Vraag

Geen bereik op mijn GSM - smartphone (thuis)

  • 27 February 2020
  • 7 reacties
  • 1836 Bekeken

Beste, Sinds een aantal dagen ben ik als ik thuis ben (adres: désiré goethalsstraat 1C, 9900Eeklo) niet meer bereikbaar, telefoon, sms-berichten en geen netwerk.

Op andere plaatsen heb ik geen problemen.

Ook mijn man heeft een slecht bereik, maar is nog bereikbaar. Ik ben helemaal niet bereikbaar en als je me probeert te contacteren, krijg je ook een gelijkaardig bericht (niet bereikbaar).

 

Wat is hiervan de oorzaak?

 

Met vriendelijk groeten,

Marijke


7 reacties

als je u buiten je huis plaatst heb je dan ontvangst of is dit ook aan de lage kant.

Er kunnen natuurlijk ook altijd problemen zijn aan de proximus gsm antennemast.

Dat je man toch beter bereik heeft kan te maken met de gevoeligheid van de ontvanger in je gsm toestel , dat waarschijnlijk wat beter zal zijn bij je man.
Daarom zou het kunnen als je u even buiten huis begeeft dat het beter wordt en je ook nog voldoende ontvangst hebt.

 

Er bestaan op het internet kaarten met ontvangst bereiken van gsm antennes maar daar heb je natuurlijk niet veel aan, en is het meer een kwestie van de oorzaak te vinden en zeker aangezien je vroeger wel goed bereik had. 

Er bestaan ook oplossingen die proximus kan aanbieden zoals de MCE “mobile coverage extender “ maar als het aan de antenne van proximus ligt is het natuurlijk weer een onnodige kost om zo’n MCE te huren om binnenhuis te kunnen gsm’en 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/toestellen/mobile-coverage-extender.html

@Proximus
Maar mss eerst eens het antwoord van iemand van Proximus zelf afwachten zodat ze dit kunnen laten natrekken of er in je omgeving ontvangst problemen gekend zijn ivm gsm ontvangst.

Reputatie 7
Badge +3

@marijkevandesteene 

We zullen een dossier aanmaken voor een slecht werkende antenne. Heb je uit de woning betere ontvangst of is die even slecht?

 

Geert

Beste,

 

Bedankt voor jullie antwoorden en onderzoek. Buiten heb ik nog steeds slecht ontvangst.

 

Met vriendelijke groeten,

Marijke

Zijn er nog andere plaatsen waar je dit probleem op hebt (straatnamen zijn handig)?
Sinds wanneer heb je deze problemen precies? 

In de buurt van het station van Eeklo (koningin Astrid plein), daar heb ik meestal ook weinig ontvangst. Anders valt het wel mee. Aan het station heb ik altijd al problemen gehad, maar bij ons thuis is het sinds een paar weken.

Gr. Marijke

Kan je hier een exacte datum op vastpinnen? De onderzoekende teams hebben deze gegevens nodig.

Problemen in Eeklo op adres Désiré Goethalsstraat 1C heb ik regelmatig, bijna altijd. Ook op dit moment (28/02 11:11), alhoewel nu toch een weinig bereik. Mijn man heeft ook weinig ontvangst. Op de GSM van mijn zoon heb ik iets meer bereik.

Reageer