Vraag

Geen 4G

  • 15 August 2018
  • 7 reacties
  • 319 Bekeken

Met mijn Iphone 5S en Proximus Mobilus S, heb ik geen verbinding met het 4G netwerk van Proximus, of elke andere in binnen en buitenland. Terwijl dit voorheen mijn bedrijfstelefoon was met Nederlands Vodafone SIM en daarmee had ik wel 4G ontvangst. Dus aan de telefoon en instellingen ligt het niet.
Hoe kan ik wel 4G krijgen?

7 reacties

Ter info: morgen kunnen de mensen van het proximus team dit activeren als ze terug op het forum langs komen, in dien dit nog niet het geval moest zijn voor uw simkaart.
Reputatie 7
Badge +4
Proximus-medewerkers zijn vandaag niet actief op dit publieke forum (feestdag)
Vermits u nergens met 4G kunt verbinden vermoed ik dat het wel degelijk met uw IPhone te maken heeft (de vraag blijft inderdaad evenwel waarom vroeger met Vodafone niet)
Op het web zijn diverse berichten terug te vinden voor allerlei operatoren m.b.t. 4G en IPhone 5S (e.a.)

Eventueel nagaan of u de laatste updates actief hebt op uw IPhone en vervolgens uw instellingen controleren met onderstaande Px-info
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/welkom-bij-support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html#/device/apple/iphone-5s-ios-11/os-selection
omdat dit bij Vodafone wel actief stond mss !?
Reputatie 7
Badge +4
Als het enkel om VoLTE zou gaan, kan het inderdaad zijn dat Px dit (nog) dient te activeren voor uw toestel
Aan mijn kant staat dit actief, wat dat betreft heb ik alle stappen al meerdere keren uitgevoerd. Vandaar ook dat ik de vraag hier nog een keer stel. Ik heb al gebeld naar de helpdesk en ben al langs geweest in de shop, maar nog steeds niets.
Ja.... geen verbinding met 4G interpreteerde ik anders.....
Ja, zou ik normaal ook doen en ik vermoed dat in merendeel van de gevallen het ook zo is.
Maar helaas nu niet en dat frustreerd enorm. Zeker omdat ik door mijn werk een bovengemiddelde kennis heb van mobiele netwerken. Helaas wel bij de concurrent...

Reageer