Beantwoord

geen inkomende noch uitgaande oproepen


In mijn nieuwe dualsim Oppo Reno, een Android, zit een telenetsimkaart en een proximussimkaart.

Alles met de Telenet simkaart werkt perfect, via Proximus heb ik geen inkomende of uitgaande gesprekken. Idem wanneer ik de Proximus simkaart in een iPhone steek.
Op mijn oude Android werkte alles perfect.

Een beller krijgt de beltoon en daarna automatisch de voicemail. Ik krijg enkel een bericht van een gemist gesprek.

Wat betreft de Proximus support… Een chat leverde niks op, daar stopte men gewoon met antwoorden.

Een telefoontje hielp ook niet: ik kan u niet verder helpen…

Een klacht indienen over de slechte service kan ik niet, want je wordt als maar in een rondje gestuurd op de website,

Mailen kan ook al niet, idem als hierboven…

 

icon

Beste antwoord door luk.vdb 16 March 2020, 16:53

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@luk.vdb 

Ik kijk dit na voor je,

kan je op je profiel je simkaartnr. (begint met 2100..) en je GSMnr. even toevoegen aub?

 

Geert

Reputatie 6
Badge +3

De Oppo Reno werkt ook met standby dual SIM. Wat wil zeggen dat beide SIM kaart niet tegelijkertijd actief zijn. Wanneer je aan het bellen bent met je Telenet SIM kaart ben je onbereikbaar op jouw Proximus nummer. Maar wanneer je Proximus SIM kaart ook niet werkt in een ander toestel, is er nog iets anders aan de hand: kant Proximus,SIM-kaart zelf.

@luk.vdb vermoedelijk werd het al opgelost via GeertC van proximus,

anders kun je ook de proximus simkaart eens in ander toestel proberen indien je mogelijkheid hebt zoals reeds aangeven .

laat het anders ons eens weten of het op één of andere manier gelukt is.

@luk.vdb

Ik kijk dit na voor je,

kan je op je profiel je simkaartnr. (begint met 2100..) en je GSMnr. even toevoegen aub?

 

Geert

Dat kan ik zeker, als ik wist waar ik dat aanpas… Ik vind hier nergens een optie profiel wijzigen...

@luk.vdb

Ik kijk dit na voor je,

kan je op je profiel je simkaartnr. (begint met 2100..) en je GSMnr. even toevoegen aub?

 

Geert

Dat kan ik zeker, als ik wist waar ik dat aanpas… Ik vind hier nergens een optie profiel wijzigen...

Gevonden en aangepast

Dit kun je als vogt:

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

 

Het simkaartnummer klopt alleszins, en de configuratie voor dit staat ook juist.

Het lijkt mij eerder dat bij het verwisselen van de SIMkaart deze beschadigd is geraakt.
Best ruil je deze even om in een shop van ons.
Laat gerust iets weten of het al dan niet gelukt is daarmee :wink:

Nee hoor, want de kaart werkt perfect in mijn oude gsm!

 

Reputatie 6
Badge +3

Heb je al eens geprobeerd met slechts 1 kaartje in de OPPO Reno? (verwijder de Telenet kaart) 

 

Heb je de netwerk instellingen van de  in de OPPO gecontroleerd?

Kan je bij de OPPO ook zoiets zien? 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

@luk.vdb : Omdat je ook schreef de SIM kaart werkt niet in mijn Iphone. Heb je nog je oude Android toestel waar het welk werkte? Dat is ook de reden waarom @WenzelR de opmerking maakte voor omruiling. Nog als test verwissel beide SIM kaarten van SIM slot. Zo kan je uitmaken of het probleem niet ligt aan 1 van de 2 SIM slots in jouw OPPO. Controleer ook volgende instelling voor dual-SIM: https://oppo-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2543/kw/reno (zelfde wat @frank voorstelde). Controleer ook of er geen updates zijn voor je OPPO: https://oppo-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/998/kw/reno/related/1

Alles getest. Inkomende en uitgaande oproepen Proximus werken nog steeds niet!
Aan de simkaart kan het niet liggen m.i., want mijn internetverbinding werkt wel perfect...

Net sms getest, werkt ook…

 

Doe geen moeite meer, het is opgelost: ik ben overgestapt naar Telenet….

Reageer