Vraag

Geen gsm bereik in nieuwbouw


Beste,

 

Ik heb in onze nieuwbouwwoning nauwelijks tot geen GSM bereik. Enkel als ik een van onze ramen passeer, komen de berichten en gemiste oproepen binnen. Aangezien ik voor professioneel gebruik steeds bereikbaar moet zijn voor mijn klanten, loop ik hierdoor ook nieuwe klanten mis.

Jullie Mobile Coverage Extender installeren zou een oplossing zijn maar bij de voorwaarden staat dat deze 3G-apparaten ondersteunt maar tegenwoordig zijn de meeste al 4G (en binnenkort 5G). Kan deze Extender dan nog gebruikt worden met mijn 4G Samsung?

Of stellen jullie een andere oplossing voor?

 

Mvg

Maxim


14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De voorraad van de Mobile Coverage Extender V1 & V2 is tijdelijk uitgeput. Er is momenteel geen alternatief beschikbaar. Van zodra er opnieuw voorraad beschikbaar is, zal deze opnieuw kunnen besteld worden. Ook de voorraad van de Mobile Coverage Extender PRO v1 & v2 is uitgeput.
Een probleem met de laatst geleverde Power Supply voor de Mobile Coverage Extender ligt aan de basis hiervan. Een oplossing is in de maak en we rekenen erop om in de loop van september terug deze dienst te kunnen aanbieden.

Binnenkort (datum nog onbekend) wordt ook een nieuwe service ‘Voice-over-Wifi’ of ‘Bellen-over-Wifi’ gelanceerd. Deze dienst zal toelaten spraakoproepen op te zetten en te ontvangen over het Wi-Fi netwerk van de klant. Belangrijk voor deze dienst is natuurlijk de kwaliteit en aanwezigheid van een open Wi-Fi-netwerk maar ook het feit dat het mobiele toestel van de klant Proximus Voice-over-Wifi ondersteunt. De eerste toestellen waarop Proximus de dienst zal lanceren zijn de Samsung S10-serie toestellen, andere recente Samsung toestellen en iPhones volgen later dit jaar (meer informatie hiervan volgt binnenkort).

Groetjes,
Antonella

En zo zie je maar dat we altijd een achterpoortje vinden , typisch Belgisch zou ik zo zeggen :wink::relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

Uiteraard, uw 4G Samsung YYZ ondersteunt  2G, 3G en 4G

https://www.gsmarena.com/samsung-phones-9.php

&

VoWiFi zit in de pipeline (datum?)

Ter  info: nieuwe toestellen die 5G gaan ondersteunen, ondersteunen ook 4G en 3G 2G ….

Of proximus 4G (5G) Mobiel coverage extenders gaat voorzien dat zou iemand van het prox forum team moeten kunnen op antwoorden.

https://www.gsmarena.com/network-bands.php3

@AntonellaD  interessante info :thumbsup_tone3:

→ https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowifi/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/b-cr-vowifi.html

Dit zou dan eigenlijk de Mobile Coverage Extender overbodig maken!

Reputatie 7
Badge +4

@familievandesype

er staat dat u over een Px GSM abo moet beschikken om via een draadloos toegangspunt via VoWiFi te kunnen bellen (vermits de betrokken VoWiFi-oproepen  zoals de andere gefactureerd worden)

last but not least is het verre van zeker dat men op draadloze toegangspunten van ander providers terecht kan 

logischerwijze kan/mag trouwens aangenomen worden dat een gelijkaardige tekst zou kunnen staan op een VoWiFi webpagina van de concurrerend bedrijf

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Het is ook belangrijk om de FAQ te lezen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/vragen-over-vowifi.html. Dit werkt enkel in België. Dus je kan niet handig zijn en een open Wi-Fi daar gebruiken om iemand in Belgie met VoWiFi te contacteren. Ik ben akkoord dat in België het een heel goed alternatief is mits de Wi-Fi chip over goede ingebouwde antennes beschikt. Anders heb je nog problemen

 

Wanneer de ingebouwde mobiele radio modem een recentere generatie ondersteund werkt die altijd op oudere tragere generatie netwerken.

maar zelf met MCE kan ook iemand die bij een andere operator zit niet via deze weg bellen.

Reputatie 6
Badge +3

Klopt inderdaad maar niet-Proximus kunnen ook niet bellen via VoWiFi.

Zie dit stukje tekst:

Wat heb ik nodig om VoWiFi te gebruiken?

Je hebt een VoWiFi-compatibele smartphone nodig met de nieuwste software die VoLTE & VoWiFi ondersteunt. Als je er eenmaal een hebt, is het eenvoudig te gebruiken: er is geen aparte app, er is geen nieuwe contactlijst nodig en je hoeft niet in te loggen.

  • Je moet Bellen via Wi-Fi activeren in de instellingen van je mobiele telefoon.
  • Een Proximus gsm-abonnement hebben en de optie Bellen via Wi-Fi activeren.
  • Zich bevinden onder Wi-Fi dekking van een draadloos toegangspunt in België, ongeacht de provider.
  • Op dit moment kun je bellen via VoWiFi met: Samsung Galaxy S10 Samsung Galaxy S10+ Samsung Galaxy S10e

 

  • Op dit moment kun je bellen via VoWiFi met: Samsung Galaxy S10 Samsung Galaxy S10+ Samsung Galaxy S10e

Hopelijk is dit up tot date 

want op een andere prox pagina is het precies of VoWifi is reeds in gebruik en in realiteit is het nog niet zo!

Pay and go zal waarschijnlijk uit de boot vallen !

Reputatie 6
Badge +3

@M_016 : Dat betwijfel ik ook ten zeerste dat andere operatoren dit wel zouden toestaan, dat is enkel ook voor hun eigen klanten. Inderdaad logisch dat je dezelfde tekst ook terugvind bij een concurrerend bedrijf. Je kan nog altijd met WhatsApp bellen over de Wi-Fi van een andere operator.

Reputatie 6
Badge +3

Wat wel een belangrijk verschil is dat bij Whatsapp je geen rechten wanneer er problemen zijn want gratis. Terwijl wanneer een provider dit betalend doet er een zekerheid bestaat van een snellere reactietijd in geval van problemen. Het zal wel nog niet zo kritiek zijn als hun mobiele netwerk,internet connectie aangezien het als een aanvulling wordt aanzien van hun huidige aanbod..Hopelijk worden andere smartphone die ook VoWiFi ondersteunen niet geweerd. In het buitenland gebeurd dit soms.

Tot nu toe nog geen problemen ondervonden met Whatsapp, houden zo ….

Reageer