veranderen. Na het veranderen veranderde de landcode van +32 naar +46. Heb het contact verwijderd opnieuw ingesteld en sindsdien ontvang ik geen berichten meer.

Dit hoort er ook bij. Sinds toen is het probleem ontstaan.

Reputatie 6
Badge +3

Landcode 46 is Iran hmmm raar .

 

Daarnaast kan het nummer geblokkeerd zijn in de smartphone.

"Een telefoonnummer blokkeren of de blokkering van een telefoonnummer opheffen - Telefoon-app Help" 

 

iPhone link werkt niet zie hieronder 

https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iph203ab0be4/ios#:~:text=Om%20de%20lijst%20met%20geblokkeerde,iPhone%2C%20iPad%20of%20iPod%20touch.

Als ik keek naar berichten details, zag ik haar nummer en voor mijn nummer stond
“UNKNOWN SENDER”. Heb gevraagd om mijn nummer te verwijderen en opnieuw in te stellen en krijg alle berichten, maar het blijft staan op “UNKNOWN SENDER”.

Reputatie 6
Badge +3

Voor iPhone:

Berichten blokkeren, filteren en melden op de iPhone

In de Berichten-app  kun je ongewenste berichten blokkeren, berichten van onbekende afzenders filteren en spam en reclame melden.

Berichten van een specifieke persoon of specifiek nummer blokkeren

  1. Tik in een Berichten-gesprek op de naam of het nummer boven aan het gesprek.

  2. Scrol omlaag en tik op 'Blokkeer deze beller'.

Om de lijst met geblokkeerde contactpersonen en telefoonnummers te bekijken en te beheren, tik je in Instellingen  op 'Berichten' > 'Geblokkeerde contacten'. Zie het Apple Support-artikel Telefoonnummers, contacten en e-mailadressen blokkeren op de iPhone, iPad of iPod touch.

iMessage-berichten van onbekende afzenders filteren

Als je berichten van onbekende afzenders filtert, worden iMessage-meldingen uitgeschakeld voor afzenders die niet in je lijst met contacten staan en worden de berichten in de lijst 'Onbekende afzender' gezet.

  1. Tik in Instellingen  op 'Berichten'.

  2. Schakel 'Filter onbekende afzenders' in.

    Opmerking: Je kunt geen links openen in een bericht van een onbekende afzender totdat je de afzender toevoegt aan je contacten of het bericht beantwoordt.

Reputatie 6
Badge +3

Dit hierboven in de Nederlandstalige uitleg voor iPhone met  IOS15  

Als toestel in Engels staat , misschien eerst naar Nederlands veranderen? 

 

Kan je verduidelijken welk type toestel je exact hebt ? iPhone model x of android merk en model ?

TBI: voor Android →  Iemand blokkeren (of opheffen) in Berichten - Android

Reputatie 7
Badge +5

@Matisse-Decaluwe Kan je het nummer waar je problemen mee hebt in je forumprofiel zetten? Dan kijken we het eens na.

Reageer