Vraag

"Geen service" in Nederland met Mobilus M abonnement


Beste, ik was vrijdag 11 mei in Nederland en had heel de dag "geen service", dus ik kon niet bellen/niet gebeld worden, had geen mobiele data, ... Mijn 2 collega's (ook Proximus klanten) hadden wèl voice en data. Van zodra ik terug over de grens was, werkte alles weer.
Ik heb eind april dit nummer van mijn werkgever overgenomen en dit was mijn eerste "buitenlandse test".
M.i. staan mijn instellingen correct. Kan dit worden nagekeken? Binnenkort ga ik opnieuw de grens over. Met dank! Groeten, Luc

10 reacties

het is aan @Luc S dat @Charlotte.D een privébericht gestuurd heeft :relaxed:

Privéberichten kun je lezen als je op het forum rechtsboven op je avatar klikt en dan op privéberichten klikken.

Reputatie 7
Badge +4

@maria_074 voor je wifi kan je ook altijd even een HappyHouse technieker aanvragen om ter plaatse nazicht van je modem te laten doen, je kan deze aanvragen via:

 Klik hier voor een HappyHouse technieker

Reputatie 3
Badge +1

Ik twee dagen geleden zelfde probleem ! Alles was aangevinkt en ook alles uitgezet dan terug aangezet ! Niets hielp ik bleef geen service hebben ! Heb iPhone 8 !

was vroeger geen probleem ! Chat op my proxumus contacteerd en zeggen zet manueel aan dus ook gedaan en ook niets ! 
was ook nog verloren gereden en aan mijn iPhone had ik niets ! Of was het eerder de pech ik proximus heb want mij lijkt daar eerder probleem te zitten !

thuis en in mijn stad ook vaak geen 4g en wifi is al helemaal een ramp !

zit thuis bij mijn modem en zal eerder de wifi zien van de buren die bij Telenet of orange zitten ! 
is best balen hoor en betaal ik daarvoor een smartphone abb van 26,99€ ?

Tip: eens kijken of roaming ook actief staat op je toestel .
Bedankt Martin. Heb ik idd gedaan en was OK. Ook toestel (iPhone 6S) aan en uit gezet, vliegtuigstand aan en af, provider kiezen auto en manueel, ... niets hielp tot ik de grens over was en dan was alles weer OK
Dan zullen de proximus medewerkers inderdaad moeten natrekken of je simkaart actief staat voor roaming.
Reputatie 7
Badge +4

@maria_074 , zoals in ander topic reeds aangehaald heeft je wifi niets met je 4G of je mobiel netwerk te maken. Je kan gerust je simkaart laten testen via een Proximus shop, zoals ook reeds doorgegeven.

 

@Luc S ik heb je een privé berichtje gestuurd voor je gegevens.

Reputatie 3
Badge +1

Ik bedoelde meer dat allebeide wegvallen !

heb een super slechte WiFi bereikt sinds de V5 modem heb en kon wel op 4G rekenen want zette ik wifi uit en liet de 4G alleen open en kon ik surfen en das nu sinds een tweetal maanden niet meer en das dan balen vooral als buitenshuis bent en ik dringend de dienst buslijnen moet hebben! Maar ik zal eens shop gaan zoals reeds aangeraden geweest !

 

had hier gereageerd en dit gepost omdat ik al heel vaak heel goede raad en tips kreeg van medeleden ?

kon nu ook zo zijn 

 

grtjs Maria 

 

Reputatie 3
Badge +1

Oeps dank u Martin 👍

 

was even in vergissing dat mijn eigen topic was 😊

Reputatie 3
Badge +1

@Charlotte.D dank u

Reageer