Vraag

Geen 4G


Ik heb al een aantal maanden geen 4G meer, enkel 3G. Sindsdien al een nieuwe telefoon en nieuwe simkaart, maar het helpt niet. Ik heb al uren aan de lijn gehangen met verschillende diensten die me al 100x dezelfde vragen hebben gesteld, zonder resultaat. Ik heb al een aantal herinneringen gekregen voor betaling, maar ik betaal niet meer voor een dienst die ik niet krijg. Graag een oplossing!


15 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik begrijp uw frustatie maar niet betalen is geen oplossing want dan ben je gevaarlijk bezig zeker nu je een aantal herinneringen ontvangen hebt, op een bepaald moment zullen ze u in gebreke stellen en dan moet je dat beschouwen als een laatste verwittiging want de volgende keer krijg je een aangetekende brief waarin dan vermeld zal staan dat Proximus uw contract zal opzeggen en zal je die achterstallige rekeningen alsnog moeten betalen zoniet dan komt de zaak voor de rechtbank met alle bijkomende kosten tot gevolg, Proximus heeft zelfs het recht om de dienst te schorsen in afwachting van uw betaling als dat ondertussen niet gebeurd is.

Als ik u was zou ik nog eens aandringen om die 4G in orde te krijgen, als dat geen soelaas biedt dan zou je best eens klacht neerleggen bij de ombudsman en indien je lid bent van Test Aankoop dan ook eens bij hen aankloppen.

@Céline Louwagie Wacht gewoon eerst de reactie/hulp  van iemand van Proximus forumteam af, die komen maandag terug langs op het forum

Reputatie 7
Badge +4

hi @Céline Louwagie  kan je het gsmnr waarmee je problemen ondevind toevoegen aan je profile ?
dan kijk ik na wat er mis is met je 4g

Hallo. Het gsmnummer werd toegevoegd. Bedankt voor de hulp alvast. 

Reputatie 7
Badge +4

Hallo. Het gsmnummer werd toegevoegd. Bedankt voor de hulp alvast. 


kan je even je toestel herstarten en nagaan of je nu op 4g kan ?

Nog steeds enkel 3G....

Reputatie 6
Badge +3

Kan je even het merk en type van smartphone vermelden? Heb je ook op andere locaties geprobeerd om te kijken of je dan wel 4G/LTE ziet verschijnen?

Al sedert enkele maanden geen 4G meer dus wil zeggen dat het met het vorig toestel /simkaart wel werkte en ineens niet meer, dus zal het probleem dan ook wel op andere locaties geweest zijn ook veronderstel ik toch.

Reputatie 6
Badge +3

Proximus kan enkel maar kijken of er geen problemen zijn met antennes of een dekkingsprobleem. Op sommige plaatsen heb ik ook geen 4G. 

inderdaad maar ook dat ik veronderstel dat het niet alleen op één plaats was dat TS bedoelde dat hij geen 4G had, en dan gaat het niet meer om dekkingsproblemen, maar daarvoor zou er eerst feedback moeten komen

Nergens nog 4G. Ik woon in Brugge dus ook niet afgelegen. Nieuwste model iphone SE heb ik. Ook nieuwe simkaart gehad, zonder succes. Niemand heeft een oplossing.

Reputatie 7
Badge +4

Indien mogelijk betrokken sim testen in een ander toestel dat ook 4G ondersteunt.

Geen 4G op diverse locaties lijkt mij of een probleem qua instellingen op niveau Proximus of een probleem in/van het toestel zelf

In die richting dacht ik inderdaad ook maar wat verdacht is dat het met oude toestel en oude sim ook al niet werkte en met nieuw toestel en sim ook niet dus zou ik meer richting proximus denken

Reputatie 6
Badge +3

4G wordt in IOS LTE genoemd. Dat is de enigste instelling die je nog kan bekijken op jouw smartphone: https://www.virginmedia.ie/customer-support/mobile/device-support/?page=device/apple/iphone-se-ios-10/topic/mobile-network-and-roaming/how-to-activate-4g-lte Ik vermoed ook instellingen bij Proximus. Het is onbestaande dat er in Brugge maar enkel 3G snelheden kunnen behaald worden en dat je ook problemen had bij jouw vorige smartphone. Het is enkel maar met sommige smartphones die minder dan 100 EUR kosten dat je maar enkel 3G snelheden kan halen.

Het voorstel van de sim ook eens in een ander toestel proberen is ook nog een mogelijkheid om het richting Prox te zoeken, maar daarvoor moet TS de mogelijkheid hebben

ter info: ivm met de termen LTE / 4G 

LTE (afkorting van Long Term Evolution) is de technologie die het mogelijk maakt om 4G-internet aan te bieden.
De termen LTE en 4G worden vaak door elkaar gebruikt, maar er wordt hetzelfde bedoeld:     mobiel internet met hoge snelheid. LTE heb je in verschillende vormen en snelheden.

Reageer